REKLAMA

Nowy IVECO T-WAY: wytrzymały pojazd zaprojektowany do najbardziej ekstremalnych misji terenowych

IVECO uzupełnia gamę ciężarówek z generacji WAY o nową terenową linię zaprojektowaną i skonstruowaną pod kątem wykonywania najtrudniejszych misji w najbardziej ekstremalnych warunkach. Premierowa seria zastępuje legendarnego TRAKKERA, nazywa się T-WAY i zawiera nową zautomatyzowaną skrzynię biegów HI-TRONIX z funkcjami opracowanymi specjalnie z myślą o mobilności w terenie. Do tego dochodzą nowe tylne hamulce tarczowe, wytrzymałe tylne zawieszenie osi tandemowych, niższa masa własna oraz szereg innych funkcji, takich jak system HI-TRACTION, wraz z zaawansowanymi funkcjami łączności, usługami cyfrowymi i komfortową kabiną. Wszystko to zdaniem firmy ma składać się na wyjątkową wydajność i rentowność novum.

IVECO T-WAY Producent

Włoski koncern oferuje teraz pełną, odnowioną paletę wariantów uterenowionych i terenowych, specjalizowanych i specjalistycznych, pochodzących z rzędów T-WAY i X-WAY. Sam T-WAY opiera się najlepszych wartościach swojego poprzednika Trakker, zarazem otrzymując nowoczesne rozwiązania technologiczne, ukierunkowane na poprawę w zakresie wydajności, ładowności, bezpieczeństwa i komfortu kierowcy. Te cechy, takie jak dobra wytrzymałość, wysoka wydajność oraz niezawodność, są jasno wyrażone w temacie kampanii reklamowej „TREAT IT BAD”.

REKLAMA

Podczas wirtualnej uroczystości Luca Sra, dyrektor operacyjny IVECO Truck Business Unit, powiedział „Dzisiaj otwieramy nowy rozdział w niezwykłej historii terenowej IVECO, wprowadzając na rynek IVECO T-WAY, następcę tronu TRAKKERA jako„ najsilniejszego z najcięższy. Ten wyjątkowo mocny pojazd, prawdziwy mistrz osiągów, solidności i trwałości, jeszcze bardziej umocni obecność IVECO w sektorze ciężkich pojazdów terenowych. IVECO T-WAY kończy odnowienie naszej ciężkiej serii IVECO WAY, która jest obecnie jedną z najświeższych, najbogatszych i najbardziej innowacyjnych na rynku”. Thomas Hilse, prezes marki IVECO, stwierdził zaś „Wstrząsnęliśmy branżą dzięki autu IVECO S-WAY do jazdy po drogach. Dzisiaj robimy to ponownie w sektorze off-roadowym. Wkrótce także w tym segmencie przeniesiemy transport ciężarowy w przyszłość, a przyszłość nadeszła teraz, dzięki IVECO T-WAY. Zaprojektowaliśmy IVECO T-WAY z ambicją ustanowienia nowych standardów w zakresie solidności, niezawodności, wydajności, obsługi, elastyczności dopasowania nadwozia i usług połączonych - oraz projektu, które są „koniecznością” dla włoskiej marki. Nazwa mówi wszystko: T jak Tough!”

„T” FOR TOUGH: zaprojektowany i skonstruowany z myślą o solidności i niezawodności

T-WAY został zaprojektowany, aby zapewnić najlepsze w swojej klasie osiągi w każdej misji pozadrogowej. Wyróżnia się osiągami terenowymi, solidnością i sztywnością skrętną. Przejmuje od swoich poprzedników wysoką solidność podwozia ze stali o wysokiej wytrzymałości z ramą o grubości 10 mm, z maksymalną wartością momentu zginania podłużnicy na poziomie 177 kNm. Oś przednia ma maksymalną nośność do 9 ton. Redukcja piasty na tylnej osi stanowi standard, by zmaksymalizować siłę i wydajność. Nowe, wytrzymałe tylne zawieszenie osi tandemowych optymalizuje masę samochodu oraz poprawia osiągi terenowe dzięki większemu prześwitowi i lepszemu kątowi zejścia. T-WAY dostarcza też moc potrzebną do trakcji i napędu WOM dzięki niezawodnemu i wydajnemu silnikowi IVECO Cursor 13 (13 litrów), rozwijającemu do 510 KM, czyli przewyższającemu w tym względzie osiągi Trakkera o 10 KM. W przypadku lżejszych konfiguracji jest również dostępny silnik Cursor 9. Silniki są sprzęgane ze sprawdzonymi, 12- i 16-biegowymi, zautomatyzowanymi skrzyniami przekładniowymi HI-TRONIX, obecnie proponującymi jeszcze nowe funkcje przeznaczone specjalnie do zachowania wysokiej mobilności w terenie. Obejmują one: funkcje:

  • Hill Holder, która pomaga zjeżdżać ze stromych zboczy;
  • tryb Rocking, przydatny, by odzyskać przyczepność na śliskiej nawierzchni;
  • tryb Creep, zapewniający bardzo niską prędkość na biegu jałowym.

Poza tym na drogowych odcinkach trasy system IVECO HI-CRUISE dodatkowo zwiększa wydajność przekładni. Zawiera predykcyjną zmianę biegów, predykcyjny tempomat i funkcję eco-roll, wykorzystującą bezwładność pojazdu podczas zjeżdżania ze wzniesienia. Dzięki tym nowym algorytmom HI-TRONIX gwarantuje idealną strategię zmiany biegów dla każdego zastosowania.

PRODUKTYWNOŚĆ I WYDAJNOŚĆ: w pełni skomunikowana ciężarówka o jeszcze większej ładowności

T-WAY powstał z myślą o wydajności i produktywności, proponując szereg funkcji, mniejszą masę własną oraz nowe funkcje telematyczne i usługi cyfrowe. Oferuje nowe rozwiązanie oszczędzające paliwo podczas wykonywania zadań wymagających sporadycznego napędu na wszystkie koła (AWD): pomocny okazuje się wówczas opcjonalny hydrostatyczny napęd kół osi przedniej HI-TRACTION, dostępny dla 3-osiowych podwozi i ciągników siodłowych w układzie napędowym 6x4. Działa on przy prędkościach do 25 km/h i jest włączany automatycznie, aby w razie potrzeby zapewnić dodatkową siłę napędową, pochodzącą od układu hydraulicznego i przekładającą się na poprawę trakcji i przyczepności kół przednich. Powyższe oznacza znaczne korzyści pod względem zużycia paliwa i ładowności w porównaniu z rozwiązaniem AWD. Przy tym – w porównaniu do Trakkera – niska masa własna uległa dodatkowej redukcji o 325 kg dzięki nowej konstrukcji tandemowego wspornika na tylnych osiach, który jest teraz jednoczęściowym elementem odlewanym.

Usługi cyfrowe – łączność i sieciowość

T-WAY wykorzystuje łączność i sieciowość, w generacji WAY realizowaną za pośrednictwem standardowego modułu Connectivity Box. Zastosowany system łączności zapewnia telediagnostykę i konserwację predykcyjną. Przez cały czas umożliwia też menedżerom flot zdalne monitorowanie wydajności każdego pojazdu, aby zabezpieczyć maksymalną wydajność. Do tego stale rozwijająca się oferta usług IVECO ON – obsługujących łączność – koncentruje się na maksymalizacji produktywności klientów i trwałości taboru oraz minimalizacji nieplanowanych przestojów.

Wysoka ELASTYCZNOŚĆ: bardziej przyjazna do konwersji ciężarówka terenowa

W zamyśle IVECO T-WAY ma być doceniony przez wytwórców nadwozi ze względu na swoją niezwykłą elastyczność. Zarówno podwozia, jak i ciągniki siodłowe są dostępne w licznych konfiguracjach układu napędowego, z napędem: wyłącznie na oś tylną, na tylny tandem w ciągnikach i podwoziach 6x4 oraz podwoziach 8x4, a także na wszystkie koła w podwoziach i ciągnikach 4x4 i 6x6 i podwoziach 8x8. Gamę wersji z napędem na wszystkie koła poszerzono o nowe modele z rozstawem osi 4-, 4,2 i 4,5 metra, mogące przewozić ładunki specjalne bez modyfikacji podwozia. Co więcej, nowa architektura elektryczna i elektroniczna HI-MUX pozostaje w pełni kompatybilna z systemami sterowania najnowszej generacji, z kolei nowa gama WOM obejmuje nowy, wysokowydajny WOM typu sandwich, zapewniający moment obrotowy do 2300 Nm. Ta ekstremalna wszechstronność, szerokość i głębokość zasięgu oraz szeroki wybór wariantów sprawia, że T-WAY staje się niezłą ciężarówką do wszystkich typów zabudów i zadań zawodowych.

T-WAY: konstrukcja kabiny skoncentrowana na komforcie i bezpieczeństwie kierowcy

Kabina łączy przyjazną dla kierowcy konstrukcję z gamy WAY, z jej smukłymi, aerodynamicznymi liniami. Występuje w dwóch wykonaniach: jako krótka, dzienna AD i długa AT ze standardowym lub wysokim dachem. W rezultacie koncentruje się na funkcjonalności ułatwiającej codzienną pracę na pokładzie. Cała strefa kierowcy powstała więc, aby dać mu praktyczne i łatwe do zamieszkania środowisko. Wygodny i ergonomiczny fotel wraz z wielofunkcyjną kierownicą nowej koncepcji przekładają się na wysoki komfort prowadzenia. Ponieważ bezpieczeństwo też należy do istotnych czynników, z którymi w trudnych warunkach zwykle może się borykać T-WAY, pojazd przygotowano tak, aby gwarantował maksymalną ochronę, z funkcjami bezpieczeństwa znacznie przekraczającymi wymagania homologacji typu. Przykładowo nowy układ hamulcowy standardowo zaopatrzono w EBS, pełne hamulce tarczowe są dostępne w modelach AWD, a premierowy ADAS (Advanced Driving Assistance Systems) występuje w całej palecie.

Pełna oferta terenowa IVECO: nowy T-WAY wraz z X-WAY tworzą pełną gamę pojazdów terenowych

IVECO proponuje kompletną i odnowioną gamą do zastosowań terenowych. Seria ciężka X-WAY jest idealna do zastosowań, w których ciężarówka przez 90% czasu pracuje na drodze, ale ostatnią milę musi już pokonać w lżejszym terenie, aby dotrzeć do miejsca przeznaczenia. Dlatego T-WAY zaprojektowano z myślą o elastyczności, przedstawiając szeroki wybór wydań podwozi, kabin i osi. Auto zbudowano z myślą o solidności i niezawodności w szerokiej panoramie zastosowań, a jednocześnie zachowuje ono wszystkie cechy bezpieczeństwa, komfortu i wydajności typowe dla pojazdu drogowego. W związku z tym stanowi dobrą propozycję na rynkach, na których obowiązują ścisłe ograniczenia masy całkowitej i – w efekcie – na których wydajność wpływa na ładowność – w tym względzie w szczególności wersja SuperLight oznacza największą ładowność w swojej klasie.


GAMA IVECO WAY: kompletna linia z rozwiązaniami do każdej misji transportowej – od przewozów typowo szosowych po ciężkie zastosowania terenowe – WAY zawiera teraz szeroką gamę ciężkich pojazdów wysokiej klasy do każdej misji:

  • S-WAY: wydajna ciężka ciężarówka drogowa;
  • S-WAY Natural Power: przodująca ciężka ciężarówka na gaz ziemny zaprojektowana do transportu długodystansowego;
  • X-WAY: „idealne skrzyżowanie” wymagań w typowych przewozach drogowych oraz wytrzymałości terenowej;
  • T-WAY: wytrzymały pojazd na rynku ciężkim, gwarantujący ekstremalne osiągi, niezawodność i wszechstronność.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA