Nowy eActros – najważniejsze atuty pojazdu Cz.2

Głównewyróżniki premierowego eActrosa: zasięg do 400 kilometrów1, pojemność akumulatorów około 420 kWh2, elektryczna oś napędowa z dwoma silnikami elektrycznymi o dużej mocy, zapewniającymi moc maksymalną 400 kW oraz imponująca dynamika jazdy oraz wysoki komfort jazdy dzięki szybko reagującej dwustopniowej skrzyni biegów. Do tego dochodzą: dostosowane do potrzeb klienta rozwiązania w zakresie ładowania akumulatorów, wykonywane „pod klucz” – możliwe dzięki kompleksowej ofercie doradczej i usługowej, tzw. inteligentne rozwiązania cyfrowe oraz aplikacje, zwiększające efektywność i korzyści dla klientów i wyposażenie standardowe obejmujące sprawdzone kluczowe innowacje, takie jak MirrorCam i Multimedia Cockpit Interactive. Kolejny wyznacznik stanowi wysoka wartość dodana w dziedzinie bezpieczeństwa, dzięki takim elementom wyposażenia standardowego, jak Acoustic Vehicle Alerting System, asystent martwego pola S1R i asystent hamowania awaryjnego Active Brake Assist piątej generacji.

Nowy eActros Producent

Integralny element ekosystemu biznesowego

Aby wspierać firmy transportowe na każdym etapie ich drogi do elektromobilności, eActros stanowi element całego ekosystemu, obejmującego jeszcze ofertę doradczą i usługową oraz rozwiązania cyfrowe, umożliwiające maksymalne wykorzystanie auta oraz optymalizację kosztów całkowitych. Przykładowo na podstawie istniejących tras przejazdów na potrzeby danego klienta da się określić realistyczny i przekonujący profil zastosowań elektrycznych ciężarówek. Ponadto, oprócz elektryfikacji bazy operacyjnej klienta, według życzenia elementem tzw. eConsultingu mogą być wszelkie kwestie dotyczące planowania, przygotowania i realizacji inwestycji związanych z infrastrukturą ładowania oraz przyłączeniem do sieci – w tym celu Mercedes-Benz Truck zawarł specjalnie strategiczne partnerstwo z Siemens Smart Infrastructure, ENGIE i EVBox Group. Na życzenie koncern pomaga również w ustaleniu możliwych dotacji publicznych na infrastrukturę i tabor.

REKLAMA

Inteligentne rozwiązania cyfrowe

Multimedia Cockpit Interactive, montowany standardowo w eActrosie, na bieżąco informuje kierowcę o poziomie naładowania akumulatorów, pozostałym zasięgu pojazdu oraz aktualnym i średnim zużyciu energii. Za pośrednictwem portalu Fleetboard managerowie flot mogą korzystać z cyfrowych rozwiązań do efektywnego zarządzania swoją flotą. Są to m.in. zindywidualizowany Charge Management System, umożliwiający przykładowo tworzenie profili ładowania, oraz Logbook – dziennik zawierający szczegółowe dane na temat czasów jazdy, postoju i ładowania. Kolejne narzędzie, Mapping-Tool, w czasie rzeczywistym pokazuje aktualną lokalizację danego pojazdu oraz informuje, czy znajduje się on w ruchu, stoi, czy może trwa jego ładowanie, oraz jaki jest poziom naładowania akumulatora. Dla eActrosa dostępna jest też Umowa Serwisowa Mercedes-Benz Complete z pakietem kompleksowej opieki. Jeden z jej elementów stanowi intensywne wsparcie klienta przez Mercedes-Benz Uptime. W ramach tej usługi w pełni automatyczna Telediagnostyka stale monitoruje status wielu systemów samochodu. Dzięki połączeniu wymaganych prac naprawczych i serwisowych da się zmniejszyć liczbę nieplanowanych pobytów pojazdu w warsztacie serwisowym.

Wysokie bezpieczeństwo kierowcy i innych uczestników ruchu drogowego

Liczne funkcje i urządzenia w eActrosie przekładają się na wysoki poziom bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego. Specjalne elementy zderzeniowe z profilem aluminiowym chronią przykładowo akumulatory w przypadku zderzenia bocznego, a umieszczone w nich czujniki potrafią rozpoznać kolizję. W takim przypadku nastąpi automatyczne odłączenie akumulatora wysokiego napięcia od reszty auta. Także kierowca w każdej chwili może ręcznie uruchomić umieszczony w kabinie wyłącznik wysokiego napięcia. Aby eActros był lepiej słyszalny dla innych uczestników ruchu drogowego, w tym dla pieszych i rowerzystów, seryjnie wyposażono go zaś w zewnętrzny dźwiękowy system ostrzegawczy AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System). Do standardowych elementów wyposażenia zaliczają się także asystent martwego pola S1R, zwiększający bezpieczeństwo podczas manewrów skrętu w prawo, oraz asystent hamowania awaryjnego Active Brake Assist piątej generacji. Ten drugi, zaopatrzony w funkcję rozpoznawania pieszych, zmniejsza niebezpieczeństwo kolizji w ruchu wzdłużnym, zarówno w mieście, jak i na drogach podmiejskich oraz autostradach.

Cel wszystkich systemów asystujących Mercedes-Benz Trucks zawsze polega na optymalnym wspomaganiu kierowcy w prowadzaniu pojazdu, w granicach działania systemu. Jednak ‒ zgodnie z przepisami prawa ‒ to na kierowcy stale spoczywa pełna odpowiedzialność za bezpieczne prowadzenie ciężarówki.

1Zasięg pojazdu został określony wewnętrznie, w optymalnych warunkach, przy wykorzystaniu m.in. czterech pakietów akumulatorowych po przeprowadzeniu wstępnego kondycjonowania w częściowo obciążonym pojeździe do transportu dystrybucyjnego bez przyczepy, w temperaturze zewnętrznej 20°C.

2Odpowiada to w przybliżeniu zawartości energii w zainstalowanym nowym pakiecie akumulatorowym przy uwzględnieniu ograniczeń w zakresie bezpieczeństwa i wydajności, niezbędnych dla utrzymania działania systemu.

3Odpowiada to w przybliżeniu zawartości energii w zainstalowanym nowym pakiecie akumulatorowym przy uwzględnieniu ograniczeń w zakresie bezpieczeństwa i wydajności, niezbędnych dla utrzymania działania systemu.

4Zasięg pojazdu został określony wewnętrznie, w optymalnych warunkach, przy wykorzystaniu m.in. czterech pakietów akumulatorowych po przeprowadzeniu wstępnego kondycjonowania w częściowo obciążonym pojeździe do transportu dystrybucyjnego bez przyczepy, w temperaturze zewnętrznej 20°C.

5W oparciu o wewnętrznie określone parametry empiryczne, uzyskane w optymalnych warunkach, w tym w temperaturze otoczenia 20°C.

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA