[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Nowości produktowe Solarisa na targach Busworld 2019 w Brukseli Cz.1

Solaris już od kilkunastu lat konsekwentnie rozwija portfolio pojazdów z napędem alternatywnym, obecnie będąc jednym z najważniejszych graczy na rynku europejskim w obszarze elektromobilności. Dzięki wygranym w ostatnich tygodniach przetargom stał się też w Europie liderem rynku pod względem zdobytych kontraktów na elektrobusy. Dostarczone do tej pory przez niego do 16 państw autobusy elektryczne pokonały łącznie ponad 20 mln kilometrów w różnych warunkach klimatycznych.

Na tegorocznych targach Busworld w Brukseli, odbywających się w dniach od 17 do 23 października, podmiot pokazał trzy nowości. Wszystko to były wersje bezemisyjne: Urbino 18 electric – elektryczny wariant przegubowy z bateriami nowej generacji, Urbino 12 hydrogen – wersja wodorowa najnowszej generacji oraz Trollino 24 – dwuprzegubowa platforma dla bezemisyjnych pojazdów komunikacji miejskiej. Do tego codziennie o godzinie 13.00 na stoisku firmy odbywał się „Solaris talks” - cykl prezentacji połączony z forum na temat współczesnego transportu publicznego. W jego ramach przedsiębiorstwo dzieliło się swoim doświadczeniem i informacjami o produktach oraz chciało zaprosić do rozmowy na temat nowoczesnych technologii wprowadzanych w obszarze e-mobilności i zmieniającego się oblicza komunikacji miejskiej. Tematy krótkich prezentacji, otwierające dyskusję, dotyczyły m.in. rodzajów i doboru baterii, systemów do ładowania autobusów i trolejbusów, pojazdów wodorowych czy zdalnej diagnozy dla autobusów elektrycznych.

Solaris Urbino 18 electric

Przegubowego Urbino 18 electric zna wielu przewoźników – ponad 200 sztuk zostało już bowiem zamówionych przez klientów. Egzemplarz wystawiany na Busworld cechowało jednak unikatowe wyposażenie. Absolutną nowość w nim stanowiły baterie nowej generacji Solaris High Energy+, które wytwórca w Brukseli ujawnił po raz pierwszy. Baterie te wyróżniają się bardzo wysoką gęstością energii, dzięki czemu autobus bez problemu na jednym ładowaniu będzie w stanie pokonać 200 km, niezależnie od warunków drogowych i klimatycznych. Zarazem udoskonalone parametry magazynów energii przy znacznie zwiększonym zasięgu pozwolą zachować wciąż dużą pojemność pasażerską. W Urbino 18 electric zainstalowano 7 packów baterii o łącznej pojemności około 553 kWh. Trzy packi umieszczono z tyłu, cztery na dachu pierwszego wagonu. W zależności od preferencji klientów ładowanie baterii może się odbywać zarówno poprzez złącze plug-in, jak i z wykorzystaniem pantografu. Jednocześnie, aby maksymalnie obniżyć zużycie energii, wprowadzono klimatyzację z pompą ciepła, do uzyskania odpowiedniej temperatury w pojeździe wykorzystującą ciepło pochodzące z zewnątrz. Jako czynnika roboczego urządzenie używa dwutlenku węgla, obecnie będącego środkiem najbardziej przyjaznym dla środowiska. Zastosowanie pompy CO2 ma zatem na celu zwiększenie efektywności energetycznej pojazdu, a tym samym zasięgu, oraz ograniczenie szkodliwości.

REKLAMA

Do tego prezentowany Urbino 18 electric zaopatrzono w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS), znacznie zwiększające komfort i – przede wszystkim – bezpieczeństwo jazdy. Urządzenie Mobileye Shield+ niweluje ryzyko bezpośrednich kolizji z pieszymi czy rowerzystami poprzez system inteligentnych kamer nieustannie monitorujących tzw. martwe pola w pojeździe. O potencjalnych zagrożeniach kierowca jest informowany za pomocą alertów dźwiękowych i wizualnych. Pojazd otrzymał też system inicjujący automatyczne hamowanie CMS (Collision Mitigation System). W sytuacji, gdy zamontowany na autobusie radar wykrywa zagrożenie ewentualnego zderzenia czołowego, system ten rozpoczyna hamowanie, redukując prędkość pojazdu i niwelując skutki ewentualnej kolizji. Inny element podnoszący bezpieczeństwo to kamery zamontowane w miejscu tradycyjnych lusterek bocznych, gwarantujące nie tylko lepszą widoczność w silnym słońcu, podczas deszczu czy opadów śniegu, ale i nocą. Co więcej, kamery znacznie zwiększają pole widzenia i poprawiają aerodynamikę pojazdu. To premierowe rozwiązanie znajduje się już w ofercie sprzedażowej dla całej rodziny Urbino.

Następną innowacją jest falownik trakcyjny, wykonany w nowatorskiej technologii SiC, czyli w oparciu o węglik krzemu. Dzięki temu urządzenie przystosowano do działania przy wyższych napięciach, częstotliwościach i temperaturach, co z kolei wpływa na wyraźne zmniejszenie masy i wielkości przetwornicy mocy oraz ogólny wzrost wydajności systemu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij