REKLAMA

Odnowa pełnej palety ciężarówek MAN-a 36

Na specjalnej uroczystości, zorganizowanej w dniu 10 lutego w hiszpańskim Bilbao, MAN Truck&Bus oficjalnie przedstawił i wprowadził na rynek premierową generację ciężarówek. Co więcej, tę nową generację nie reprezentowała wyłącznie jedna linia produktowa, lecz od razu wszystkie – TGL, TGM, TGS i TGX. Tak zintegrowaną i kompletną odnowę całej palety swoich aut koncern przeprowadził po raz pierwszy w historii.

Producent

Bardzo ważną rolę w komercjalizacji premierowej gamy pełni strategia zbytu, oparta na (czerpiąca z) podejścia – filozofii, że klient sam najlepiej wie, czego potrzebuje. Dlatego przy projektowaniu przedstawicieli nowej generacji firma jeszcze bardziej niż dotychczas uwzględniała informacje przekazywane przez nich podczas organizowanych warsztatów i w ankietach oraz dane z kwestionariuszy. Dzięki temu prowadzonemu intensywnie dialogowi podmiot mógł zatem lepiej niż dotychczas poznać oczekiwania użytkowników: Roman Sitte, kierownik działu Sales Truck w MAN Truck&Bus, tak komentuje powyższe „Dużym atutem spółki MAN jest ugruntowana wiedza, dzięki której każdemu klientowi możemy zaproponować dokładnie taki produkt, jakiego aktualnie potrzebuje. Nie myślimy już w kategoriach serii modeli, lecz szukamy dla klienta właściwych rozwiązań. Bardzo ważne jest też zapewnienie klientom właściwej opieki po zakupie i w trakcie eksploatacji pojazdu”. Z czysto praktycznego punktu widzenia MAN przekształcił to twierdzenie w prawdziwą wartość dodaną dla swoich klientów. Obejmuje to prostą, osobistą komunikację z centralnym kontaktem dla wszystkich zapytań, kompleksową i globalną sieć serwisową oraz stały kontakt z klientami. Do tego dochodzą równie istotne usługi cyfrowe, które z dnia na dzień stają się coraz ważniejsze w branży transportowej, ponieważ upraszczają i optymalizują wiele procesów. W ramach tego nowego podejścia, ściśle związanego z proponowaniem premierowej generacji ciężarówek, odbiorcy mogą korzystać z pomocy zespołów MAN SalesServices, MAN After SalesServices i MAN DigitalServices. Główni partnerzy osobiście troszczą się o sprawy klientów i, poczynając od doradztwa i konsultacji handlowych – w sferze sprzedaży, koordynują wszystkie późniejsze działania. Tym samym klient nie musi tracić czasu na uciążliwe chodzenie od działu do działu. Cel MAN-a polega tu mianowicie na zapewnieniu zintegrowanej oferty, w myśl zasady wszystko z jednej ręki – z jednego źródła. Oznacza to, że klient otrzymuje ofertę – wycenę obejmującą wszelkie istotne elementy: ofertę dotyczącą pojazdu, uregulowania w zakresie ewentualnego przejęcia taboru po okresie użytkowania, umowę serwisową, na życzenie przedłużenie gwarancji oraz finansowanie. Modułowa konstrukcja dokumentacji umożliwia sprzedawcy wybranie jedynie tych modułów, które są rzeczywiście odpowiednie i istotne w przypadku nawet wysoce zindywidualizowanych potrzeb każdego klienta. W rezultacie ostateczna oferta może być przygotowana bardzo elastycznie i wobec tego zróżnicowana. W zależności od konkretnego przeznaczenia ciężarówki, dostępne są zoptymalizowanie dopasowane moduły uzupełniające, dostępne dla każdego konkretnego obszaru zastosowania, takie jak: zabudowa przez producenta, odpowiednia gwarancja, czy specjalne połączenie techniczne wymagane dla danego zakresu prac – szczególny interfejs techniczny dostosowany do zadań specjalizowanych i specjalnych. Zarazem, w celu jeszcze lepszego ukierunkowania działów Sales i After Sales – sprzedaży i obsługi posprzedażowej na potrzeby i życzenia klienta oraz przygotowywania ofert i usług dotyczących pojazdów użytkowych w jak największym stopniu odpowiadających konkretnym, nieraz wysoce zindywidualizowanym wymaganiom konkretnych użytkowników, już w 2016 roku podmiot zainicjował program CustomerFirst. Program ten w 2018 roku otrzymał nagrodę „Deutscher Exzellenz-Preis”za przodującą obsługę i wsparcie klienta. Umożliwia on wykorzystanie kwestionariuszy indywidualnych dla zebrania szczegółowych informacji o tym, jak klient bywa zadowolony z ofert i usług MAN oraz czy i gdzie jest miejsce na ulepszenia, czyli ewentualnie w jakim zakresie istnieje konieczność poprawy. Wszystko to jest możliwe na całym świecie i prawie w czasie rzeczywistym. Program wprowadzono na 21 rynkach, a w jego ramach każdego roku interpretuje się i ocenia ponad 40000 wywiadów z klientami. Na podstawie zebranych w ten sposób informacji zespoły MAN Sales i After Sales na bieżąco, bardziej bezpośrednio, indywidualnie i kompetentnie dostosowują swoją pracę do potrzeb klientów.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA