REKLAMA

Peter Appel Transport o ciężarówkach LNG: „Niezawodność ciężarówek LNG znacznie się poprawiła”

W Peter Appel, firmie transportowej z 650 ciągnikami, po drogach jeżdżą 43 ciężarówki LNG. Od samego początku menedżer floty tego podmiotu – Marcel Pater należy do pionierów we wdrażaniu taboru tego rodzaju.

Volvo LNG Producent

Pierwsze ciężarówki LNG w Peter Appel pojawiły się w 2012 roku – były to IVECO Stralis z dziewięciolitrowym silnikiem o mocy 330 KM i manualną skrzynią biegów. Następnie do eksploatacji weszła Scania z silnikiem o mocy 340 KM, a teraz przedsiębiorstwo jeździ również Volvo FH z I-Shift. Pater mówi „Pojawienie się w naszej flocie Volvo FH na LNG to duża poprawa niemal pod każdym względem. Przekonasz się, że między pierwszymi IVECO a nowymi Volvo istnieje naprawdę duża różnica”.

REKLAMA

Ojciec mówi, że kierowcy są zadowoleni z nowego Volvo na LNG. „Nie zauważają żadnej różnicy w porównaniu do ciężarówek z silnikiem Diesla. Zakres jest odpowiedni do pracy, do której używamy tych pojazdów. Ale nasze zaangażowanie jest bardzo zróżnicowane. Obsługujemy szosowe ciężarówki LNG dla Albert Heijn i Kruidvat”

FH LNG firmy Peter Appel Transport zachowuje się jak diesel, ale emituje o 20% mniej CO2

Pater mówi o różnicach między ciężarówkami LNG Volvo a ciężarówkami innych marek „Pojawienie się Volvo FH na LNG w naszej flocie to naprawdę duża poprawa”. Podkreśla ponadto, że firma, w której pracuje, jest zaangażowana w kilka zrównoważonych rozwiązań napędowych. „Zdecydowana większość naszej floty składa się z diesli. Okazało się, że w ciągu siedmiu lat nie tylko ciężarówki LNG znacznie się poprawiły, ale z pewnością dotyczy to też diesli. LNG to bezspornie alternatywa, ale jesteśmy także otwarci na inne rozwiązania. W nadchodzących latach w przypadku każdego rozwiązania udział bio w porównaniu do paliw kopalnych będzie musiał wzrosnąć i oczekujemy, że rząd odegra w tym ważną rolę. Zobaczymy, co się stanie, gdy dotacja na LNG znów się skończy. Bio-LNG nie jest jeszcze dostępne lub jest prawie niedostępne, ale może to stanowić argument za kontynuacją stosowania tego paliwa ”.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA