REKLAMA

Nowy terenowy ciągnik siodłowy KrAZ-6510TE 6x6

Ukraiński producent ciężarówek АвтоКрАЗ (Kremenchug Automobile Plant) przygotował właśnie wariant terenowego ciągnika siodłowego, jakiego nigdy dotąd nie miał w swojej ofercie.

Producent
Fot. Producent

Wymagania techniczne tego auta zostały ściśle określone przez klienta. Przede wszystkim różni się ono od innych ciągników siodłowych KrAZa długą wagonową a nie krótką klasyczną kabiną (czyli kabiną nad silnikiem a mnie za nim), silnikiem o mocy 460 KM, automatyczną skrzynią biegów, wciągarką hydrauliczną oraz siodłem do 3,5-calowego sworznia królewskiego naczepy ze specjalnymi ślizgami – prowadnicami.

W kabinie środowisko pracy zapewnia kierowcy maksymalny komfort. Do dyspozycji pozostają dwa ergonomiczne siedzenia z częścią sypialną za nimi. Wydajne zintegrowane wspomaganie kierownicy pomaga wydatnie zmniejszyć zmęczenie prowadzącego. Na tablicy rozdzielczej i kierownicy umieszczono wiele funkcjonalnych przełączników i przycisków. Pojazd wyposażono też w elektrycznie sterowane szyby, dodatkową nagrzewnicę oraz urządzenie klimatyzacyjne dla większej wygody i wydajności.

REKLAMA

Do napędu służy 6-cylindrowy, rzędowy silnik o mocy maksymalnej 460 KM. Zaopatrzono go w sprzęgło elektromagnetyczne wentylatora, podgrzewacz rozruchowy i grzałkę elektryczną w kolektorze dolotowym. Silnik ten uruchamia się za pomocą rozrusznika elektrycznego, nadającego się do podłączenia modułu diagnostycznego. 6-biegowa skrzynia przekładniowa jest automatyczna, ze sprzęgłem hydrokinetycznym. W układzie przeniesienia napędu występują jeszcze: sterowana ręcznie dwubiegowa skrzynia rozdzielcza z blokadą mechanizmu różnicowego oraz obudową i pokrywą wykonanymi z żeliwa o wysokiej wytrzymałości, uzupełnione przez dwustopniowe mosty napędowe z blokadami mechanizmów różnicowych, dopełnionymi o blokadę mechanizmu różnicowego między osiami tylnego tandemu. Na wszystkich kołach założono wyłączenie pojedyncze ogumienie z bieżnikiem terenowym. Na wysoką dzielność terenową – mobilność taktyczną samochodu wpływa także centralny system pompowania kół. Ponadto kompletacja obejmuje: umieszczoną na ramie podwozia za kabiną ręcznie sterowaną hydrauliczną wciągarkę o maksymalnej sile uciągu 15 t z liną f22 o długości 63 m, przeznaczoną do załadunku pojazdów na naczepę, oraz specjalne dwuwahliwe siodło Georg Fisher SK-HD 38.36 G dla sworznia 3,5", zamontowane na wysokości 290 mm, o wysokości podstawy ≈385 mm. Siodło to zapewnia:

  • pełny obrót sworznia królewskiego wokół jego osi pionowej;
  • kąt przechyłu w płaszczyźnie pionowej – przechył w górę i w dół – + 17º/-14º;
  • kąt przechyłu – ruchu w płaszczyźnie poziomej – przechył na każdy z boków – maksymalnie ± 7º.

Dopuszczalna masa całkowita ciągnika siodłowego KrAZ-6510TE 6x6 wynosi 28000 kg, maksymalne dopuszczalne obciążenie siodła 17000 kg, z kolei prędkość maksymalna – dla dopuszczalnej masy całkowitej zestawu ciągnika siodłowego i naczepy równej 65000 kg – 65 km/h. Pozostałe kluczowe parametry to: zdolność pokonywania wzniesień 36% (19°), maksymalny kąt przechyłu bocznego 20°, głębokość brodzenia 1200 mm, promień skrętu 10 m.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA