Nowy Daily: inteligentny pojazd, który zabezpiecza biznes klienta na przyszłość Cz.3

IVECO otwiera nowe możliwości dzięki nowej rodzinie Daily Air-Pro, wyposażonej w unikatowe, inteligentne zawieszenie pneumatyczne z inteligentnymi elektronicznymi elementami sterującymi – pierwsze w branży – które poprawia komfort jazdy, chroni kierowcę i ładunek pojazdu oraz dostosowuje się do wymagań misji. Do tego premierowe Daily przenosi łączność i współpracę na nowy poziom dzięki IVECO Driver Pal z pomocą poleceń głosowych Amazon Alexa. Nowy towarzysz głosowy umożliwia kierowcy interakcję z autem i społecznością kierowców za pomocą poleceń głosowych, zapewniając bezpieczniejszą, bezstresową i komfortową jazdę. Poza tym najnowocześniejsza technologia silnika i układu oczyszczania spalin gwarantują pełną zgodność z normami Euro 6-D Final i Euro 6-E w rzeczywistych warunkach i przez cały okres użytkowania (współczynnik zgodności =1), tym samym wyprzedzając przepisy. Przy tym zoptymalizowany silnik o pojemności 2,3 litra gwarantuje do 6% oszczędności paliwa i zwiększa wszechstronność Daily, gdyż w wymagających zastosowaniach cechuje go moment obrotowy wyższy nawet o 15%.

Nowa manualna skrzynia biegów: komfortowa jazda z przodującą w swojej klasie zmianą biegów i precyzją

Premierowe Daily zawiera nową, 6-biegową manualną skrzynię przekładniową, przekładającą się na dobre wrażenia z jazdy z przodującą w swojej klasie zmianą biegów i precyzyjnym załączaniem. Dzięki temu będzie docenione przez kierowców w misjach miejskich, którzy skorzystają z większego komfortu podczas długich dni za kierownicą. Nowa skrzynia biegów przyczyni się także do obniżenia całkowitego kosztu posiadania (TCO). Poza tym możliwe było połączenie silnika o pojemności 2,3 litra z tym samym sprzęgłem, co w przypadku silnika o pojemności 3,0 litra, co poprawiło wytrzymałość w najcięższych misjach i zwiększyło trwałość nawet o 18%. Nowa skrzynia biegów nie będzie wymagała wymiany oleju, ponieważ interwał został wydłużony do 350 000 km, co skutkuje dalszym obniżeniem kosztów konserwacji i napraw nawet o 4%.

REKLAMA

Nowe fotele z pianki z pamięcią kształtu: dostosowują się do kierowcy, aby zapewnić najwyższy komfort

Nowe Daily wyposażono w zupełnie nowe siedzenia z centralnymi wyściółkami poduszki i oparcia oraz zagłówkiem z pianki zapamiętującej kształt – po raz pierwszy w branży w lekkich aut użytkowych. Pianka dopasowuje się do ciała, równomiernie rozkładając ciężar, zmniejszając skoki ciśnienia nawet o 30%. Zapewnia to najwyższy komfort i chroni przed bólem pleców. Sekcje boczne zostały pogrubione 15-milimetrową pianką o dużej gęstości, aby poprawić boczne zabezpieczenie, zwiększając bezpieczeństwo i wrażenia z jazdy. Dla wyższym osób wygodniejsza okaże się dłuższa o 20 mm i grubsza o 15 mm poduszka przednia, gwarantująca lepsze oparcie dla ich dłuższych nóg.

Ponadto podłokietniki przy bokach fotela i dźwignie zostały przeprojektowane, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie z pojazdu, co stanowi idealne rozwiązanie w przypadku wymagających częstego wsiadania i wysiadania misji „od drzwi do drzwi” i dostarczania paczek.

Unikalna gama silników: osiągi i zrównoważony rozwój w każdej misji

Nowego Daily wyróżnia bogata gama silników. Jest to jedyny pojazd oferujący dwa silniki zoptymalizowane pod kątem zapewniania najlepszych osiągów w każdej misji: 2,3-litrowy F1A o mocy od 116 KM do 156 KM (dostępny w homologacji lekkiej i ciężkiej) oraz 3,0-litrowy F1C o mocy od 160 KM do 207 KM. Silnik F1A o pojemności 2,3 litra cechuje się się niskim zużyciem paliwa, w cyklu WLTP w porównaniu z poprzednikiem osiągając do 6% oszczędności. Nowa manualna skrzynia biegów umożliwiła zwiększenie momentu obrotowego nawet o 15%, poprawiając osiągi nowego Daily w wymagających zastosowaniach i zwiększając jego wszechstronność w przypadku zabudowy z przystawkami odbioru mocy/WOM. W sferze ekologizacji Daily otrzymuje zaś teraz 3,0-litrową jednostkę CNG, bardzo elastyczną i zabezpieczającą 136 KM mocy maksymalnej i 350 Nm momentu obrotowego. Poza tym auto spełnia normy Euro 6-D Final i Euro 6-E, osiągając współczynnik zgodności 1 (CF=1) jeszcze przed wejście w życie stosownych przepisów. Oznacza to, że spełnia limity emisji w warunkach rzeczywistych i przez cały okres eksploatacji pojazdu. Układ wykorzystuje obecnie podwójny system oczyszczania spalin SCR, który został całkowicie przeprojektowany, aby zajmował te same przestrzenie, co w poprzednich modelach, dzięki czemu nie ma wpływu na usytuowanie i montaż nadwozia i tym samym przekłada się na zachowanie legendarnej wszechstronności Daily.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA