REKLAMA

Odnowa pełnej palety ciężarówek MAN-a Cz.30

Na specjalnej uroczystości, zorganizowanej w dniu 10 lutego w hiszpańskim Bilbao, MAN Truck&Bus oficjalnie przedstawił i wprowadził na rynek premierową generację ciężarówek. Co więcej, tę nową generację nie reprezentowała wyłącznie jedna linia produktowa, lecz od razu wszystkie – TGL, TGM, TGS i TGX. Tak zintegrowaną i kompletną odnowę całej palety swoich aut koncern przeprowadził po raz pierwszy w historii.

Ważną rolę we wdrażaniu usług powiązanych i skojarzonych w ramach serwicyzacji odgrywają firmowe Umowy serwisowe, zawierające zoptymalizowane – wysoce zindywidualizowanie dostosowane pakiety konserwacyjne. W sytuacji, gdy zbliża się termin planowych lub innych prac konserwacyjnych, lub kiedykolwiek konieczna będzie nieplanowana naprawa, harmonijny pakiet umów serwisowych MAN uchroni klienta od narażenia na nieoczekiwane obciążenia i straty finansowe. Podstawę wszystkich takich ofert usługowych stanowi proaktywny, cyfrowy system zarządzania konserwacją - MAN ServiceCare, oceniający wszelkie istotne dane ciężarówki. Opieka serwisowa jest dla wszystkich pojazdów nowej generacji bezpłatna. Co ważne, każdy przewoźnik może wybrać pakiet – moduł serwisowy najbardziej mu odpowiadający pod względem finansowym i użytkowym
ComfortOil to ekonomiczny pakiet podstawowy, utrzymujący jakość pojazdu, poprzez zapewnianie optymalnej obsługi i olejów idealnie dopasowanych do silnika, osi i skrzyni biegów. Do tego dochodzi m.in. regulacja luzów zaworowych. Istnieje też możliwość przedłużenia gwarancji na układ napędowy lub cały pojazd. Pakiet Comfort łączy wszystkie usługi i przeglądy kontrolne wymienione w planie konserwacji auta wliczone w cenę. Pakiet ComfortPlus obejmuje, oprócz usług objętych umową serwisową Comfort, rozszerzenie gwarancji układu napędowego. W razie potrzeby gwarancję można rozszerzyć o dany pakiet, a nawet na cały pojazd. Poza usługami wymienionymi w umowie serwisowej Comfort, pakiet ComfortSuper zawiera wszelkie naprawy związane ze zużyciem i wszelkie inne naprawy dowolnej części pojazdu. Umowa ta zapewnia kompleksową ochronę wszystkich kosztownych zespołów. Zakres umów serwisowych uzupełnia umowa ComfortManaged. W jej skład wchodzą kompleksowe i uproszczone zarządzanie flotą z elastycznym zakresem usług i warunkami określanymi indywidualnie przez klienta - dla ogółu marek i typów aut użytkowych, składających się na całą flotę. Dotyczy to również naczep.
Na poprawę wskaźników ekonomicznych związanych z eksploatacją taboru, w szczególności na relację TOE do TCO, znaczny wpływ mają wysokie ładowność i oszczędności, przekładające się na dostępne taborowe zdolności przewozowe. W związku z tym, w celu dalszego wzrostu efektywności ekonomicznej w dziedzinach zastosowań – obszarach niezwykle wrażliwych, w których ładowność odgrywa szczególną rolę, ważne jest, by elementy pojazdu były jak najlżejsze. Dlatego w premierowej gamie specjaliści podmiotu zdołali zmniejszyć masę (własną) do tego stopnia, że istnieje możliwość proponowania nadal oferować optymalną równowagę pomiędzy ładownością, wytrzymałością i bezpieczeństwem, w tym pomimo wprowadzenia zaostrzonych wymagań bezpieczeństwa ECE-R 29-3, które zaczną obowiązywać od 2021 roku, oraz wzmocnionej konstrukcji skorupowej kabiny, obecnie wymaganej ze względu na wspomniane wymogi. W zależności od modelu i konfiguracji możliwy stał się więc wzrost ładowności o prawie 300 kilogramów. Tym samym znacząca korzyść z większej ładowności wynika z opłacalności stosowania lżejszych podzespołów i części.
W dodatku w redukcji masy własnej niemała okazuje się zasługa opcjonalnego retardera (zwalniacza) MAN Turbo EVBec. Zabezpiecza on największa moc hamowania nawet bez dodatkowego zwalniacza, gdyż w zależności od wariantu mocy silnika w sposób ciągły może zapewnić moc hamowania silnika do 350 kW. Moc hamowania pozostaje niezmienna nawet na długich zjazdach, co także znacząco zwiększa bezpieczeństwo, własnie głównie na stromych zjazdach. W zależności od zastosowania, nie ma wymogu stosowania dodatkowego zwalniacza. Dzięki temu da się uzyskać dalszą oszczędność masy od 60 do 90 kg, w zależności od konstrukcji skrzyni biegów.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA