Nowy eActros – najważniejsze atuty pojazdu Cz.1

Głównewyróżniki premierowego eActrosa: zasięg do 400 kilometrów1, pojemność akumulatorów około 420 kWh2, elektryczna oś napędowa z dwoma silnikami elektrycznymi o dużej mocy, zapewniającymi moc maksymalną 400 kW oraz imponująca dynamika jazdy oraz wysoki komfort jazdy dzięki szybko reagującej dwustopniowej skrzyni biegów. Do tego dochodzą: dostosowane do potrzeb klienta rozwiązania w zakresie ładowania akumulatorów, wykonywane „pod klucz” – możliwe dzięki kompleksowej ofercie doradczej i usługowej, tzw. inteligentne rozwiązania cyfrowe oraz aplikacje, zwiększające efektywność i korzyści dla klientów i wyposażenie standardowe obejmujące sprawdzone kluczowe innowacje, takie jak MirrorCam i Multimedia Cockpit Interactive. Kolejny wyznacznik stanowi wysoka wartość dodana w dziedzinie bezpieczeństwa, dzięki takim elementom wyposażenia standardowego, jak Acoustic Vehicle Alerting System, asystent martwego pola S1R i asystent hamowania awaryjnego Active Brake Assist piątej generacji.

Nowy eActros Producent

30 czerwca 2021 roku Mercedes-Benz Trucks zorganizował on line światową premierę eActrosa z akumulatorowym napędem elektrycznym, przeznaczonego do eksploatacji w ciężkim transporcie dystrybucyjnym. Prezentując swój pierwszy produkowany seryjnie elektryczny samochód koncern rozpoczyna nową epokę oraz podkreśla swoje zdecydowane zaangażowanie w drogowy transport towarowy o lokalnie neutralnym bilansie emisji dwutlenku węgla. Seryjny model eActrosa ma być wytwarzany w Wörth am Rhein począwszy od jesieni 2021 roku. W rozwoju modelu seryjnego wykorzystano wnioski wypływające z eksploatacji „innowacyjnej floty eActrosów”, uruchomionej w 2018 roku, oraz intensywnego dialogu z klientami. Ponadto w wyposażeniu standardowym uwzględniono sprawdzone rozwiązania, takie jak system MirrorCam i Multimedia Cockpit Interactive. Obecnie eActros jest już gotowy, aby wesprzeć użytkowników na drodze do osiągnięcia neutralności CO2 w usługach transportowych.

REKLAMA

Duży zasięg pojazdu

Moduł akumulatorów seryjnego eActrosa składa się z trzech lub czterech pakietów akumulatorowych, z których każdy cechuje się pojemnością energetyczną około 105 kWh3. Maksymalna łączna pojemność akumulatora na poziomie 420 kWh umożliwia zasięg auta do 400 kilometrów4. Technicznym sercem tej elektrycznej ciężarówki jest jednostka napędowa, obejmująca zintegrowane: dwa silniki elektryczne, dwustopniową skrzynię biegów oraz sztywną oś elektryczną. Oba chłodzone cieczą silniki generują moc ciągłą 330 kW oraz moc maksymalną 400 kW. Ponadto, stosując przewidujący styl jazdy, można odzyskiwać energię elektryczną poprzez rekuperację. Energia wytworzona w ten sposób podczas hamowania trafia z powrotem do akumulatorów, a następnie może być ponownie wykorzystana do napędzania pojazdu.

Imponujące osiągi

Dwa zintegrowane silniki elektryczne o wysokiej sprawności zapewniają równomierny przyrost mocy z wysokim początkowym momentem obrotowym. Bezzwłoczna dostępność momentu obrotowego z silników elektrycznych połączonych z dwustopniową skrzynią biegów gwarantuje dobre przyspieszenie oraz wysokie komfort i dynamikę jazdy, które w porównaniu z konwencjonalną ciężarówką napędzaną silnikiem wysokoprężnym pozwalają na bardziej relaksujące i mniej stresujące prowadzenie. Nisko położony środek ciężkości sprzyja zaś lepszej charakterystyce pokonywania zakrętów. Przy pełnym obciążeniu silnika praca kierowcy staje się przyjemniejsza także dzięki obniżeniu hałasu wewnątrz kabiny o 10 dB, co w przybliżeniu odpowiada zmniejszeniu odczuwalnego poziomu hałasu aż o połowę. Niski poziom hałasu umożliwia też realizowanie dostaw w godzinach nocnych. Kolejną różnicą w stosunku do odpowiedników z silnikiem wysokoprężnym jest znacznie niższy poziom drgań.

eActrosa można ładować prądem o mocy do 160 kW – po podłączeniu do standardowego terminalu szybkiego ładowania prądem stałym o natężeniu 400 A, ładowanie trzech pakietów akumulatorowych z poziomu 20 do 80 procent zajmuje nieco ponad godzinę5.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA