Odmłodzone nowe ciężarówki MAN-a – jeszcze bardziej w kierunku rzeczywistości Poziomu 4.0 Cz.1

Zaledwie niespełna półtora roku po prezentacji głęboko odnowionej palety aut MAN ponownie je udoskonala, by jeszcze bardziej odpowiadały wymaganiom logistyczno-transportowym Poziomu 4.0. Mają być one zatem bardziej wspierające i wspomagające przewoźnika, wydajniejsze i bardziej cyfrowe, wskutek dodania kolejnych funkcji, dzięki którym premierowa generacja ciężarówek staje się jeszcze nowocześniejsza.

Odmłodzone nowe ciężarówki MAN-a – jeszcze bardziej w kierunku rzeczywistości Poziomu 4.0 Producent

Na początku lipca MAN przedstawił zupełnie zmodernizowane produkty, pochodzące z ostatniej generacji, wprowadzonej na rynek w zeszłym roku. Teraz TGX, TGS, TGM i TGL są jeszcze bezpieczniejsze i bardziej przyjazne dla użytkownika oraz jeszcze wydajniejsze i bardziej ucyfrowione i usieciowione. System wymiany lusterek MAN OptiViewmirror i nowe funkcje wspomagania sprawią, że nowa generacja będzie jeszcze bezpieczniejsza i bardziej przyjazna dla kierowcy. Dodatkowe oszczędności paliwa do 3,7% stały się mozliwe w następstwie wprowadzenia nowych funkcji jazdy i ulepszeniom aerodynamicznym. Ogólnie system wymiany lusterek MAN OptiView, asystent jazdy MAN CruiseAssist, dodatkowe oszczędności paliwa do 3,7 procent, bezprzewodowe aktualizacje MAN Now oraz nowe usługi cyfrowe to tylko wybrane z innowacji, jakie zaczną być dostępne w okresie w drugiej połowie 2021 roku i na początku 2022 roku. Nowinki te zapewnią kierowcom i firmom transportowym trwałe korzyści w ich codziennej działalności.

REKLAMA

Rozszerzony zakres usług cyfrowych ułatwia codzienne codziennej działalności firm transportowych i kierowców

Göran Nyberg, członek zarządu ds. sprzedaży i rozwiązań dla klientów w MAN Truck&Bus, mówi „Wiemy, że biznesy naszych klientów nigdy nie stoją w miejscu, dlatego w MAN nigdy nie przestajemy pracować nad ulepszeniami naszych produktów. Z tego powodu sprawiamy, że nasza nowa generacja ciężarówek jest wydajniejsza, bezpieczniejsza i bardziej innowacyjna, oraz kładziemy jeszcze większy nacisk na uproszczenie codziennych operacji naszych klientów i kierowców, co czyni nas niezawodnymi i kompetentnymi partnera”.

Innowacyjna pomoc

W przypadku premierowych wyrobów główną atrakcję wizualną stanowi brak tradycyjnych lusterek zewnętrznych. Nowy, opcjonalny system wymiany lusterek, który można zamawiać od października, współpracuje wyłącznie z kamerami, w tym z przodu i po bokach pojazdu. Obraz z nich dotyczący tego, co dzieje się wokół ciężarówki, jest pokazywany na dwóch dużych wyświetlaczach o wysokiej rozdzielczości na słupkach A oraz na ekranie systemu multimedialnego. Kierowca ma do wyboru wiele opcji widzenia, z których każda skutecznie eliminuje martwe pola, poprawiając widoczność, a przede wszystkim znacznie zwiększając bezpieczeństwo innych użytkowników dróg. Z koncepcją wyświetlacza zintegrowano również funkcję wspomagania skrętu. Nowy asystent unikania kolizji przekłada się na większe bezpieczeństwo podczas zmiany pasa. Jako rozszerzenie poprzedniego systemu ostrzegania o zmianie pasa ruchu, asystent ten interweniuje, kontrując kierownicę, jeśli kolizja staje się nieuchronna. Nowa funkcja MAN CruiseAssist to kolejna forma elektronicznego wspomagania jazdy. Może służyć do samodzielnego kierowania, hamowania i przyspieszania ciężarówek TGX i TGS w ruchu na autostradzie, nawet w przypadku korków. Mimo, że kierowca cały czas musi trzymać ręce na kierownicy, system odciąża go i zapewnia znaczne korzyści w zakresie bezpieczeństwa. Dla TGX i TGS oba systemy są dostępne od lipca. Asystent unikania kolizji oraz funkcje wspomagania zmiany pasa ruchu i asystenta skrętu, już dostępne dla TGX i TGS, dla TGM można zamówić od października. Nowy system kamer wspomagania skrętu z funkcją ostrzegania MAN Individual oznacza zaś większe bezpieczeństwo już w wyposażeniu fabrycznym i występuje głównie jako rozwiązanie modernizacyjne dla starszych pojazdów.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA