Oferta Scania dla strażaków: Rozwiązania z naciskiem na niezawodność i bezpieczeństwo

Scania powróciła na targi Interschutz, wiodącą na świecie imprezę handlową dla straży pożarnej i ratownictwa, ochrony ludności, bezpieczeństwa i ochrony. Tegoroczna edycja była pierwszą zorganizowaną od 2015 roku, a zatem z dwuletnim opóźnieniem, spowodowanym pandemią covid.

Scania Bartosz Wojtowski

Koncern pokazał gamę pojazdów i rozwiązań, które wypracował w ciągu ostatnich lat, a które są już dobrze sprawdzone i doceniane przez wiele straży pożarnych. Na swoim stoisku eksponował cztery samochody. Dołączyły do nich dwa silniki Scania Power Solutions. Poza tym firma koncentruje się na bezpieczeństwie dzięki takim opcjom, jak boczne kurtyny powietrzne chroniące przy wszystkich czterech drzwiach kabiny Scania CrewCab.

REKLAMA

Louise Johansson, menedżer produktu w dziale Critical Community Services w Scania Trucks, wskazuje „Od czasu, gdy ostatni raz odbył się Interschutz, wprowadziliśmy zupełnie nową gamę rozwiązań opartych na naszym systemie modułowym. Asortyment Scanii i nasze możliwości reagowania za pomocą rozwiązań dostosowanych do konkretnych potrzeb klientów jeszcze bardziej wzrosły. Klejnotem w koronie jest nasza modułowa kabina CrewCab we wszystkich jej wariantach”.

CrewCab to jedyny pojazd w branży, który może być wyposażony w unikatowy – i wielokrotnie nagradzany – system bocznej kurtyny powietrznej. Dzięki temu wprowadzeniu Scania zrobiła ważny krok w kierunku złagodzenia jednej z najbardziej krytycznych konsekwencji wypadków dachowania, w których kierowcy lub pasażerowie zostają ranni, a nawet śmiertelnie zmiażdżeni przez własny pojazd. To sprytne rozwiązanie umożliwia rozmieszczenie i ochronę osób w kabinie zapiętych pasami bezpieczeństwa, jeśli ciężarówka się przewróci. Johansson mówi „Widzimy rosnące zapotrzebowanie na unowocześnioną ergonomię, lepsze bezpieczeństwo i rozwiązania lepiej przystosowane do pracy w ruchliwych środowiskach miejskich, takich jak duże miasta. Strażacy potrzebują ciężarówek, które są łatwe w manewrowaniu, co wymaga od kierowcy dobrej widoczności i zwinnego pojazdu jako narzędzia pracy”.

Na swoim stoisku Scania eksponowała wiele ciężarówek, w tym podwozie BEV z kabiną L oraz Scania City Door. Akumulatorowe pojazdy elektryczne przyciągają coraz więcej uwagi do celów przeciwpożarowych. Oczywistym plusem jest ich zdolność do wykonywania pracy na miejscu bez powodowania hałasu i emisji. A dzięki kabinie L i drzwiom miejskim odchylanym do wewnątrz jest to idealne narzędzie do obsługi i manewrowania w gęstym, miejskim środowisku, gdzie doceniany są dobra widoczność i łatwe wsiadanie. Rzeczywiste podwozie ma konfigurację osi 6x2*4 (trzecia oś to elektrycznie sterowana oś wleczona) i rozstaw osi wynoszący 4250 mm. Powyższe pozwala uzyskać dopuszczalną masę całkowitą do 28000 kg. Z dziewięcioma akumulatorami ma 300 kWh zainstalowanej energii i może zapewnić zasięg do 250 km. Moc silnika elektrycznego określomo zaś na 230 kW.

Poza tym koncern wprowadza nowe rozwiązanie hybrydowe dla lotniskowych pojazdów strażackich (ARFF). Hybrydowa ciężarówka – hybrydowe podwozie firmowane przez Titan i zaopatrzone w silnik Scania V8 o mocy 770 KM, połączony z 380 KM z silnika elektrycznego, było pokazywane na głównym stoisku Scania w Interschutz.

REKLAMA