[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Nowości produktowe Solarisa na targach Busworld 2019 w Brukseli Cz.6

Solaris już od kilkunastu lat konsekwentnie rozwija portfolio pojazdów z napędem alternatywnym, obecnie będąc jednym z najważniejszych graczy na rynku europejskim w obszarze elektromobilności. Dzięki wygranym w ostatnich tygodniach przetargom stał się też w Europie liderem rynku pod względem zdobytych kontraktów na elektrobusy. Dostarczone do tej pory przez niego do 16 państw autobusy elektryczne pokonały łącznie ponad 20 mln kilometrów w różnych warunkach klimatycznych.

Solaris High Energy

Drugi typ oferowanych baterii to High Energy. Baterie te cechują się relatywnie dużą pojemnością i są stosowane najczęściej w aplikacjach zakładających mniejszą liczbę „tankowań” w ciągu dnia. Maksymalna moc ładowania tej baterii wyrażona w kW odpowiada jej pojemności energetycznej wyrażonej w kWh. Nominalna pojemność packów w tej baterii to 50 kWh. Maksymalna, standardowa liczba packów High Energy to 6 sztuk dla autobusu 12-metrowego i 7 dla 18-metrowego. Przy wykorzystaniu takich baterii uzyskuje się więc możliwość osiągnięcia pojemności nominalnej do 350 kWh. Powyższe stanowi dobre rozwiązanie dla operatorów preferujących mniejszą liczbę ładowań w ciągu dnia. Najczęściej w bateriach tego rodzaju energię uzupełnia się w nocy poprzez ładowarki znajdujące się na terenie zajezdni, kiedy autobusy nie pracują. Niemniej, zarówno w przypadku tych baterii, jak i pozostałych wersji, możliwie jest ich ładowanie z wykorzystaniem pantografu. Baterie High Energy są zamontowane m.in. w autobusach Urbino electric jeżdżących w Krakowie, Mediolanie i Hamburgu.

Nowa oferta bateryjna – Solaris High Energy+

Najnowszą ofertę stanowią baterie o nazwie High Energy+. Baterie tego typu zostały opracowane przez Biuro Rozwoju Solaris z myślą o tych przewoźnikach, którzy na jednym ładowaniu chcą przejechać co najmniej 200 km – bez względu na warunki klimatyczne i tym samym działające klimatyzację bądź ogrzewanie.

REKLAMA

Zasadniczy wyznacznik baterii High Energy+ polega na bardzo dużej gęstości energii. Dzięki temu w jednym pakiecie bateryjnym zmieszczono aż 79 kWh! To oznacza, że przypadku 7 packów, a tyle maksymalnie można zamontować w odmianie przegubowej – osiąga się wartość nominalną energii aż 553 kWh! W odmianie 12-metrowej mieści się zaś 5 packów tego typu. Baterie te można ładować mocą równą ich pojemności.

Zaproponowane rozwiązanie powstało w wyniku współpracy Biura Rozwoju Solaris oraz Działu Badań i Rozwoju BMZ Poland. Baterie tego rodzaju mogą być stosowane wyłącznie w pojazdach marki Solaris i dzisiaj nie oferuje ich żaden inny producent obecny na rynku autobusów elektrycznych.

Wykonawcą projektu zainicjowanego przez Solarisa jest spółka BMZ Poland, będąca wiodącym na europejskim rynku producentem inteligentnych systemów zasilania oraz magazynowania energii w oparciu o technologię litowo-jonową.

Wszystkie opisane wyżej baterie dostępne w autobusach elektrycznych Solarisa mają napięcie nominalne w zakresie pomiędzy 600 a 700 V. Magazyny energii występujące w Urbino electric przystosowano do pracy w temperaturach od -15 do+50 stopni Celsjusza. W celu optymalizacji ich sprawności i wydłużenia czasu życia są ogrzewane lub chłodzone. System chłodzenia baterii oparto na chłodzeniu cieczą.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij