[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Nowy Daily – nastawione na zmianę perspektywy biznesowej w segmencie dostawczym Cz.3

Przemysł pojazdów użytkowych zmienia się w niespotykanym dotąd tempie, napędzany przez megatrendy, takie jak cyfryzacja, automatyzacja, elektryfikacja i serwicyzacja. Nowy Daily odpowiada na te trendy, przekształcając je w szanse. Tym bardziej, że na przestrzeni 40 lat typoszereg ten zyskał uznanie ze względu na własne walory użytkowe, stając się liderem w swojej klasie.

Technologia w służbie kierowcy - wspomaganie prowadzenia i większe bezpieczeństwo

Przede wszystkim nowość zaopatrzono w szeroką gamę zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy ADAS, poprawiających bezpieczeństwo i umożliwiających prowadzącemu skupienie się na pracy, która coraz częściej opiera się na wielozadaniowości. Opracowując te funkcje, IVECO skoncentrowało się na wspieraniu kierowców w ich miejskich działaniach.

Zaawansowany system hamowania awaryjnego AEBS zwiększa bezpieczeństwo przeciwdziałając kolizjom. System ten automatycznie wykrywa bowiem możliwość kolizji przed danym samochodem i w sytuacji braku reakcji kierowcy powoduje automatyczne hamowanie. Powyższe zapobiega zderzeniom przy prędkości poniżej 50 km/h oraz znacznie ogranicza i łagodzi uderzenia i uszkodzenia w razie wypadku przy większej prędkości. Do tego dochodzi City Brake PRO, zapobiegający wypadkom podczas jazdy z niską prędkością – do 5 km/h. Oba systemy – AEBS i City Brake Pro – mają trzy ustawienia, które kierowca może wybrać w menu sterowania, z kolei menadżerowie floty uzyskali możliwość ustawiania i blokowania ustawień funkcji.

REKLAMA

Novum wykorzystuje również technologię zmniejszającą poziom stresu kierowców, gdy podczas zadań realizowanych w miastach często poruszają się w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Dlatego przykładowo w godzinach szczytu jednym przyciskiem można aktywować funkcję – system Queue Assist, ustawić bezpieczny odstęp, który chce się zachować, a Daily zatrzyma się automatycznie, jeśli zrobi to pojazd poprzedzający. Jeśli pojazd z przodu odjedzie, wystarczy tylko lekkie dotknięcie pedału gazu, by ponownie ruszyć do przodu. Takie rozwiązanie stanowi znaczne ułatwienie: dostosowuje jazdę w korku do pojazdu znajdującego się aktualnie z przodu, eliminując uciążliwość związaną z częstym hamowaniem i ponownym ruszaniem. Warto tu wskazać, że premierowe lekkie IVECO to pierwszy wariant o masie całkowitej 7200 kg zaopatrzony w te funkcje – Queue Assist i City Brake PRO.

Następny system – adaptacyjny tempomat Adaptive Cruise Control przydaje się głównie podczas długich przejazdów autostradami. Pomaga wówczas zachować bezpieczeństwo – wystarczy ustawić prędkość jazdy i minimalny odstęp od pojazdu poprzedzającego. Jeśli taki pojazd zwolni, system zareaguje, samodzielnie redukując prędkość, aby utrzymać bezpieczny odstęp do momentu, gdy pojazd z przodu przyspieszy. Ponadto urządzenie Adaptive Cruise Control w połączeniu z systemem Queue Assist utrzymuje ustawioną prędkość i bezpieczny odstęp od pojazdu jadącego z przodu i zapobiega niezamierzonemu zjechaniu z pasa ruchu oraz aktywnie wspomaga kierowanie.

Daily pomaga także pozostać na swoim pasie ruchu dzięki ProActive Lane Keeping Assist, czyli asystentowi utrzymania pasa ruchu. Delikatnie kieruje on prowadzącego z powrotem na środek jego pasa ruchu, jeśli z niego wcześniej zjedzie. Da się tu ustawić żądaną odległość od namalowanego oznaczenia pasa ruchu oraz intensywność skoku w układzie kierowniczym.

W przypadku silnych bocznych podmuchów wiatru Crosswind Assist pomaga zaś kierowcy utrzymać auto stabilnie na pasie ruchu, gdyż w takiej sytuacji stabilizuje je. Czujniki aktywują wtedy hamulce po tej stronie pojazdu, w którą uderzył wiatr, zapewniając stabilność i bezpieczeństwo. Crosswind Assist okazuje się wyjątkowo pomocny w momencie opuszczenia tunelu, przejazdu przez most, wyjazdu zza ekranów dźwiękochłonnych czy wyprzedzania dużych ciężarówek.

Ponadto nowość redukuje zmęczenie i zwiększa wydajność dzięki elektrycznemu hamulcowi postojowemu. Aktywuje się on automatycznie, gdy samochód zostanie zaparkowany, a wyłącza podczas ruszania. W wieloetapowych zadaniach w mieście z wieloma postojami, takich jak dostawa paczek, hamulec ten zmniejsza dyskomfort ramienia związany z wielokrotnym powtarzaniem tym samych ruchów, gdyż nie trzeba tracić czasu na zaciąganie i zwalnianie hamulca. Szacuje się, że pozwala zaoszczędzić do 5 godzin miesięcznie i prowadzi do poprawy wydajności pracy kierowcy. W efekcie nie tylko redukuje zmęczenie ramion i dyskomfort związany z powtarzającymi się ruchami, ale i poprawia wydajność wykonywania zadań, co korzystnie wpływa na dochodowość realizowanych operacji. Jego dodatkowa zaleta polega na tym, że kierowca ma więcej miejsca na wygodne poruszanie się w kabinie – swobodniejsze i bardziej wygodne przemieszczanie się w poprzek niej, ponieważ wyeliminowano dźwignię hamulca ręcznego.

Do tego dochodzą inne nowe komponenty, rozwiązania i systemy ukierunkowane na dalszy wzrost bezpieczeństwa i wygody prowadzenia.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij