REKLAMA

Nowości Kögla na targi IAA Cz. 7

Trzeci pod względem wielkości niemiecki producent naczep uniwersalnych i specjalizowanych – Kögel na wrześniowych targach IAA pokaże kilka premierowych wyrobów. Najważniejszymi spośród nich będą naczepy z linii – generacji Novum.

Producent
Fot. Producent

Listę premier uzupełnia wywrotka wannowa o jeszcze większej ładowności – wyższej nawet o 430 kg, dedykowana dla sektora budowlanego. Ta wyższa ładowność użyteczna stała się dostępna wskutek tzw. inteligentnego połączenia materiałów. W odmianie tej mianowicie rozszerzono moduły o ściany boczne i tylną z aluminium. Tym samym w 2 i 3-osiowych wywrotkach wannowych o pojemności ładunkowej 24 m³ możliwe są nie tylko różne grubości stalowych ścian bocznych i klap tylnych, lecz i ściany boczne oraz klapy tylne z aluminium, co stanowi nowość u Kögla. Dzięki zaawansowanej technice łączenia modułu dolnego – podłogi i modułów bocznych za pomocą śrub – nabywcy – w zależności od branży i potrzeby – mogą zestawiać indywidualne wywrotki wannowe o różnych grubościach ścian i podłogi ewentualnie wykonane z różnych materiałów, w zależności od celu zastosowania.

Pokazane jako egzemplarz demonstracyjny wydanie to 3-osiowa wywrotka wannowa o pojemności ładunkowej 24 m³, z nowym typem ścian bocznych i tylnych. Pojazd ten wyposażono w koryto z dnem o grubości czterech milimetrów z ulepszonej cieplnie stali Hardox 450, ściany boczne z odpornej na zużycie blachy aluminiowej o grubości pięciu milimetrów oraz ścianę tylną z wysoce wytrzymałej blachy aluminiowej o grubości siedmiu milimetrów. Połączenie takie optymalnie nadaje się do przewozu materiałów budowlanych, takich jak tłuczeń czy żwir.

REKLAMA

Podstawowa użytkowa zaleta wanny stalowej z lekkimi ścianami bocznymi i ścianą tylną w porównaniu ze zwykłą wanną aluminiową polega na tym, że nie trzeba co 2-3 lata wykonywać kosztownej naprawy ścierającej się warstwy podłogi. Tym samym Kögel stawia na tzw. inteligentne połączenie materiałów. W miejscach o dużym zużyciu zastosowano wysokiej jakości stal, zaś narażone na niewielkie ścieranie ściany boczne i ściana tylna powstały z lekkiego aluminium. W porównaniu z wywrotką wannową ze stalowymi ścianami bocznymi o grubości czterech milimetrów i stalową ścianą tylną o grubości pięciu milimetrów dzięki nowym ścianom bocznym i ścianie tylnej z aluminium można zaoszczędzić do 430 kg masy własnej.

Debiutująca wywrotka może też oczywiście dostać szeroki pakiet wyposażenia indywidualizującego. Obejmuje on m.in. skrzynkę narzędziową, pomost obsługowy, rolowaną plandekę, podnoszoną oś, aluminiowe felgi, aluminiowy zbiornik powietrza oraz migające boczne światła sygnalizacyjne dla zwiększenia bezpieczeństwa na drodze i uniknięcia wypadków przy skręcaniu.

Poza tym wszystkie premierowe naczepy wyróżnia trwała ochrona przed korozją dzięki umiejętnemu połączeniu kilku rozwiązań i technologii. W naczepach Cargo i Lightplus Coil generacji Novum, naczepie Port 45 Triplex, podobnie jak we wszystkich naczepach kontenerowych z linii Port, oraz naczepie Cool – PurFerro quality cała rama pojazdu jest chroniona przed korozją przy użyciu technologii nanoceramicznej oraz powłoki KTL, a następnie pokrywana warstwą lakieru UV. Natomiast w wywrotkach wannowych nie tylko całą ramę pojazdu, ale i wannę przed korozją chroni analogiczne rozwiązanie – tzn. technologia nanoceramiczna oraz powłoka KTL pokryta dodatkową warstwą lakieru UV.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA