[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Opracowane przez Volvo Trucks nowe systemy wspomagające pracę kierowcy zapewniają jeszcze wyższy niż dotychczas poziom bezpieczeństwa

Większe bezpieczeństwo ruchu drogowego i lepsze warunki pracy kierowców. Tym właśnie kieruje się Volvo Trucks, wprowadzając na rynek nowe systemy wspomagające pracę kierujących, oparte na Aktywnym Układzie Kierowniczym Volvo – innowacyjnym rozwiązaniu, zapewniającym wyjątkową łatwość prowadzenia ciężarówki.

Fot. Jarosław Brach

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo realnie zrewolucjonizował pracę kierowcy. Został opracowany w celu automatycznego kompensowania wpływu nierówności drogi oraz eliminowania wibracji i szarpnięć na kole kierownicy. Podczas jazdy z małą prędkością opór na kole kierownicy maleje o około 75%, co stanowi dużą zaletę w czasie cofania i manewrowania na ograniczonej przestrzeni. Ponadto, gdy tylko kierowca poluzuje chwyt, koło kierownicy samoczynnie powraca do pozycji środkowej. Przy większych prędkościach jazdy, samochód w sposób pewny i bezpieczny utrzymuje zaś tor jazdy, nawet na drodze o nierównej nawierzchni lub przy silnym bocznym wietrze. Technologia ta bazuje na hydraulicznie wspomaganym układzie kierowniczym, uzupełnionym o elektronicznie sterowany silnik elektryczny, korygujący kąt skrętu kół i w razie potrzeby zapewniający dodatkową siłę wspomagania.

Uzyskane dzięki temu większa stateczność kierunkowa pojazdu, łatwość manewrowania i komfort przyczyniły się do ograniczenia ryzyka wypadków oraz urazów powodowanych wysiłkiem. Bazując na tym sukcesie, obecnie firma wprowadza następne funkcje, dzięki którym jeszcze bardziej wzrośnie bezpieczeństwo ruchu drogowego. Poprzez integrację Aktywnego Układu Kierowniczego z systemami zwiększającymi komfort i bezpieczeństwo, przygotowała bowiem dwa premierowe systemy bezpieczeństwa, ukierunkowane na zapobieganie wypadkom: Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z Asystentem Utrzymywania Stateczności oraz Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z Asystentem Utrzymywania Pasa Ruchu.

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z Asystentem Utrzymywania Stateczności – w tym przypadku Aktywny Układ Kierowniczy współdziała z Elektronicznym Układem Stabilizacji Toru Jazdy. Czujniki zamontowane w podwoziu w sposób ciągły monitorują szybkość obrotu pojazdu wokół osi pionowej (znoszenie boczne) i gdy tylko pojawią się pierwsze oznaki poślizgu, układ interweniuje poprzez lekkie oddziaływanie na koło kierownicy, by pomóc kierowcy skontrować i tym samym ustabilizować samochód. W efekcie dochodzi do przeciwdziałania poślizgowi, zanim do niego dojdzie. Powyższe okazuje się niezwykle pomocne podczas jazdy po mokrej, śliskiej drodze, gdy nagle czuje się, że tylne koła auta zaczynają tracić przyczepność. W tej sytuacji, zanim dojdzie do pełnego poślizgu, delikatnie kontruje się kierownicą, aż zagrożenie minie. I dokładnie tak samo działa Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z Asystentem Utrzymywania Stateczności. Cała różnica polega na tym, że układ ten jest w stanie wykryć niebezpieczeństwo i pomóc ustabilizować ciężarówkę, zanim w ogóle prowadzący zauważy – poczuje, że coś dzieje się nie tak.

Drugie novum to Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z Asystentem Utrzymywania Pasa Ruchu. W rozwiązaniu tym Aktywny Układ Kierowniczy współdziała z Układem Monitorowania Pasa Ruchu, przy prędkości powyżej 55 km/h za pomocą kamer monitorującym pozycję samochodu na drodze. Po wykryciu niebezpieczeństwa wyjazdu poza bieżący pas ruchu, układ oddziałuje na koło kierownicy, by pomóc kierowcy wrócić na zamierzony tor jazdy. Jeżeli potrzebna okaże się bardziej zdecydowana reakcja, kierowca jest ostrzegany nie sygnałem dźwiękowym, lecz poprzez łagodne wibracje w kole kierownicy. System ten wspomaga zatem kierowcę w sytuacji, gdy wykryte zostaną oznaki przesuwania się pojazdu w kierunku linii ograniczających pas ruchu. Poprzez wymuszenie delikatnego skrętu koła kierownicy w odpowiednią stronę i aktywowanie łagodnych wibracji w kole kierownicy ostrzega kierowcę i pomaga mu powrócić na właściwy tor jazdy. Cel polega tu na ograniczeniu ryzyka wypadnięcia z drogi lub niezamierzonego opuszczenia pasa ruchu.

Oprócz dwóch nowych systemów wspomagających kierowcę, Volvo Trucks wprowadza od dawna wyczekiwaną w egzemplarzach z Aktywnym Układem Kierowniczym funkcję indywidualnej regulacji oporu na kole kierownicy, czyli Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z funkcją Ustawień Indywidualnych. Zapewnia on możliwość indywidualnej regulacji oporu na kole kierownicy dla zwiększenia wygody i komfortu jazdy. Każdy kierowca inaczej mianowicie odczuwa opór stawiany przez układ kierowniczy, który musi pokonać. Regulacja oporu na kole kierownicy odbywa się zależnie od indywidualnych preferencji, gdyż obecnie każdy z prowadzących może już dostosować siłę oporu odczuwalnego na kole kierownicy do swoich własnych upodobań. To bardzo praktyczna funkcja, ukierunkowana na to, by jazda mogła być komfortowa, odprężająca i bezpieczna. Funkcja ta okazuje się też niezwykle pomocna głównie w przypadku ciężarówek, których kierowcy często się zmieniają.

Wszystko te działania wiążą się z wizją podmiotu zmierzającą do tego, aby ograniczyć czy wręcz wyeliminować wypadki z udziałem wyprodukowanych przez niego ciężarówek. Te nowe funkcje zostały opracowane po to, by pomóc kierowcom unikać najczęstszych scenariuszy wypadków, zidentyfikowanych w ramach koncernowego programu badawczego.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij