REKLAMA

Nowy Daily – nastawione na zmianę perspektywy biznesowej w segmencie dostawczym Cz.1

Przemysł pojazdów użytkowych zmienia się w niespotykanym dotąd tempie, napędzany przez megatrendy, takie jak cyfryzacja, automatyzacja, elektryfikacja i serwicyzacja. Nowy Daily odpowiada na te trendy, przekształcając je w szanse. Tym bardziej, że na przestrzeni 40 lat typoszereg ten zyskał uznanie ze względu na własne walory użytkowe, stając się liderem w swojej klasie.

Novum wyróżnia się jeszcze niższym kosztem TCO – zaznacza się jego spadek wskutek oszczędność paliwa do 10% w misjach miejskich oraz ograniczeniu kosztów konserwacji nawet o 10%.

Oszczędność paliwa stała się możliwa dzięki wielu funkcjom oraz specjalnemu wyposażeniu w połączeniu z udoskonaleniami technicznymi. System Start&Stop standardowo jest teraz dostępny we wszystkich modelach z silnikiem F1A o pojemności 2,3 litra, w tym w typie Daily Hi-Matic. Nowa, sterowana elektronicznie turbosprężarka o zmiennej geometrii okazuje się nie tylko bardziej elastyczna oraz precyzyjna, ale i bardziej wydajna. Dodatkowo do zmniejszenia zużycia paliwa przyczyniają się nowy alternator 220A (12V) oraz zaprojektowane specjalnie dla Daily opony klasy A Super Eco Low Rolling. Generalnie znaczne oszczędności paliwa w Daily HI-MATIC da się uzyskać dzięki trybom ECO i Power oraz funkcji Start&Stop. Automatycznie dostosowująca się przekładnia zapewnia mianowicie płynne włączanie właściwego biegu w czasie krótszym niż 200 milisekund. Duży zakres przełożeń oznacza zaś, że silnik zawsze pracuje przy załączonym w danych warunkach optymalnym biegu.

REKLAMA

Do tego Daily – jako jedyny w swojej klasie – otrzymał nowy system monitorowania w czasie rzeczywistym ciśnienia w oponach w wersjach zarówno z kołami pojedynczymi, jak i bliźniaczymi. W rezultacie ciśnienie zawsze może pozostawać na optymalnym poziomie, co jeszcze poprawia wydajność zużycia paliwa i bezpieczeństwo.

Drugi zasadniczy obszar oszczędności dotyczy kosztów obsługi technicznej – kosztów przeglądów. W przypadku zadań realizowanych w miastach oszczędności mogą sięgać 10%, dzięki modyfikacjom podzespołów i w konsekwencji dłuższym okresom do kolejnej wymaganej wymiany oleju. Ponadto nowa, większa miska olejowa, zaprojektowana z myślą o przewozach na długich dystansach, pozwala na wydłużenie przebiegu między przeglądami do 60000 z 50000 km dotychczas.

Przy tym, co najważniejsze, elementy designu także przyczyniają się do niskiego całkowitego kosztu posiadania (TCO). Każdy element tego designu ma jasny cel, gdyż funkcjonalna konstrukcja zapewnia komfort, bezpieczeństwo i ograniczenie kosztów: od nowych kół z lekkich stopów, poprzez inną kratę wlotu powietrza i światła LED, po modułowy zderzak. Nowe koła z lekkich stopów – zakładane w modelach z kołami pojedynczymi – wyróżniają się masą własną zredukowaną o 10 kg, w następstwie czego skutkują wzrostem ładowności. Nowa przednia atrapa została poszerzona w celu usprawnienia wentylacji, jednocześnie chroniąc silnik i chłodnicę. Jej wykonanie w procesie tłoczenia na gorąco sprawia, że cechuje się ona wytrzymałością i niezwykłą trwałością. Światła LED poprawiają bezpieczeństwo i umożliwiają obniżenie kosztów, ponieważ nie wymagają wymiany przez cały okres eksploatacji auta. Natomiast nowy modułowy zderzak podzielono na 3 sekcje. W efekcie w przypadku drobnych stłuczek, które zdarzają się częściej w warunkach miejskich – głównie przy natężonym ruchu czy w momencie parkowania, zamiast całego zderzaka trzeba wymienić tylko uszkodzony element. Znacznie ogranicza to koszty napraw, szczególnie że zgodnie ze statystykami IVECO ten rodzaj uszkodzenia stanowi 90% przypadków.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA