[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Odnowa pełnej palety ciężarówek MAN-a Cz.28

Na specjalnej uroczystości, zorganizowanej w dniu 10 lutego w hiszpańskim Bilbao, MAN Truck&Bus oficjalnie przedstawił i wprowadził na rynek premierową generację ciężarówek. Co więcej, tę nową generację nie reprezentowała wyłącznie jedna linia produktowa, lecz od razu wszystkie – TGL, TGM, TGS i TGX. Tak zintegrowaną i kompletną odnowę całej palety swoich aut koncern przeprowadził po raz pierwszy w historii.

Przy tym stopień wzrostu efektywności w obszarze wielkości zużycia paliwa poprzez poprawienie cech aerodynamicznych pojazdu zależy głównie od prędkości jazdy. Im większa jest średnia prędkość, tym większy jest udział oporu aerodynamicznego w całkowitym oporze ruchu. W związku z tym z poprawionych cech aerodynamicznych korzystają przede wszystkim typy używane do transportu szosowego i długodystansowego.
Wraz z wprowadzeniem kompletnie odnowionej palety modeli niemiecki koncern wykonuje też bardzo ważny krok w zakresie poszerzenia i pogłębienia gamy dostępnych usług cyfrowych. Powyższe stanowi odpowiedź na coraz większe wymagania rynku na tym polu, zgłaszane przez samych przewoźników oraz spedytorów, operatorów logistycznych, nadawców i odbiorców, a ukierunkowane na dalszą poprawę efektywności wykonywanych operacji przy pomocy digitalizacji, sieciowości i łączności. Tym samym moduł Cyfrowe usługi MAN Digital – ukierunkowano na m.in. promowanie oszczędnego – wydajnego stylu jazdy. W związku z tym premierowe linie oferują ogromne możliwości techniczne i potencjał w zakresie zużycia paliwa. Niemniej ponieważ kierowca nadal decyduje o ostatecznym poziomie tego zużycia, MAN zapewnia kierowcom usługi cyfrowe, pomagające im prowadzić pojazd w możliwie najbardziej ekonomiczny sposób. Poza tym aplikacja MAN Perform ocenia wszystkie istotne dane dotyczące pojazdu, takie jak średnie zużycie paliwa, zasięg ekonomiczny, użycie tempomatu lub hamulca głównego. Te analizy danych stanowią sensowną podstawę do oceny kierowców, których można następnie skierować na odpowiednie kursy i szkolenia, tak by mogli poprawić i udoskonalić oszczędny sposób prowadzenia taboru.
Jednym z takich szkoleń jest kurs MAN “Połączone szkolenie zmiennika” - MAN Connected CoDriver Training, będący idealną okazją do szkolenia kierowców ciężarówek bezpośrednio za kierownicą. Trener MAN ProfiDrive dzwoni w uzgodnionym czasie do kierowcy w kabinie i przekazuje wyraźne i szczegółowe wskazówki przez zestaw głośnomówiący. Przez cały okres szkolenia instruktor MAN ProfiDrive korzysta z danych aplikacji MAN Perform do analizy stylu i wydajności jazdy kierowcy, stanowiącej podstawę do szkolenia – coachingu na żywo. Instruktor udziela kierowcy w czasie rzeczywistym cennych wskazówek dotyczących prowadzenia pojazdu w sposób bardziej oszczędny. Sesje instruktażowe dla kierowców odbywają się zazwyczaj co tydzień przez dwa do trzech miesięcy, w ten sposób gwarantując idealny i zrównoważony efekt uczenia się. Instruktaż odbywa się w językach angielskim, niemieckim, holenderskim, duńskim, włoskim, hiszpańskim i polskim.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA