[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Nowy ciężki militarny terenowy ciągnik siodłowo-balastowy białoruskiego MZKT-Volat – typ 741501-010 Cz.6

Na początku kwietnia białoruski MZKT-Volat przekazał informację o nowym ciężkim, 4-osiowym ciągniku siodłowo-balastowym – typ 741501-010 8x8. Przeznaczono go do przerzutu w warunkach drogowych i terenowych ciężkiej kołowej i gąsienicowej techniki bojowej oraz innych ładunków, jakie mogą być zabrane przez zestaw transportowy, w granicach jego możliwości technicznych i w określonych warunkach klimatycznych czy terenowych.

Ciężki terenowy militarny ciągnik siodłowo-balastowy MZKT-741501-010 w układzie napędowym 8x8 wyróżniają następujące wymiary, kąty i masy: długość całkowita 10639 mm, zwis przedni 2760 mm, rozstaw osi 2200+2650+2700 mm, zwis tylny 870 mm, wysokość całkowita – do górnej płaskiej powierzchni kabiny – 3025 mm, szerokość 3070 mm, prześwit w stanie nieobciążonym 400 mm, wysokość sprzęgowa siodła – 1965 mm, kąt natarcia 25º, kąt zejścia 45º, prędkość maksymalna 70 km/h, zdolność pokonywania wzniesień 60%, maksymalna wysokość przeszkody pionowej 400 mm, maksymalne przechylenie w płaszczyźnie poprzecznej – maksymalny przechył boczny 83%, promień skrętu 15 m, głębokość brodzenia 1,4 m, maksymalna szerokość rowu – okopu 2 m, zakres temperatur pracy -45ºC do +50C, masa własna 21000 kg, dopuszczalna masa całkowita 38800 kg, maksymalny nacisk na siodło 17500 kg. Pojazd może formować zestawy o dopuszczalnej masie całkowitej do 93500 kg. Niemniej – jak wskazuje MZKT-Volat – dopuszczalna masa naczepy może dochodzić brutto – wraz z ładunkiem – do 61300 kg. Bazowo podmiot poleca swoją ciężką terenową naczepę MZKT typ 720100-0102. Naczepa ta ma z tyłu dwie linie osi, każda zawierająca po dwa obrotowe wózki z dwoma oponami (razem na linię osi przypadają więc po cztery opony). Jej ładowność w warunkach terenowych dochodzi do 50000 kg, co pozwala na w miarę swobodny przewóz wszystkich czołgów z rodzin T64, T72, T80 i T90. Jednak podczas poruszania się zestawu drogowego o masie brutto 93.500 kg prędkość maksymalna nie może przekraczać 65 km/h. Ponadto ciągnik nadaje się do przerzutu strategicznego w ładowniach samolotów Ił-76, An-124, AN-22, C130, A400M, C-5, C-17.

REKLAMA

Jako najważniejsze potencjalne rynki zbytu dla ciężkiego terenowego militarnego ciągnika siodłowo-balastowego MZKT-741501-010, w tej pararosyjskiej kompletacji, ewentualnie w zestawie z ciężką terenową naczepą MZKT-720100-0102, poza Białorusią, w pierwszym rzędzie należy wskazać niektóre kraje WNP oraz państwa w Azji i Afryce. Co więcej, nie muszą to być wcale państwa mniej zamożne, gdyż zakład jest w stanie przygotować – w oparciu o już istniejącą bazę pojazdową – wykonania bardziej wyrafinowane, droższe, z nowocześniejszymi zachodnimi – nawet amerykańskimi – silnikami i skrzyniami przekładniowymi. Świadczą o tym dotychczasowe znaczące sukcesy firmy chociażby w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, dotyczące 3- i 4-osiowych militarnych podwozi oraz 4-osiowych ciężkich ciągników siodłowo-balastowych wraz z dedykowanymi naczepami i przyczepami.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA