[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Odnowa pełnej palety ciężarówek MAN-a Cz.24

Na specjalnej uroczystości, zorganizowanej w dniu 10 lutego w hiszpańskim Bilbao, MAN Truck&Bus oficjalnie przedstawił i wprowadził na rynek premierową generację ciężarówek. Co więcej, tę nową generację nie reprezentowała wyłącznie jedna linia produktowa, lecz od razu wszystkie – TGL, TGM, TGS i TGX. Tak zintegrowaną i kompletną odnowę całej palety swoich aut koncern przeprowadził po raz pierwszy w historii.

Kolejnym kluczowym obszarem, w którym w porównaniu z poprzednikami nastąpił wyraźny krok naprzód, jest szeroko rozumiana sfera bezpieczeństwa, w tym systemów wspomagania bezpieczeństwa i nowe funkcji wspomagających prowadzącemu.
System ostrzegania przed dekoncentracją (MAN AttentionGuard). W systemie tym dane pochodzące z monitoringu utrzymania pasa ruchu są wykorzystywane również przez MAN AttentionGuard. Asystent wspomagający koncentrację (czujność) na bieżąco interpretuje liczbę przypadków przekroczenia linii pasa ruchu i ingerencji w kierownicę, zakładając, że wraz z pogarszaniem się koncentracji kierowcy zmniejsza się jego zdolność do utrzymania auta w obrębie danego pasa. Pojawiający się na ekranie optyczny sygnał ostrzegawczy pomaga zatem prowadzącemu skoncentrować się na sytuacji na drodze.
Asystent świateł drogowych. Układ ten służy do zabezpieczania dobrej widoczności bez oślepiania.
Optymalne oświetlenie w pojazdach MAN zapewnia teraz asystent świateł drogowych, automatycznie je regulujący, dostosowując do aktualnej sytuacji na drodze. Poprzez odpowiednio wczesne zmniejszenie natężenia świateł drogowych system pozwala więc uniknąć oślepiania pojazdów zbliżających się z przeciwka lub jadących z przodu.
Airbag – poduszka powietrzna – zmniejsza ryzyko obrażeń. Dążąc mianowicie do zagwarantowania jak najlepszej ochrony kierowcy podczas wypadku i ograniczenia ryzyka obrażeń lub stopnia ewentualnych obrażeń, firma uzupełnia systemy bezpieczeństwa biernego w kokpicie o dostępną opcjonalnie poduszkę powietrzną zainstalowaną w kierownicy wielofunkcyjnej. Stanowi ona, obok pasa bezpieczeństwa i napinacza pasa, dodatkowe zabezpieczenie oraz chroni kierowcę przed uderzeniem w kierownicę. Redukuje zatem ryzyko obrażeń głowy, twarzy i górnej części ciała. Niemniej należy pamiętać, że obowiązują tu zawsze następujące zasady: poduszka powietrzna i napinacz pasa przekładają się na maksymalne bezpieczeństwo tylko wtedy, gdy pas bezpieczeństwa jest prawidłowo zapięty.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA