[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Nowości produktowe Solarisa na targach Busworld 2019 w Brukseli Cz.5

Solaris już od kilkunastu lat konsekwentnie rozwija portfolio pojazdów z napędem alternatywnym, obecnie będąc jednym z najważniejszych graczy na rynku europejskim w obszarze elektromobilności. Dzięki wygranym w ostatnich tygodniach przetargom stał się też w Europie liderem rynku pod względem zdobytych kontraktów na elektrobusy. Dostarczone do tej pory przez niego do 16 państw autobusy elektryczne pokonały łącznie ponad 20 mln kilometrów w różnych warunkach klimatycznych.

Nowa oferta Solaris w obszarze baterii do autobusów elektrycznych – premiera baterii następnej generacji High Energy+

Kiedy w 2011 roku Solaris pokazał swój pierwszy autobus elektryczny, przedstawiał tylko jedno rozwiązanie bateryjne. Przez kilka następnych lat firma niezwykle mocno rozwijała swoje kompetencje techniczne w tym obszarze. Ponad 20 milionów kilometrów pokonanych przez autobusy elektryczne Urbino oraz doświadczenia zebrane z eksploatacji taboru w kilkudziesięciu miastach w różnych obszarach klimatycznych pozwalają teraz podmiotowi proponować w swoich autobusach elektrycznych optymalne rozwiązania bateryjne dla klientów. W rezultacie dzisiaj oferuje obejmuje baterie: Solaris High Power, Solaris High Energy oraz Solaris High Energy+.

Solaris High Power

High Power to baterie charakteryzujące się dużą „gęstością mocy”. W praktyce oznacza to, że mogą być ładowane prądem o dużym natężeniu i tym samym da się je naładować w bardzo krótkim czasie. Są dostępne w packach o pojemności nominalnej 29 kWh każdy. W autobusie można zamontować do 7 packów, co łącznie może dać pojemność energetyczną do ponad 200 kWh. Co ważne, baterie te wyróżniają się długim czasem życia i dużą liczbą cykli ładowania. Przedsiębiorstwo jest w stanie zagwarantować nielimitowaną liczbę cykli w okresie 7 lat.

REKLAMA

Zasadniczo bateria High Power może być ładowana prądem odpowiadającym czterokrotności jej pojemności (4C). Jeśli więc przyjmie się, że w autobusie występuje bateria tego typu o pojemności energetycznej 116 kWh, to maksymalna moc jej ładowania równa się 450 kW. Oczywiście inżynierowie wolą wyrażać ten parametr w amperach, gdyż nie wykorzystuje się takiej samej mocy w czasie całego procesu ładowania baterii. Powinno się zatem przyjąć, że maksymalne natężenie prądu, którym ładuje się taką baterię, wynosi do 800 A. Do tej pory Solaris realizował pantografowe stacje szybkiego ładowania baterii typu High Power o różnych mocach, dochodzących aż do 560 kW!

Baterie typu High Power są używane w aplikacjach zakładających częste rozładowywanie i ładowanie baterii, zazwyczaj z wykorzystaniem ładowarek pantografowych. Naturalnie energię w nich można uzupełniać także poprzez ładowarki plug-in. Stanowi to idealne rozwiązanie w tych systemach transportowych, w których do ładowania autobusów elektrycznych służą stacje szybkiego ładowania pantografowego, rozmieszczone na trasie przejazdu pojazdu lub na pętlach linii. Przykładowo baterie tego rodzaju Solaris zamontował w autobusach elektrycznych jeżdżących w Brukseli, Warszawie czy Barcelonie. Warto wspomnieć, że baterie High Power są też instalowane w trolejbusach Trollino.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij