[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.5

Nowości produktowe Solarisa na targach Busworld 2019 w Brukseli Cz.4

Solaris już od kilkunastu lat konsekwentnie rozwija portfolio pojazdów z napędem alternatywnym, obecnie będąc jednym z najważniejszych graczy na rynku europejskim w obszarze elektromobilności. Dzięki wygranym w ostatnich tygodniach przetargom stał się też w Europie liderem rynku pod względem zdobytych kontraktów na elektrobusy. Dostarczone do tej pory przez niego do 16 państw autobusy elektryczne pokonały łącznie ponad 20 mln kilometrów w różnych warunkach klimatycznych.

Na tegorocznych targach Busworld w Brukseli, odbywających się w dniach od 17 do 23 października, podmiot pokazał trzy nowości. Wszystko to były wersje bezemisyjne: Urbino 18 electric – elektryczny wariant przegubowy z bateriami nowej generacji, Urbino 12 hydrogen – wersja wodorowa najnowszej generacji oraz Trollino 24 – dwuprzegubowa platforma dla bezemisyjnych pojazdów komunikacji miejskiej.

Solaris Trollino 24

Trzecim premierowym wyrobem Solarisa podczas targów Busworld 2019 był trolejbus Trollino 24 w wersji MetroStyle. Jego specjalny design opracowano z myślą o tym wyjątkowym, dwuprzegubowym wydaniu. Dlatego decyzja o ewentualnym oferowaniu wykonania MetroStyle w innych produktach marki zostanie podjęta w późniejszym terminie.

REKLAMA

Sam Trollino 24, niezależnie czy w stylizacji „tradycyjnej”, czy MetroStyle, to dotychczas najdłuższy typ autobusowy w ofercie podmiotu. Powstał on z myślą o stworzeniu platformy do przyszłej, seryjnej produkcji pojazdów 24-metrowych z napędem hybrydowym, elektrycznym oraz właśnie trolejbusów. W układzie konstrukcyjnym cechuje się bardzo wysokim stopniem zaawansowania technicznego. Jego napęd stanowią dwa silniki trakcyjne o mocy 160 kW każdy, napędzające dwie osie. Zamontowany pakiet baterii o pojemności 58 kWh jest ładowany podczas jazdy z trakcji trolejbusowej poprzez stosowany tradycyjnie w trolejbusach pantograf dwupolowy. Energia zgromadzona w bateriach służy do zasilania napędu, gdy trolejbus znajduje się poza siecią trakcyjną. Montaż w pełni elektrycznego układu napędowego spowodował także konieczność wdrożenia elektrycznego wspomagania układu kierowniczego. Dla ułatwienia manewrów w ruchu miejskim, czwarta oś ma funkcję skrętu. W celu usprawnienia wymiany pasażerów wprowadzono zaś unikatowy układ drzwi 1-2-2-2-2 – pierwsze są więc jednoskrzydłowe, ze względu na silne zaokrąglenie szyby przedniej w MetroStyle. Poza tym na pokładzie będzie mogło podróżować nawet 215 osób. Do tego zamiast lusterek bocznych wprowadzono kamery.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij