REKLAMA

Nowy Daily – nastawione na zmianę perspektywy biznesowej w segmencie dostawczym Cz.7

Przemysł pojazdów użytkowych zmienia się w niespotykanym dotąd tempie, napędzany przez megatrendy, takie jak cyfryzacja, automatyzacja, elektryfikacja i serwicyzacja. Nowy Daily odpowiada na te trendy, przekształcając je w szanse. Tym bardziej, że na przestrzeni 40 lat typoszereg ten zyskał uznanie ze względu na własne walory użytkowe, stając się liderem w swojej klasie.

W sferze układu napędowego zaznacza się natomiast ewolucja. Premierowy Daily zapewnia wyższą wydajność i ekologiczność, aktualnie będąc jedynym wyrobem w swoim segmencie dostępnym z silnikami z dwóch rzędów. Powyższe pozwala na maksymalnie zoptymalizowany dobór w zależności nawet od bardzo zindywidualizowanych potrzeb, czyli by zagwarantować jak najlepsze osiągi w każdej pracy.

Pierwsza linia to silniki F1A o pojemności 2,3 litra i mocy znamionowej od 116 do 156 KM, mające homologację zarówno light duty, jak i heavy duty – Euro 6D/Temp (WLTP&RDE) i Euro 6D. Dokładnie są to typy:

REKLAMA
  • Light Duty Euro 6D: nazwa handlowa 120 – moc maksymalna 86 kW/116 KM, maksymalny moment obrotowy 320 Nm;
  • Light Duty Euro 6 D i Heavy Duty Euro 6 D: nazwa handlowa 140 – moc maksymalna 101 kW/136 KM, maksymalny moment obrotowy 350 Nm, nazwa handlowa 160 – moc maksymalna 116 kW/156 KM, maksymalny moment obrotowy 380 Nm.

Doładowanie ogółu tych silników odbywa się przez elektronicznie sterowaną turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek turbiny.

Także w większej serii – 3,0-litrowej F1C występują trzy nastawy, wszystkie spełniające już normę czystości spalin Euro 6D:

  • nazwa handlowa 160 – moc maksymalna 119 kW/160 KM, maksymalny moment obrotowy 380 Nm;
  • nazwa handlowa 180 – moc maksymalna 134 kW/180 KM, maksymalny moment obrotowy 430 Nm;
  • nazwa handlowa 210 – moc maksymalna 156 kW/210 KM, maksymalny moment obrotowy 470 Nm.

Nastawy 160 i 180 KM doładowuje turbosprężarka VGT – o zmiennej geometrii, podczas gdy 210 KM turbosprężarka e-VGT.

Do tego z rodziny F1C pochodzi wydanie na sprężony gaz ziemny – Heavy-Duty Euro 6D CNG, oznaczone jako NP (Natural Power). Cechują je moc maksymalna – znamionowa 101 kW/136 KM, maksymalny moment obrotowy 350 Nm i turbodoładowanie za pomocą turbosprężarki WG (waste Gate) z zaworem upustowym.

Za przeniesienie napędu odpowiadają skrzynia manualna bądź 8-biegowa, automatyczna przekładnia HI-MATIC, proponowana w całej gamie Daily. Przekłada się ona na korzyści związane z komfortem, bezpieczeństwem, oszczędnością paliwa i wydajnością.

Dostępny jest również zwalniacz elektromagnetyczny Telma LVRS600, zapewniający moment hamowania wynoszący 350 Nm, przy pełnej kompatybilności z systemem ESP. Da się go zamówić w egzemplarzach z serii Daily HI-MATIC, a zaspokaja on nawet 80% zapotrzebowania w fazie hamowania samochodem.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA