REKLAMA

Odnowa pełnej palety ciężarówek MAN-a Cz.15

Na specjalnej uroczystości, zorganizowanej w dniu 10 lutego w hiszpańskim Bilbao, MAN Truck&Bus oficjalnie przedstawił i wprowadził na rynek premierową generację ciężarówek. Co więcej, tę nową generację nie reprezentowała wyłącznie jedna linia produktowa, lecz od razu wszystkie – TGL, TGM, TGS i TGX. Tak zintegrowaną i kompletną odnowę całej palety swoich aut koncern przeprowadził po raz pierwszy w historii.

Następny obszar objęty zmianami wewnątrz kabiny dotyczy strefy odpoczynku, ukierunkowanej na zapewnianie spokojnego snu, prawie jak w domu. Powyższe wynika z faktu, że spokojny sen stanowi bardzo ważny czynniki przekładający się na dobre samopoczucie za kierownicą. Dlatego w premierowych autach górna i dolna leżanka są wykonane na stelażu z desek osadzonym na stalowej ramie na całym obwodzie pokrytej tkaniną. Poszczególne elementy ramy – stelaża z listew składają się z różnych materiałów o różnych właściwościach. Dzięki temu leżanka ma siedem stref odpowiednio dopasowanych do specyfiki poszczególnych partii ciała. Na górze i na dole powierzchnia leżanki jest duża, a stelaż umożliwia dobre wietrzenie materaca. Przy tym na dolnej leżance, po prawej stronie w kierunku jazdy, można ewentualnie zainstalować praktyczną regulację części pod głowę, przy pomocy ręcznego uchwytu dającą się ustawić w jednej z pięciu pozycji.
Górna leżanka umożliwia z kolei wybór kierunku spania, gdyż nie wyodrębniono w niej strony na głowę. Ma też siatkę zabezpieczającą cię przed wypadnięciem, z płynną regulacją wysokości za pomocą dwóch pasków – taśm. Powierzchnię do spania można przechylić w górę i zabezpieczyć za pomocą dwóch klamer pasowych. W tym celu można użyć poprzecznej poręczy przy ramie, mogącej jeszcze służyć do wieszania ubrań. Na końcu łóżka znajduje się także opcjonalny schowek – półka z pokrywą na całej długości, przydatny do przechowywania małych przedmiotów. Ponadto przy górnej leżance, na bocznej ścianie kabiny zlokalizowano jednostkę sterującą obsługi funkcjami komfortu, umieszczoną na bocznej ścianie kabiny. Można wybrać, czy tę jednostkę sterującą zainstalować tylko po stronie kierowcy, czy, dla bardziej elastycznego ustawienia miejsca do spania, zarówno po stronie kierowcy, jak i pasażera. Jednostka ta obejmuje przełączniki do sterowania oświetleniem i obsługi okien oraz elektrycznego dachu szklanego. Istnieje również dodatkowy zintegrowany schowek z uchwytem do przechowywania pary okularów.
Następna zaleta łóżek stanowi pochodną tego, że komfortowe materace piankowe, dostępne dla obu łózek, mogą mieć grubość do 110 milimetrów i składają się - podobnie jak stelaż - z siedmiu warstw. Dzięki strukturze otwartych porów lekkiej pianki materac lepiej oddycha, przepuszcza wilgoć i izoluje ciepło. Poza tym dopasowuje się do ciała, zabezpiecza optymalne podparcie kręgosłupa oraz zachęca do ergonomicznej i zdrowej prostej pozycji do spania. Równie oddychająca, zdejmowana i zmywalna tkanina jest łatwa w pielęgnacji i czyszczeniu, dzięki czemu doskonale nadaje się dla alergików. Istnieją dwa zapięcia na rzepy, zabezpieczające go przed przesuwaniem się na ramie z listew. Dolny materac cechują wymiary do 2000x700/800 mm (długość, szerokość na końcach głowy i stóp/szerokość pośrodku), a górny do 1970x715 mm (długość/szerokość).

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA