REKLAMA

Odnowa pełnej palety ciężarówek MAN-a Cz.37

Na specjalnej uroczystości, zorganizowanej w dniu 10 lutego w hiszpańskim Bilbao, MAN Truck&Bus oficjalnie przedstawił i wprowadził na rynek premierową generację ciężarówek. Co więcej, tę nową generację nie reprezentowała wyłącznie jedna linia produktowa, lecz od razu wszystkie – TGL, TGM, TGS i TGX. Tak zintegrowaną i kompletną odnowę całej palety swoich aut koncern przeprowadził po raz pierwszy w historii.

Niezwykle ważną rolę w umacnianiu pozycji na rynku zajmuje MAN Service – autoryzowana międzynarodowa sieć serwisowa, odpowiadająca za kontynuowanie obsługi klienta po przejęciu przez niego pojazdu. Obecnie ta duża i elastyczna sieć liczy 1688 warsztatów w 138 krajach na całym świecie. Zatrudnieni w niej odpowiednio przeszkoleni pracownicy zespołu MAN After Sales zwracają baczną uwagę na ocenę usług serwisowych pod względem ekonomicznym, aby zawsze analizować usługi z myślą o oszczędności. Natomiast dzięki nowoczesnej technice diagnostycznej punkty serwisowe zapewniają klientom odpowiednią pomoc. Warsztaty serwisowe, uwzględniając interesy i potrzeby użytkowników, są czynne przez cały dzień. Ofertę serwisową dopełnia pomoc drogowa MAN Mobile24, dostępna przez całą dobę, 365 dni w roku. Poza tym w zaprezentowanej strategii silnie zaznacza się inny ważny punkt. Kwestia dotyczy jeszcze bardziej poszerzonej i pogłębionej penetracji rynku dokonywanej poprzez umiejętność połączenia zalet wytwórcy masowego – w postaci ekonomii skali i krzywej uczenia się, co przekłada się na m.in. wydatny spadek kosztu jednostkowego i zdolność do realizacji dużych zleceń, z zachowaniem cech dostawcy niszowego. Ten ostatni element oznacza możliwość skutecznego obsłużenia nawet wybitnie nietypowych zleceń małych, niszowych, wiążących się ze złożeniem wydania silnie zindywidualizowanego kompletacyjnie, w tym w liczbie sztuki, maksymalnie kilku sztuk. Realizacji powyższego służy moduł Application fit, w którym łączy się wysoko wystandaryzowane moduły podstawowe z pozycjami wybitnie jednostkowymi ewentualnie powstaje – w oparciu o wariant bazowy – wykonanie o specyficznych jednostkowych cechach. Tym samym zamiast trzymania się kurczowo konkretnych typów aut, wprowadzając nową generację przy kompletowaniu konkretnych egzemplarzy MAN skupia się na przeznaczeniu tego danego pojazdu – konfiguracji produktu ściśle wynikłej ze specyfiki przyszłych operacjach. Szczególnie, że w tym zakresie premierowa gama wyróżnia się ogromną paletą konfiguracji, dającą się odpowiednio dopasować do indywidualnych potrzeb każdego segmentu i każdej zabudowy. Leżąca u podstaw tych założeń zasada application fit – „dopasowania aplikacji” oznacza, że zanim ciężarówka zjedzie z linii zostaje tak wyposażona fabrycznie, aby mogła być zabudowana szybko, po rozsądnych kosztach i zgodnie z przewidzianym zadaniem transportowym. Dzięki temu ogranicza się potrzebę wykonania dodatkowych dobudów i przebudów, unikając związanych z tym kosztów, oraz zapewnia, że nowy samochód oferuje maksymalną elastyczność w codziennych operacjach klienta. Od razu został mianowicie przygotowany do wykorzystania przez niego przy realizacji jego zadań w sposób maksymalnie zoptymalizowany, zarówno na długich trasach, w segmentach specjalistycznych czy w ruchu dystrybucyjnym. Różne obszary tzw. aplikacji przewozowych charakteryzują bowiem odmienne wymagania. W krajowym i międzynarodowym ruchu dalekobieżnym najważniejszymi czynnikami są efektywne zużycie paliwa i szeroko pojęta produktywność – wydajność wskutek maksymalizacji spożytkowania wszelkich zasobów – ludzi, sprzętu, infrastruktury, czasu, itd.. W tym zakresie MAN zapewnia odpowiednią bazę dla każdego przeznaczenia taboru, oferując dość oszczędną rodzinę silników Euro 6d i dostosowane do nich elementy układu napędowego. Na tej bazie są wdrażane odpowiednie elementy i środki wspierające, na przykład spoiler dachowy lub osłony boczne. Systemy wspomagania, takie jak oparty na GPS tempomat adaptacyjny Adaptive Cruise Control czy MAN EfficientCruise, pomagają zaś samemu kierowcy w ekonomicznej jeździe. Poza tym kabiny nowych TGX i TGS obsługujących dalekie trasy gwarantują prowadzącym odpowiednie warunki do pracy i mieszkania.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA