REKLAMA

PepsiCo i Scania ogłaszają partnerstwo na rzecz zrównoważonego rozwoju

PepsiCo kupuje od Scania 18 pojazdów, co w historii Brazylii jest największym zakupem ciężarówek zasilanych CNG i/lub biometanem. Auta te będą używane na trasach w całym kraju.

Producent

PepsiCo, jeden ze światowych liderów w segmencie żywności i napojów, współpracuje ze Scania przy zakupie 18 ciężarówek zasilanych CNG i/lub biometanem, w ramach największego nabycia wariantów zasilanych tą pionierską technologią w kraju. Za sprzedaż odpowiadała firma Casa Scania Codema (SP).
Pojazdy te - dziesięć Scania G340 4x2 i osiem Scania R410 6x2 - będą wykorzystywane do dostarczania produktów PepsiCo na terenie całego kraju i będą stanowić kolejny krok w kierunku wykorzystania bardziej zrównoważonych systemów w transporcie ładunków. Roberto Barral, wiceprezes ds. operacji handlowych Scania w Brazylii, stwierdził „Celem firm jest przejście na bardziej zrównoważony system transportowy. Scania przewodzi tej transformacji. Dla nas istnieje nie tylko zrównoważony model, a każdy kraj przyjmie technologie, które najlepiej pasują do jego rzeczywistości. W Brazylii „tu i teraz” to ciężarówka zasilana CNG i/lub biometanem. Scania jest zaangażowana we wspieranie swoich klientów za pomocą opłacalnych rozwiązań, przyczyniających się do zrównoważonego rozwoju w sferze gospodarczej, środowiskowej i społecznej”.
Dla Eduardo Sacchiego, starszego dyrektora ds. łańcucha dostaw w PepsiCo Brasil, partnerstwo ze Scania po raz kolejny pokazuje pionierskiego ducha firmy w zakresie odpowiedzialności za środowisko. „PepsiCo jako pierwsze w branży przetestowało ciężarówkę zasilaną gazem ziemnym i jedno z pierwszych przetestowało pojazdy elektryczne, co pokazuje naszą troskę o przestawienie się na coraz bardziej zrównoważoną alternatywę dla transportu” komentuje Sacchi i dodaje „Z dumą ogłaszamy konkretne środki, oprócz tych, które już posiadamy, aby do 2030 roku znacząco przyczynić się do osiągnięcia naszego globalnego celu ograniczenia emisji CO2 o 20%”. Warto dodać, że wśród brazylijskich marek PepsiCo, jednej z wiodących światowych firm spożywczych w segmentach słonych przekąsek i napojów, znajdują się Pepsi, 7UP, Lay’s, Doritos, Tropicana i Gatorade.

REKLAMA

Cenny okres demonstracyjny

Do czasu podjęcia decyzji o zakupie 18 zrównoważonych aut Scanii (10 sztuk G340 4x2 i 8 sztuk R410 6x2), w listopadzie 2019 roku PepsiCo otrzymało do prób ciężarówkę demonstracyjną. Barral wyjaśnił „Pojazd został poddany testom w najtrudniejszych warunkach, w jakich dowiódł spełnienia obietnic. Pracował w czasie rzeczywistym i we współpracy z PepsiCo byliśmy w stanie przeanalizować wszystkie wygenerowane informacje i praktyczne zalety produktu”. Natomiast Eduardo Sacchi ocenia „Okres testowy był dla nas niezbędny, aby uzyskać efektywne wyniki i podjąć zdecydowaną decyzję o zakupie, z naciskiem na wysoką redukcję emisji zanieczyszczeń, redukcję hałasu i tras z większą równowagą kosztów oraz dostępnością punktów do tankowania” - „móc korzystnie obsługiwać ciężarówki, biorąc pod uwagę nasze trasy i dostępność paliwa”.
Sieć dealerów Scania jest przygotowywana do udzielania pełnego wsparcia ciężarówkom na gaz. Tym bardziej, że żadne większe zmiany nie są w nich konieczne, aby otrzymać najbardziej ekologiczne pojazdy. Wśród pozycji obowiązkowych znajdują się skrzynki, narzędzia i specjalne listy kontrolne, które zostaną wdrożone w ciągu najbliższych kilku miesięcy. „Ta bardziej ekologiczna flota będzie działać praktycznie w całej Brazylii, a my zapewnimy pełne wsparcie w funkcjonowaniu klienta, aby utrzymać aktualność konserwacji i zagwarantować dostępność produktów” dodaje Barral.
Flota dysponuje najnowocześniejszymi na rynku technologiami obecnymi w nowej generacji aut Scanii, których sprzedaż na rynku brazylijskim rozpoczęła w lutym 2019 roku. Samochody są w pełni wyposażone, aby zespół zarządzający mógł cieszyć się wszystkimi korzyściami oferowanymi przez Scania Connected Services. Dlatego pakiet usług dodatkowych objął również program konserwacji Premium Flexible, nawet o 25% zmniejszający koszty przeglądów i obsługi.
Nowe ciężarówki Scania klasy tonażowej ciężkiej zasilane gazem ziemnym (CNG) i/lub biometanem są przeznaczone do jazdy na średnich i długich dystansach. Ich silniki pracują zgodnie z cyklem Otta (ta sama koncepcja co w jednostkach benzynowych) i mogą być zasilane w 100% gazem naturalnym lub biometanem bądź mieszanką obu. Poza tym silniki te nie są przerabiane na gazowe z wykonania wysokoprężnego, otrzymały gwarantowaną fabryczną, niezawodną i bezpieczną technologię oraz cechują się stałą wydajnością i mocą zbliżoną do odpowiedników z silnikiem Diesla. Oprócz tego są o około 20% cichsze.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA