[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Odnowa pełnej palety ciężarówek MAN-a Cz.21

Na specjalnej uroczystości, zorganizowanej w dniu 10 lutego w hiszpańskim Bilbao, MAN Truck&Bus oficjalnie przedstawił i wprowadził na rynek premierową generację ciężarówek. Co więcej, tę nową generację nie reprezentowała wyłącznie jedna linia produktowa, lecz od razu wszystkie – TGL, TGM, TGS i TGX. Tak zintegrowaną i kompletną odnowę całej palety swoich aut koncern przeprowadził po raz pierwszy w historii.

Dalsze zmiany dotyczą bocznej partii, w tym tego, co MAN określił jako strefa wejścia, która powinna być bardziej komfortowa i bezpieczna. Tym bardziej, że wchodzenie po schodach może stanowić nawet nie tyle duże wyzwanie, co być czynnością męczącą. Wiedzą o tym przede wszystkim kierowcy jeżdżący wersjami dystrybucyjnymi czy komunalnymi, którzy często wielokrotnie w ciągu dnia muszą wsiadać i wysiadać z auta. Bardzo ważną rolę pełnią też komfort i bezpieczeństwo stopni przy pokonywaniu wysokości przy wsiadaniu do kabiny ciężarówek pokonujących długie trasy. W egzemplarzach pracujących na budowie dotarcie do kabiny musi być ponadto bezpieczne w zabłoconych butach. Całkowicie zmodernizowana strefa wejścia stanowi zatem jedną z istotnych zmian w premierowej generacji. Dzięki dużemu kątowi otwarcia drzwi, równemu 89o, szerokiemu stopniowi otwarcia między uchwytami wejściowymi wynoszącemu 76 centymetrów oraz bardzo wyprostowanej geometrii wejścia firma wyraźnie wyróżnia się na tle swoich konkurentów, szczególnie w przypadku taboru obsługującego dalekie trasy i budowy.
Po pierwsze w porównaniu z poprzednia serią teraz na podwoziu zamontowano na stałe do dwóch stopni wejściowych. Dzięki temu powierzchnie stopni są szersze, wyraźnie przesunięte w kierunku wycięć na koła. Stopnie są teraz rozmieszczone w harmonijnych odstępach, tak jak schody, dzięki czemu kierowca widzi już część dolnego stopnia w kabinie. Dostępne opcjonalnie oświetlenie wejścia zapewnia wystarczającą ilość światła i wysoki poziom bezpieczeństwa pracy podczas wsiadania i wysiadania.
Po drugie stopnie wykonano z wyjątkowo odpornego na działanie czynników atmosferycznych, czarnego, antypoślizgowego tworzywa sztucznego i mają one przerywaną strukturę kratkową oraz praktyczną krawędź do wycierania zabrudzonych butów. Przy tym dolny stopień, wyjątkowo podatny na uszkodzenia podczas jazdy w terenie, zawieszono wahliwie. Aby jego mocowania nie wypaczyły – odkształciły się, gdy zetkną się z ziemią, zrobiono je z niezwykle elastycznego plastiku, po ustaniu siły powodującej jego ruch powracającego do swojego pierwotnego kształtu.
Kluczowe dla zmiany wizerunku premierowej serii pozostaje także całkowicie odmienione, charakterystyczne wzornictwo przednich reflektorów. Zastosowano je wcześniej w nowych autobusach MAN w celu subtelnego podkreślenia przynależności do jednej marki. Zostały one zaprojektowane jako system modułowy i umożliwiają wyposażenie wszystkich wariantów ciężarówek z nowej generacji w przyszłościową technologię LED. W przednich reflektorach światła mijania, światła drogowe, światła dzienne, światła pozycyjne i kierunkowskazy na zamówienie są dostępne w najnowocześniej technologii. Uzupełniający pasek świateł jest - jak dotychczas - umieszczony nieco poniżej i, niezależnie od typu pojazdu, zawiera reflektory przeciwmgielne, kierunkowskazy i dla wszystkich serii reflektory doświetlające zakręty, opcjonalnie również w wydaniu LED. Zapewnia to nie tylko nowoczesny wygląd, ale i wykazuje oczywiste zalety pod względem bezpieczeństwa. Przy tym światła mijania i światła drogowe mają około 50% jaśniejsze światło niż przednie reflektory halogenowe a światło osiąga znacznie szerszy zasięg. Dlatego stożek światła pochodzący ze świateł mijania i świateł drogowych jeszcze lepiej oświetla drogę, w szczególności po bokach. Jednocześnie światło LED dociera na dalszą odległość niż modele halogenowe - o dobre 25%, a temperatura światła, równa około 6500 Kelwinów, odpowiada normalnemu światłu dziennemu, wyjątkowo dobrze odbieranemu przez ludzkie oko. Do tego dochodzi detal w postaci dostępnego opcjonalnie kierunkowskazu na błotniku, mający dowodzić, że funkcjonalność i ciekawe wzornictwo nie muszą się wykluczać nawet w przypadku samochodów użytkowych. Wykonany z przejrzystego szkła i wewnątrz zaopatrzony w chromowane logo MAN ten ostatni element dopełnia wyposażenie oświetlenia zewnętrznego LED, stanowiąc mały, ale subtelny akcent podkreślający markę.
Równocześnie nowa charakterystyka designu wyróżnia nie tylko odmiany przeznaczone do obsługi długich tras, ale i dedykowane do zastosowań specjalizowanych i specjalnych. Wprowadzono tu jednak trzyczęściowy zderzak stalowy, podkreślający masywny przód i zarazem bardzo wytrzymały, w związku z tym wyjątkowo trwały. Także w tym przypadku wzornictwo i funkcjonalność nie wykluczają się, gdyż ewentualnie uszkodzony element boczny może być pojedynczo wymieniony po korzystnej cenie. Reflektory zabezpieczono też dwuczęściową siatką. Co więcej, poszczególne żebra osłony chłodnicy i elementy prowadzące chłodne powietrze z przodu są odpowiednio dostosowane do wymagań dotyczących chłodzenia silnika.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA