[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

PIONIERSKA AUTOMATYZACJA: VOLVO PREZENTUJE SWÓJ AUTONOMICZNY AUTOBUS

Podczas przystanku regat Volvo Ocean Race w Göteborgu w Szwecji, Volvo pokazało specjalnie zaproszonym gościom swój pionierski autobus

Fot. Producent

Prototyp przystosowany do autonomicznego działania bazuje na
komercyjnie produkowanym elektrycznym autobusie miejskim tej marki.
To demonstracyjne wydarzenie ma na celu wykazać, jak technologia ta
może przyczynić się do bezpieczniejszej i wygodniejszej podróży
oraz wydajniejszego zarządzania pojazdami w zajezdni. Przedstawienie
tego egzemplarza wynika także z uczestnictwa w wydarzeniu Volvo Ocean
Race struktury ElectriCity. ElectriCity to wspólny projekt
środowiska badawczego, przedstawicieli przemysłu i miasta Göteborg,
w ramach którego opracowywane, prezentowane i oceniane są nowe
rozwiązania dla zrównoważonego ruchu miejskiego nowej generacji.

Dzięki niskiemu poziomowi hałasu i bezemisyjnemu działaniu
elektryczne autobusy stanowią mianowicie doskonałą alternatywę dla
atrakcyjnego i zrównoważonego transportu publicznego. Różne
stopnie automatyzacji pozwalają natomiast na poczynienie dalszego
postępu w zakresie bezpieczeństwa, komfortu podróży i wydajności.
Wykorzystując technologie Grupy Volvo, w trakcie regat Volvo Ocean
Race koncern demonstruje wszystkie te przyszłościowe możliwości.

Ujawniony autonomiczny, 12-metrowy model zaprojektowano tak, aby
zapewnić pasażerom bezpieczeństwo i wygodę jazdy. Powstał do
spokojnej jazdy tak, aby jego eksploatacja była jak najbardziej
energooszczędna, przyjazna dla środowiska i ekonomiczna.
Zaprogramowano go w taki sposób, by przyspieszanie oraz zatrzymywanie
odbywały się delikatnie i płynnie. Na przystankach zawsze
zatrzymuje się dokładnie w tym samym miejscu, zachowując taki sam
odstęp od krawężnika, co zapewnia wygodne wsiadanie i wysiadanie.
Na wyposażeniu otrzymał czujniki, pozwalające na stałą
obserwację sytuacji wokół niego. Informacje z czujników
wykorzystywane są do nawigacji tym pojazdem, a w przyszłości
posłużą też do zapobiegania wypadkom, poprzez rozpoznawanie
zbliżających się do niego obiektów, odpowiednią regulację jego
prędkości lub zatrzymywanie go.

Technologia ta pozwala również na efektywniejszą obsługę taboru,
gdy znajduje się on poza ruchem drogowym. Dzięki autobusom
autonomicznym personel zajezdni może skupić się na ich serwisowaniu
i konserwacji, a nie na ładowaniu akumulatorów, dojeżdżaniu do
myjni i parkowaniu. Autobusy jutra to wszystko będą bowiem w stanie
zrobić samodzielnie. Ponadto autobus autonomiczny będzie
wykorzystywany do badań nad łączeniem autobusów w ruchu miejskim w
ścisłe konwoje. Tym bardziej, że Volvo jest pionierem w dziedzinie
systemów transportu autobusowego o wysokiej przepustowości – tzw.
systemów Bus Rapid Transit (BRT). Teraz wykonuje kolejny krok,
posługując się automatyzacją do bezprzewodowego łączenia
autobusów w konwoje autobusowe o dużej elastyczności.

Do tego elektryczne systemy autobusowe stanowią atrakcyjną
alternatywę dla rozwiązań kolejowych w miejskim transporcie
publicznym przyszłości. W ciągu najbliższych dwóch lat autobus
będzie wykorzystywany w dwóch projektach badawczych branży
motoryzacyjnej – w projekcie FFI dotyczącym autonomicznych
autobusów miejskich i w projekcie KRABAT. FFI to program badań i
innowacji w zakresie strategicznych pojazdów, będący wspólnym
przedsięwzięciem przemysłu motoryzacyjnego i państwa szwedzkiego.
KRABAT stanowi zaś składową programu szwedzkiego rządu o nazwie
„Podróże i transport nowej generacji”, częściowo finansowanego
przez agencję Vinnova w ramach projektu Drive Sweden.

REKLAMA

Warto wskazać, że na początku tego roku, wraz z Uniwersytetem
Technologicznym Nanyang (NTU) w Singapurze, Volvo Buses rozpoczęło
wspólny projekt budowy i testowania autonomicznych autobusów w tym
kraju. Przy tym Grupa Volvo już wcześniej przedstawiła autonomiczne
samochody do użytku w kopalniach i przy wywozie odpadów.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij