Nowy IVECO S-WAY – inteligentna ciężarówka Cz.1

Dzięki nowej gamie silników oraz zaawansowanym funkcjom IVECO S-WAY zużywa do 3% mniej paliwa, co przyczynia się do dalszego obniżenia całkowitego kosztu posiadania oraz poprawy wydajności firmy transportowej. S-WAY wyznacza też pewien przełom w branży, zmieniając sposób interakcji kierowcy z pojazdem poprzez specjalnego cyfrowego asystenta IVECO Driver Pal – Alexę firmy Amazon.

IVECO S-WAY Producent

W dniu 1 czerwca IVECO zaprezentowało nowe wydanie szosowej linii S-WAY. Auta z tej gamy zaprojektowano z myślą o zapewnieniu niższych kosztów posiadania taboru i wysokiej produktywności dla właściciela parku pojazdów. Dzięki nowym silnikom oraz tylnej osi nowej generacji, zaawansowanym rozwiązaniom technicznym oraz innowacyjnym usługom podporządkowanym potrzebom klientów jeszcze bardziej obniżono zużycie paliwa, które i tak należało względnie niskich. Nowy poziom pod względem łączności i koncentracji na kierowcy, to zasługa specjalnego cyfrowego asystenta IVECO Driver Pal, nowych i zaawansowanych funkcji oraz skomunikowanych usług. W rezultacie przyjazny dla środowiska S-WAY to idealne rozwiązanie biznesowe dla każdego właściciela floty oraz idealny towarzysz podróży dla kierowcy.
Thomas Hilse, IVECO Brand President, powiedział: „Nowy IVECO S-WAY to samochód autentycznie wybiegający w przyszłość. Jest zrównoważony i oszczędny oraz zaprojektowany w sposób świadczący o głęboko zakorzenionym przedsiębiorczym sposobie myślenia jego konstruktorów. Najważniejszy jest klient, który może komunikować się ze swoimi pojazdami w rewolucyjny sposób. Świat szybko idzie do przodu, a branża transportowa nie tylko musi za nim nadążać, ale wręcz go wyprzedzać i być motorem zmian. Tak właśnie postępuje firma IVECO. Nowy IVECO S-WAY jest przyszłością świata transportu dostępną już dziś. Zabierze naszych klientów na kolejny poziom!". Giuliano Giovannini, Head of Medium & Heavy Line Product Management, stwierdził zaś „Rzadko który producent decyduje się na aktualizację produktu w zaledwie dwa lata po wprowadzeniu zupełnie nowego modelu. My jednak zrobiliśmy tak w przypadku IVECO S-WAY — udoskonalamy pojazd już należący do najlepszych w swojej kategorii. Dzisiaj nowy IVECO S-WAY przenosi nas na wyższy poziom, dzięki innowacjom, które nie mają odpowiednika na rynku. Oferujemy naszym klientom samochód, który przewiduje ich potrzeby i będzie przewyższał ich oczekiwania".

REKLAMA

W S-WAY jak dotychczas klienci doceniają poprawę wydajności i obniżenie całkowitego kosztu posiadania, uzyskane dzięki opcjom łączności i indywidualnie konfigurowanym pakietom usług dodatkowych. Prawie 4 na 5 klientów wykupuje abonament na komplet usług telematycznych, a wskaźnik ten systematycznie rośnie. Ogólnie sprzedaż przewyższa oczekiwania, co przekłada się na znaczący wzrost udziału w rynku. S-WAY zasilany gazem ziemnym stał się natomiast absolutnym liderem w Europie. Obecnie przypada na niego ponad jedna czwarta sprzedaży.
Niskie całkowite koszty posiadania dzięki niskiemu zużyciu paliwa i oraz innym kosztowym składowym TCO powodują, że S-WAY idealnie sprawdza się na długich trasach i jest dobrym rozwiązaniem biznesowym dla właścicieli flot. Dzięki licznym udoskonaleniom i nowym rozwiązaniom podnosi poprzeczkę pod względem osiągów oraz zużycia paliwa, które uległo redukcji nawet o 3%. Silniki z nowej gamy spełniają normy emisji Euro 6/E i są homologowane do zasilania w 100% biopaliwem drugiej generacji, takim jak uwodorniony olej rośliny (HVO). Seria silników Cursor 13 została uzupełniona o dwa nowe warianty o mocach odpowiednio 490 i 530 KM. Sprawność silników Cursor 11 i Cursor 13 podniesiono dzięki zwiększeniu stopnia sprężania oraz nowej strategii zarządzania procesem spalania. Do tego jednostki 13-litrowe połączono z nowymi tylnymi osiami jednostopniowymi o zmniejszonych oporach wewnętrznych. Przełożenia tylnej osi w egzemplarzach z oponami o standardowym profilu mogą być wydłużone do 2,31:1. Umożliwia to znaczne obniżenie prędkości obrotowej, a tym samym poprawę wydajności na długich trasach. Dzięki tym rozwiązaniom model z nowym silnikiem Cursor 13 o mocy 490 KM przekłada się na zdecydowanie niższy całkowity koszt posiadania i nadaje się szczególnie do transportu długodystansowego.

Do poprawy efektywności S-WAY mierzonej zużyciem paliwa przyczyniają się także inne usprawnienia w nim wprowadzone. Są to między innymi automatyczna klimatyzacja z nowym trybem Eco, eliminującym zbędne zużycie energii, oraz nowe aerodynamiczne osłony słupka A, nadające kabinie jeszcze bardziej opływowy kształt.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA