REKLAMA

Nowy GAZ Valdai NEXT z kabiną wagonową i o średniej ładowności

Fabryka samochodów Gorky (Автозавод ГАЗ) rozpoczęła seryjną produkcję nowego modelu ciężarówki Valdai NEXT o średniej ładowności. Zastosowanie kabiny nad silnikiem – typu cabover pozwoliło zmniejszyć gabaryty pojazdu, zwiększyć ilość dostępnej przestrzeni ładunkowej oraz zapewnić dużą manewrowość i minimalny promień skrętu. Zaprojektowana przede wszystkim do transportu miejskiego ciężarówka zostanie dostarczona z gotowymi zabudowami, instalowanymi na linii fabrycznej. Poza tym Valdai NEXT wyposażono w sześciobiegową manualną skrzynię przekładniową - nowe osiągnięcie GAZ.

Gaz Producent

W Gorky Automobile Plant rozpoczęła się seryjna produkcja ciężarówki Valdai NEXT Cabover. W celu uporządkowania produkcji auta zmodernizowano linię montażową, zorganizowano sekcję podzespołów do kabiny, zakupiono nowoczesny sprzęt do obróbki oraz wykrojniki do wyrobu części zewnętrznych i wewnętrznych. Inwestycje Grupy GAZ w rozwój i organizację produkcji samochodów wyniosły około 1,4 mld rubli, w tym 400 mln rubli pochodziło z kredytu preferencyjnego z oprocentowaniem wysokości 1% rocznie, przekazanego z Funduszu Rozwoju Przemysłu (zarządzanego przez VEB.RF).

REKLAMA

Główną sferą zastosowania „Valday NEXT” jest miejski transport dostawczy. Pojazd powstaje z dwoma rozstawami osi – 3310 i 4000 mm – oraz z trzema opcjami długości platformy ładunkowej: 4700, 5100 i 6100 mm. Objętość przedziału ładunkowego wynosi od 20 do 29 metrów sześciennych. Powierzchnia nadwozia skrzyniowego czy furgonowego pozwala na umieszczenie od 8 do 11 standardowych europalet. Początkowo na zamówienie będą dostępne trzy typy zabudów: furgon, izoterma i platforma Euro. W przyszłości dojdą inne opcje wyposażenia specjalnego.

W pierwszym etapie masa całkowita nowego pojazdu średniotonowego wyniesie 6,7 tony, ładowność (dla podwozia) - do 3,8 t ,gdy dla „GAZon NEXT” - masa całkowita 8,7 t, nośność do 5 t. Do napędu służy silnik wysokoprężny Cummins ISF 2.8 o mocy maksymalnej 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym 353 Nm. Współpracuje on z 6-biegową skrzynią przekładniową, co pozwoliło na osiągnięcie niskiego zużycia paliwa i poprawę charakterystyk dynamicznych pojazdu. Przy tym ta sześciobiegowa, manualna skrzynia przekładniowa stanowi nowe rozwiązanie Gorky Automobile Plant, zaprojektowane do przenoszenia momentu obrotowego do 450 Nm. Poza tym samochód zaopatrzono w pneumatyczny układ hamulcowy z hamulcami tarczowymi na wszystkich kołach, zintegrowany układ kierowniczy oraz w szeroką gamę elektronicznych systemów wspomagania kierowcy, w tym: EBD (system dystrybucji siły hamowania), ESP (układ trzymania się pasa drogi), system wspomagania przy ruszaniu (HSA) i układ kontroli trakcji (ASR). Wygodna i ergonomiczna kabina otrzymuje zaś wydajny system ogrzewania z elektrycznie regulowanymi i podgrzewanymi lusterkami oraz światła do jazdy LED. Do tego tempomat należy do kompletacji standardowej. Na liście dostępnych opcji znalazły się z kolei m.in.: klimatyzacja, niezależne ogrzewanie kabiny oraz owiewka dachowa. Ponadto w porównaniu z poprzednią generacją Valdai wytrzymałość ramy podwozia uległa zwiększeniu o 30%, dzięki zastosowaniu nowego gatunku stali i dodatkowych belek poprzecznych. Zastosowano też wiele kluczowych elementów ze „starszego”, cięższego modelu „GAZon NEXT 8.7”: oś, przednie i tylne zawieszenie oraz układy hamulcowy i kierowniczy. Zapewnia to autu duży margines bezpieczeństwa i długą żywotność, pomimo zakładanego intensywnego użytkowania. Dodatkowo wysoki stopień unifikacji z linią GAZon NEXT pozwoli obniżyć koszty eksploatacji dla klientów korzystających z różnych modeli pojazdów GAZ.

Vadim Sorokin, Prezes Grupy GAZ:, stwierdza „Valdai NEXT to kompaktowa ciężarówka miejska, zwrotna i ekonomiczna, która będzie produkowana z zestawem najpopularniejszych zabudów. Staraliśmy się, aby z biznesowego punktu widzenia samochód był nie tylko funkcjonalny i wydajny, ale także jak najbardziej komfortowy dla kierowcy. Dobra widoczność i wielu elektronicznych „asystentów” zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa na drodze.

O fabryce samochodów Gorky

Gorky Automobile Plant (GAZ) jest wiodącym producentem pojazdów użytkowych w Rosji. Wytwarza lekkie i średnie pojazdy użytkowe dla małych i średnich przedsiębiorstw, różnych gałęzi przemysłu, zakładów użyteczności publicznej, przedsiębiorstw rolniczych, instytucji medycznych i szkolnych w Rosji i za granicą. Zajmuje wiodącą pozycję na rodzimym rynku: ma ponad 50% udziału w segmencie lekkich aut dostawczych i około 70% w segmencie ciężarówek o średniej ładowności. Główne powstające modele to: GAZelle NEXT, GAZon NEXT, Sadko NEXT, Valdai NEXT, GAZelle BUSINESS, Sobol BUSINESS. Poza tym zakład sam produkuje ponad 5000 rodzajów wyrobów składowych. Podmiot posiada też własne centrum inżynieryjne i działa w ponad 20 branżach, w Rosji klasyfikowanych jako high-tech. M.in. w montażu pojazdów biorą udział 583 roboty przemysłowe, a poziom automatyzacji w kluczowych obszarach równa się 85%. Przedsiębiorstwo jest zlokalizowane w Niżnym Nowogrodzie.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA