REKLAMA

Odnowa pełnej palety ciężarówek MAN-a Cz.8

Na specjalnej uroczystości, zorganizowanej w dniu 10 lutego w hiszpańskim Bilbao, MAN Truck&Bus oficjalnie przedstawił i wprowadził na rynek premierową generację ciężarówek. Co więcej, tę nową generację nie reprezentowała wyłącznie jedna linia produktowa, lecz od razu wszystkie – TGL, TGM, TGS i TGX. Tak zintegrowaną i kompletną odnowę całej palety swoich aut koncern przeprowadził po raz pierwszy w historii.

W nowej generacji MAN oferuje aż osiem różnych kabin. Najwięcej miejsca zapewniają trzy kabiny o dużej pojemności, oznaczone jako GX, GM i GN. Największymi z nich są GX i GM o szerokości zewnętrznej 2,44 metra, stanowiące dobry wybór na długie trasy, w tym w międzynarodowym ruchu dalekobieżnym. Ich zasadnicze wyznaczniki to duża swoboda ruchu, przewiewna przestrzeń i wysoki komfort mieszkania. Wygodne łóżka z wysokiej jakości stelażem oraz akustyczna izolacja gwarantują komfort podczas odpoczynku i snu. Wystarczające miejsce na bagaż zabezpieczają schowki pośrodku, pod łóżkiem, dwa zewnętrzne schowki dostępne także od wewnątrz oraz schowki i skrytki nad szybą przednią. Niski tunel silnika powoduje, że GM charakteryzuje się wysokością wewnątrz 1,87 metra, a GX nawet 2,07 metra. Przy tym w GX z najwyższym dachem pojemność wszystkich schowków wynosi łącznie 355 litrów.
Trzeci typ kabin o dużej pojemności – GN proponuje zbliżony poziom komfortu, jak wydania GM i GX. Niemniej nie ma wysokiego dachu, co w pewnych branżach i przy realizacji wybranych zadań jest zaletą w różnych sektorach. Przykłady obejmują przewóz ładunków za pomocą silosów lub cystern. Ponadto pewne rodzaje zabudów, jak autotransportery, są poprowadzone nad kabiną. Przy tym, wskutek nie wnikającego zbyt bardzo do środka tunelowi silnika, GN nadal oferuje dobrą swobodę ruchów dzięki wysokości 1,57 metra. Podobnie jak GX i GM ma też wygodne łóżko z wysokiej jakości stelażem z listew dla relaksu i spokojnego sen.
Ponieważ w logistyce budownictwa, dystrybucji miejskiej oraz przemieszczaniu ładunków cysternami i silosami kluczowe znaczenie odgrywają jeszcze zdolność do działania na węższych drogach oraz wygodne, ergonomiczne wchodzenie i wychodzenie podczas częstego zatrzymywania w celu dostawy, proponowane są wąskie kabiny o szerokości 2,24 metra, oznaczone jako FM. Przeznaczono je dla nowej generacji linii TGL, TGM i TGS, idealnych, gdy trzeba połączyć niską maskę, dobrą manewrowość, zwarte wymiary oraz wysoki komfort ułatwienie przy wsiadaniu i wysiadaniu. Dzięki swojej zredukowanej szerokości FM spełnia zatem wymagania dotyczące lekkości i kompaktowej konstrukcji, ale przy identycznej długości i dachu o tej samej wysokości co w GM spełnia również wysokie wymogi odnośnie do komfortu życia i spania. Tym samym FM stanowi dobrą propozycję w krajowym transporcie długodystansowym gdy liczy każdy kilogram ładowności. Podobnie jak GM i GX, FM ma zewnętrzne schowki dostępne od wewnątrz oraz liczne schowki i skrytki dachowe nad przednią szybą.
Następna z kabin nosi symbol FN i jest dostępna do zastosowań, w których kierowcy i operatorzy cenią sobie wyższy komfort, dużo miejsca do przechowywania – dużą liczbę skrytek i schowków i niekiedy wygodne łóżko z wysokiej jakości stelażem do okazjonalnych noclegów, ale nie wymagają wysokiego dachu. Tak jak poprzednio, kabina ta będzie najczęściej wybierana do typu TGS, a jej zwarta budowa przekład się na dobrą widoczność podczas manewrowania, nawet w ciasnych przesmykach. Klasyczne jej zastosowania w budownictwie dotyczą wywrotek i betonomieszarek. Przy czym, pomimo swojej kompaktowej długości 1,88 metra, za siedzeniami nadal oferuje wystarczająco dużo miejsca na odzież roboczą i narzędzia. Dostępna w niej opcjonalna drabinka dostępowa z platformą do stania nad lewym nadkolem i uchwytem na dachu pozwalają zaś na bezpieczne i wygodne monitorowanie przestrzeni ładunkowej.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA