REKLAMA

Odnowa pełnej palety ciężarówek MAN-a Cz. 29

Na specjalnej uroczystości, zorganizowanej w dniu 10 lutego w hiszpańskim Bilbao, MAN Truck&Bus oficjalnie przedstawił i wprowadził na rynek premierową generację ciężarówek. Co więcej, tę nową generację nie reprezentowała wyłącznie jedna linia produktowa, lecz od razu wszystkie – TGL, TGM, TGS i TGX. Tak zintegrowaną i kompletną odnowę całej palety swoich aut koncern przeprowadził po raz pierwszy w historii.

Poza samymi szkoleniami na duże wydajność i oszczędność, rzutujące na niższy koszt całego cyklu użytkowania, przekłada się mniejsze zużycie - najnowocześniejsza technologia zapewniająca dłuższy okres eksploatacji. W tym celu, by zabezpieczyć, że premierowa generacja pozostanie opłacalna dla firm transportowych przez cały okres ich eksploatacji, koszty stały się kluczowym tematem podczas procesu rozwoju. Dlatego podlegające zużyciu części trwałe mają tutaj do odegrania szczególnie istotną rolę. Na przykład, nowe przednie oświetlenie LED nie tylko wygląda nowocześnie, ale wykazuje konkretne zalety ekonomiczne, gdyż cechuje się bardzo niskim zużyciem energii i znacznie dłuższą żywotnością – okresem użytkowania do 50 000 godzin pracy. W przeliczeniu odpowiada to około 15 latom lub przejechaniu 1,5 miliona kilometrów i skutkuje niższymi kosztami konserwacji. Jeśli zaś jakaś żarówka wymaga wymiany, wtedy przeprojektowane wejście do kabiny zabezpiecza bezpośredni dostęp do świateł, co znacznie upraszcza procedurę naprawczą. Ogólnie na bardziej podstawowym poziomie ostatnie auta zawierają liczne na nowo przygotowane lub ulepszone podzespoły i części, zużywające się wolniej, ważące mniej i przyczyniające się do znacznego zmniejszenia kosztów reparacji. Następna zaleta posrzedażowa to okresy międzyprzeglądowe z cyklami wydłużonymi w tzw. - inteligentny sposób. Dla zminimalizowania kosztów konserwacji i czasu spędzonego w warsztacie, okresy międzyprzeglądowe są inteligentnie dopasowane do mniejszego zużycia paliwa i zużycia mechanicznego nowej generacji silników. W zależności od typu pojazdu i profilu zastosowania, w silnikach D38 i D26 obecnie jest możliwa na przykład wymiana oleju po przejechaniu do 140 000 km lub po upływie do 18 miesięcy od poprzedniej wymiany. Maksymalny okres między czyszczeniami filtra cząstek stałych w silniku D38 może wynosić 800 000 km, a w przypadku silnika D26 nawet 900 000 km.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA