Nowy IVECO Daily - inteligentny samochód dostawczy dla rozwoju biznesu Cz.2

Nowatorskie przedsięwzięcie IVECO przygotowane w oparciu o usługę Amazon Web Services (AWS) i wyznaczające nowe standardy innowacyjnego wsparcia kierowców zapewnia obsługę głosową realizowaną dzięki rozwiązaniu Alexa firmy Amazon. IVECO Driver Pal, nowy asystent kierowcy IVECO obejmujący usługi MYIVECO i MYCOMMUNITY, umożliwia kierowcy przeniesienie świata cyfrowego na pokład oraz interakcję z pojazdem oraz ze społecznością kierowców. Wszystko to jest możliwe, dzięki poleceniom głosowym wydawanym za pośrednictwem rozwiązania Alexa firmy Amazon, zapewniającego wygodną, bezpieczniejszą i bezstresową jazdę.

IVECO Driver Pal wyznacza kierunek w branży, wprowadzając dwie wyjątkowe usługi opracowane we współpracy z AWS Professional Services i zespołem Alexa Auto: MYIVECO i MYCOMMUNITY. MYIVECO oferuje zupełnie nowy sposób interakcji kierowcy z samochodem. Kierowca może używać komend głosowych do zarządzania jazdą i planowania trasy: ustawiać cel podróży, za pomocą systemu nawigacyjnego wyszukiwać miejsca parkingowe i stacje benzynowe znajdujące się po drodze, zmieniać trasę, aby uniknąć dużego natężenia ruchu, czy wyszukiwać restauracje i hotele. Może też sprawdzić swój wynik oceny stylu jazdy i poprosić o wskazówki dotyczące bezpieczniejszego oraz bardziej ekonomicznego prowadzenia. Podczas pokonywania długich tras IVECO Driver Pal, analizując informacje z tachografu, powiadomi zaś kierowcę nawet o tym, kiedy powinien zrobić regulaminową przerwę.

REKLAMA

MYIVECO umożliwia kierowcy również włączenie listy kontrolnej pojazdu przed podróżą oraz uzyskanie informacji o stanie i serwisowaniu głównych podzespołów, takich jak opony, akumulatory, filtr, sprzęgło czy klocki hamulcowe. Kierowca może uzyskać dostęp do informacji na temat wydajności samochodu, zapoznać się z poradami dotyczącymi jej poprawy oraz zarezerwować postój serwisowy u wybranego dealera. W przypadku problemów technicznych kierowca może zwrócić się po pomoc do centrum Control Room IVECO, a w razie potrzeby – aktywować usługę Assistance Non-Stop i uzyskać dostęp do usługi Remote Assistance oraz aktualizacji drogą radiową. Dzięki MYIVECO kierowca może jeszcze aktywować kilka funkcji w kabinie, takich jak regulacja klimatyzacji i ogrzewania, włączanie i wyłączanie świateł, włączanie multimediów itd. Pozwala mu to w pełni skupić swoją uwagę na pokonywanej drodze i tym samym przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa ruchu.

Drugą wyjątkową usługą jest MYCOMMUNITY, działające jak cyfrowe radio CB, pozwalające użytkownikowi stać się częścią społeczności kierowców. Można tu wymieniać wiadomości głosowe z innymi kierowcami oraz wyszukiwać wiadomości m.in. na trasie lub w pobliżu miejsca docelowego. Kierowcy mogą przekazywać sobie informacje o warunkach ruchu drogowego albo kolejkach do kontroli granicznej, co pozwala uniknąć nieoczekiwanych opóźnień, bądź dzielić się wskazówkami dotyczącymi najlepszych parkingów albo restauracji i innych przydatnych kwestii. Język nie stanowi bariery, gdyż MYCOMMUNITY tłumaczy treści w języku angielskim, niemieckim, francuskim, włoskim i hiszpańskim, a w przyszłości pojawią się kolejne języki. Z usługi MYCOMMUNITY będą mogli korzystać wszyscy kierowcy (nie tylko kierowcy pojazdów IVECO), co umożliwi stworzenie większej społeczności wymieniającej się radami, wskazówkami oraz utrzymującej kontakt na trasie.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA