REKLAMA

Partnerstwo i hybrydy: nowy standard w miejskiej logistyce Cz.2

Ścisła współpraca i partnerstwo są niezbędne do opracowywania nowych rozwiązań logistycznych w dzisiejszych i przyszłych miastach.

Ostatnie kilometry

W centrum Den Bosch kierowca SUEZ Michel Jacobs żegna się z Irmą van Hoof po załadowaniu wszystkich odpadów z jej restauracji. W ciszy wycofuje się z zaułka i wybiera kurs do Arnhem i następnej restauracji McDonald's podczas codziennej trasy po środkowej Holandii. Podczas każdego kursu jego hybrydowa ciężarówka obsługuje między 11 a 13 restauracjami. Po opuszczeniu autostrady lub drogi wojewódzkiej przemierza ostatnie kilometry za pomocą energii elektrycznej. Odtąd sprzęt wykorzystywany do zbierania odpadów funkcjonuje również na energię elektryczną. Wszystkie działania na terenie restauracji McDonald's i wokół niej generują zerową emisję.

Duży wpływ

Jak wyjaśnia Theo Althuisius, Business Development Manager w HAVI, partnerstwo w Holandii jest zaangażowane w ciągły proces poprawy zrównoważonego rozwoju. „McDonald's prosi nas o zbieranie i przetwarzanie wszystkich odpadów w sposób jak najbardziej zrównoważony. Wspólnie ustalamy środki i inwestycje niezbędne do osiągnięcia tego celu. Gdy proponowane działanie otrzyma zielone światło, jest ono natychmiast wdrażane we wszystkich restauracjach. W ten sposób każdy środek ma duży wpływ. Na przykład ostatnio postanowiono osobno zbierać fusy z kawy, zanim trafią do ludzi, którzy używają ich do produkcji mydła i palet. Właśnie dlatego, że zbieramy odpady we wszystkich restauracjach McDonald's, możesz od razu mówić o zbieraniu ponad 250 000 kilogramów rocznie".

REKLAMA

Hybryda plug-in i wodór

Jako kierownik ds. utrzymania ruchu w SUEZ w Holandii Edwin Kramer od 12 lat współpracuje z firmą McDonald. „W tym czasie przeszliśmy od używania dużej ciężarówki do sukcesywnie mniejszych ciężarówek, ponieważ dużych nie wolno już wpuszczać do centrów miast”, mówi.
„Ale nie przestaniemy rozwijać tej nowej hybrydowej ciężarówki Scania. Wkrótce chcielibyśmy przejść na hybrydę plug-in i, miejmy nadzieję, także na samochody zasilane wodorem”.

Nowy standard w logistyce

Theo spodziewa się, że taka współpraca w Holandii stanie się coraz bardziej powszechna w sektorze logistycznym. Ocenia „Przepisy dotyczące dostaw do centrów miast stają się coraz bardziej wymagające oraz różnią się w zależności od miasta lub regionu. Dlatego coraz trudniej jest do tego przystosować swoją flotę - i zrobić to samemu. Łącząc siły, możesz pracować mądrzej, wydajniej i bardziej ekologicznie, jednocześnie przestrzegając wszystkich przepisów”. Theo mówi o tym „węzły miejskie”, które szybko rozwijają się poza centrami miast. „Te punkty transferu są obsługiwane przez większe firmy transportowe z dużymi ciężarówkami. Stąd mniejsze, elektryczne pojazdy wjeżdżają do centrów miast. Mówiąc wprost: nie można złożyć takiego systemu bez współpracy, tak jak robią to Scania, SUEZ i McDonald's. Będzie to nowy standard w logistyce, a ci, którzy nie pójdą za nimi, pozostaną w tyle" - podsumowuje.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA