REKLAMA

Odnowa pełnej palety ciężarówek MAN-a Cz.1

Na specjalnej uroczystości, zorganizowanej w dniu 10 lutego w hiszpańskim Bilbao, MAN Truck&Bus oficjalnie przedstawił i wprowadził na rynek premierową generację ciężarówek. Co więcej, tę nową generację nie reprezentowała wyłącznie jedna linia produktowa, lecz od razu wszystkie – TGL, TGM, TGS i TGX. Tak zintegrowaną i kompletną odnowę całej palety swoich aut koncern przeprowadził po raz pierwszy w historii.

Dotychczas bowiem – na przestrzeni ostatnich dekad – w tej sferze stosował podejście model po modelu: czyli najpierw proces wymiany zaczynał się od jednego typoszeregu, generalnie klasy tonażowej ciężkiej i dedykowanego do prac szosowych w ruchu przeważnie dalekobieżnym, a potem stopniowo, po miesiącach czy nawet kilku latach przechodził do kolejnych klas i rodzajów taboru – specjalizowanego i specjalistycznego także klasy tonażowej ciężkiej oraz wywodzącego się z lżejszych grup – średniej i lekkiej. Niemniej tym razem, jak zaznaczono, sytuacja w tej materii przedstawia się zgoła odmiennie. Zgodnie z zapowiedziami koncernu gama ta wyróżnia się wyższymi standardami w zakresie orientacji na kierowcy i kierowcy, systemów asystujących i sieci cyfrowych. Poza tym – co z kolei kluczowe z czysto użytkowo-kosztowego punktu widzenia dla właścicieli i operatorów – cechuje się zużyciem paliwa zmniejszonym nawet o 8% i w związku z tym proporcjonalnie niższą emisją emisją CO2. Do tego dochodzą nowe systemy wspomagania, w tym nowo opracowany asystent skrętu, wydatnie zwiększające bezpieczeństwo na drodze oraz przekładanie się na uproszczenie działalności przewoźników. W rezultacie novum stanowi konieczną odpowiedź przedsiębiorstwa na wymagania współczesności i nadchodzącej przyszłości, w tym jest konsekwentnie zorientowana na zmieniające się wymagania branży transportowej i ustanawia wyższe standardy - między innymi – w odniesieniu do systemów wspomagania, orientacji na kierowcę oraz usieciowienia – funkcjonowania w ramach sieci cyfrowych. Poza tym swoimi korzeniami i śladami bezpośrednio sięga do legendarnej dla firmy serii TGA, publicznie przedstawionej w marcu 2000 roku w Monako. Nowa gama nie tylko podąża za tym utytułowanym poprzednikiem, ale i zapewnia nowy poziom komfortu, bezpieczeństwa, wydajności, niezawodności, serwisu, oraz łączności i cyfryzacji. Ponieważ także auto powstaje dla rynku – jego potrzeb, podmiot od samego początku angażował klientów i kierowców w kolejnych etapach jego rozwoju, tak aby ich wymagania mogły być konsekwentnie wprowadzane we wszelkich kosztowo i użytkowo uzasadnionych aspektach. Kwestia dotyczy tego, że odbiorcy mają – powinni dostać to, czego potrzebują: oni – ze względu na charakter wykonywanych zadań – zgłaszają mianowicie określone wymogi i warunki brzegowe, a rola MAN jako dostawcy zintegrowanych i kompletnych narzędzi polega na tym, by je zaspokoić w jak największym stopniu. Obecnie w przypadku zmieniającej się sfery przewozowej – towarowego transportu drogowego – kwestia wiąże się z tzw. uproszczeniem prowadzenia biznesu przemieszczeniowo-spedycyjno-logistycznego oraz od strony taborowej i usług skojarzonych jeszcze lepszego przygotowania go do wyzwań, jakie niesie za sobą Gospodarka 4.0.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA