REKLAMA

Nowy Mercedes Actros z Brazylii Cz.1

Wydajny, bezpieczny, połączony: premierowy Actros produkowany w Brazylii wykorzystuje światowe technologie i platformy oraz zapewnia nowe, specyficzne dla tamtejszego rynku rozwiązania dla klientów

Na Fenatran, czyli największych targach pojazdów użytkowych i transportu w Ameryce Łacińskiej, w niedzielę 13 października Mercedes-Benz do Brasil zaprezentował publicznie nowego Actrosa wyprodukowanego w Brazylii. Ta ciężarówka klasy tonażowej ciężkiej wykorzystuje globalne technologie i platformy, takie jak MirrorCam, zastępujące lusterka główne i szerokokątne, oraz zapewnia znaczną poprawę bezpieczeństwa, prowadzenia pojazdu i aerodynamiki. Ponadto zespół w Brazylii bardzo uważnie wysłuchał swoich klientów i opracował rozwiązania specyficzne dla tego rynku, które następnie zintegrowano z Actrosem.

Stefan Buchner, szef Mercedes-Benz Trucks, mówi „Nasz nowy Actros z Brazylii jest wyposażony w globalne DNA Mercedes-Benz i został opracowany specjalnie dla klientów w Ameryce Łacińskiej. Kiedy zostanie wprowadzony na rynek w przyszłym roku, Actros podniesie segment ciężkich samochodów ciężarowych na nowy poziom i ustanowi nowe standardy wydajności, bezpieczeństwa i łączności. Czas jest idealny: rynek ciężarówek w Brazylii odradza się i w tym roku spodziewamy się znacznego wzrostu sprzedaży naszych ciężarówek. Zawsze wierzyliśmy w Brazylię i nadal inwestowaliśmy tam przez lata. I będziemy to robić również w przyszłości”.

REKLAMA

Ugruntowanie pozycji lidera na rynku w segmencie średnich i ciężkich pojazdów

Pozytywny rozwój: w ciągu ostatnich miesięcy Daimler Trucks może się pochwalić w Brazylii dobrymi wynikami sprzedaży ciężarówek marki Mercedes-Benz, gdyż w segmencie wariantów średnich i ciężkich osiągnął udział w rynku wynoszący 30,2% (w porównaniu z 27,2% przedtem). W pierwszych sześciu miesiącach w porównaniu z rokiem poprzednim zbyt wzrósł znacząco, bo o 59%, co oznacza wzrost dostaw do 13 400 egzemplarzy w porównaniu z 8400 poprzednio. W 2020 roku dodatkowego impulsu oczekuje się od nowego Actrosa, który w Brazylii ma wyznaczyć standard dla transportu dalekobieżnego. Flagowy produkt koncernu w szczególności przekonuje swoimi wewnętrznymi wartościami: wiele innowacji opracowano z zadeklarowanym celem, jakim jest namacalny rozwój kierowców, klientów i społeczeństwa. Dzięki nowym funkcjom, takim jak multimedialny kokpit, bardziej wyrafinowane systemy bezpieczeństwa i MirrorCam zamiast lusterek zewnętrznych, premierowy typoszereg gwarantuje odpowiednią reakcję na takie kwestie, jak bezpieczeństwo, oszczędność paliwa i dostępność. Nie ma przy tym znaczenia, w której lokalizacji znajduje się międzynarodowa sieć wytwórcza podmiotu, gdzie powstał samochód.

Obecnie Daimler Trucks bardzo mocno wdrożył już bowiem zasady maksymalnie ujednoliconej światowej platformy modelowej. W rezultacie, niezależnie od tego, czy kwestia dotyczy układu napędowego, podwozia, architektury elektrycznej lub elektronicznej, czy kabiny kierowcy, globalne komponenty przekładają się na ważną przewagę konkurencyjną w celu osiągnięcia korzyści skali i oferowania klientom nowych technologii na całym świecie. Z drugiej strony zespół Daimler Trucks słucha dokładnie tego, czego klienci potrzebują lokalnie, aby proponować produkty godzące dwie skrajności: globalne przewagi kosztowe i zdolność innowacyjną z jednej strony oraz indywidualne lokalne dostosowania z drugiej.

Tak stało się w przypadku nowego Actrosa wchodzącego na rynek latynoamerykański i oferującego tam szereg specjalnych funkcji: na przykład w brazylijskim Actrosie znajduje się nowoczesny silnik Euro 5 współpracujący z układem przekładni w kombinacji dostępnej tylko na rynku brazylijskim. Komponenty są zoptymalizowane pod kątem efektywności zużycia, a jednocześnie zapewniają solidność, podobnie jak niezwykle stabilne, ale lekkie, wygodne zawieszenie auta przygotowane w Brazylii oraz łatwe w utrzymaniu i naprawie. Komponenty są zatem dobrze dopasowane do lokalnych wymagań.

Wraz z innymi unowocześnieniami ciężarówka zużywa do 12% mniej paliwa w porównaniu do swojego brazylijskiego poprzednika. Nowa kabina kierowcy także przyczynia się do tych oszczędności: jej aerodynamika była poprawiona – wprowadzono między innymi nowe owiewki stosowane w połączeniu z lokalnymi naczepami. Pod względem rozmiarów kabina z niskim wejściem i wygodną szerokością 2,5 metra spełnia zaś wymogi miejscowych kierowców.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA