Grupa AB Texel jest liderem w Europie Zachodniej w transporcie ziemniaków i innych produktów rolnych. Ponadto przewożone są chłodzone – kondycjonowane produkty spożywcze, pasza dla zwierząt, mąka, nabiał i materiały budowlane. Flota składa się z 1500 ciężarówek i 2500 naczep. W grupie pracuje około 2000 osób. AB Texel Group ma silną europejską sieć, zapewniającą dużą elastyczność przez 24 godziny na dobę i przez 7 dni w tygodniu.
Personalizacja jako wspólna podstawowa wartość
Aby zagwarantować całkowite odciążenie i stworzyć inteligentne łańcuchy logistyczne, AB Texel Group poszukuje rozwiązań szytych na miarę. Dennis Wetenkamp, dyrektor AB Texel Group, wyjaśnia „Chcemy, aby nasi klienci mogli skupić się na swojej podstawowej działalności i dlatego chcemy ich całkowicie odciążyć. Odpowiada nam tylko dopasowane rozwiązanie transportowe. Żądanie klienta jest zawsze wiodące, łączymy z nim nasze usługi. Mamy naczepy specjalnie opracowane dla przewożonych przez nas produktów. Umowa z Volvo Trucks dotyczy również głównie dostosowywania”.
Zamówienie obejmuje nowe ciężarówki Volvo FH i FM do transportu ciężkiego, pod klucz, hakowce i ciągniki paszowe ze sprężarkami. Czternaście sztuk FH i FM będzie jeździć na LNG. Te auta są używane w AB Texel Zuivel Transport, AB Impens, AB Texel Deutschland i Combex Bouwlogistiek.
Poza tym, aby uczynić transport bardziej zrównoważonym i zmniejszyć emisję CO2, AB Texel Group wraz z Shell rozpoczęły badanie wykonalności wdrożenia Bio-LNG. Celem jest fermentacja odpadów organicznych i przekształcenie ich w biopaliwo, na którym mogą jeździć ciężarówki. Dennis Wetenkamp wyjaśnia „Chcemy współpracować z firmą Shell, aby mieć pewność, że możemy przewozić ziemniaki ciężarówkami zasilanymi paliwem pozyskiwanym z obierków. Następnie jedziemy z własnym ładunkiem”. Shell ma bowiem udział w pierwszej holenderskiej lokalizacji produkcji Bio-LNG, w której fermentacji są poddawane odpady organiczne. Budowa tej instalacji rozpoczęła się w Amsterdamie pod koniec ubiegłego roku, a jej oddanie zaplanowano na drugą połowę 2021 roku. Dennis Wetenkamp podsumowuje „Obecnie przyglądamy się też innym projektom na (Bio)-LNG. W 2021 roku spodziewamy się dalszej rozbudowy naszej floty LNG. Jest to jednak silnie uzależnione od wzrostu liczby miejsc tankowania LNG. Więcej miejsc do tankowania oznacza, że coraz więcej naszych tras może być obsługiwanych przy pomocy czystego paliwa. Podobnie jak my, wielu naszych klientów ma na celu redukcję śladu węglowego. LNG, a głównie Bio-LNG, odegrają w tym ważną rolę w Holandii. Ponadto, wraz z Volvo, bacznie obserwujemy rozwój w sferze wodoru”.
Komentarze