REKLAMA

Pierwsza seryjna ciężka ciężarówka elektryczna jeździ w Amsterdamie dla Renewi

Od początku listopada w pełni elektryczna ciężarówka Volvo FE Electric 6x2 z zabudową z postaci elektrycznej śmieciarki z prasą do śmieci jest używane przez międzynarodową firmę Renewi. W tym przypadku zajmuje się ona przetwarzaniem odpadów na produkt do zbiórki odpadów przemysłowych w Amsterdamie. Zdolność do aktywnej redukcji emisji, uczynienia floty bardziej zrównoważoną i wniesienia konkretnego wkładu w czystsze środowisko życia to główne powody, dla których Renewi zainwestowało w ciężki pojazd elektryczny.

Volvo elektryczne Producent

Pierwsza seryjna ciężka ciężarówka elektryczna jeździ w Amsterdamie dla Renewi

Volvo FE Electric dla Renewi ma masę całkowitą 27 ton. Powyższe sprawia, że jest to najcięższy pojazd elektryczny produkowany fabrycznie i seryjnie przez producenta OEM. Egzemplarz ten służy do zbiórki odpadów w obszarach śródmiejskich. Wyposażono go w cztery zestawy akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 50 kW każdy. Akumulatory ładują się również podczas hamowania, dzięki czemu FE Electric bardzo dobrze sprawdza się podczas częstego zatrzymywania się i ruszania. Ładowanie odbywa się za pomocą ładowania 400 V AC z 22 kW w nocy lub szybkim ładowaniem DC o mocy do 150 kW. Używane są dobrze znane połączenia CCS / Combo2.

Wkład w gospodarkę o obiegu zamkniętym

Jako wiodąca firma zajmująca się przetwarzaniem odpadów na produkt, Renewi każdego dnia nadaje nowe życie używanym materiałom. Około 90% odpadów przetwarzanych przez Renewi otrzymuje drugie życie jako surowiec lub energia, w ten sposób redukując znaczną ilość emisji CO2. Zakup pojazdu elektrycznego, dzięki któremu firma recyklingowa może jeszcze bardziej zmniejszyć emisje i uczynić flotę bardziej zrównoważoną, nie stanowi tu więc zaskoczenia. Meandering Jan Botman, dyrektor zarządzający Commercial Waste Netherlands, powiedział „Od odpadów do produktu w zrównoważony sposób, zaczyna się od zrównoważonej zbiórki. Zbieranie odpadów zmieni się w nadchodzących latach, co spowoduje pilną potrzebę dalszej redukcji emisji CO2. Renewi przyczynia się do tego, uzupełniając swoją flotę pojazdami o zerowej emisji. Cieszymy się, że jesteśmy obecnie jedną z pierwszych organizacji na świecie, która może wdrożyć elektryczny pojazd do zbiórki, który jest dostarczany z fabryki”.

REKLAMA

Specjalne oprogramowanie

Aby maksymalnie efektywnie wykorzystać pojemność akumulatora, Volvo Trucks wspiera Renewi w postaci kompletnego systemu. Wijnand van den Brink, kierownik ds. produktów specjalnych i innowacji w Volvo Trucks Netherlands, wyjaśnia: „Naszym zadaniem jest ułatwianie przejścia na pojazdy elektryczne. Robimy to, oferując kompleksowe rozwiązanie obejmujące pomoc w planowaniu tras, prawidłowo określone pojazdy, sprzęt do ładowania, finansowanie i usługi”. Wyzwaniem stała się maksymalizacja ładowności przy jednoczesnej optymalizacji zasięgu jazdy. „Jazda na napędzie elektrycznym w rzeczywistości oznacza inną pracę. Aby zapobiec kupowaniu przez przewoźników baterii o zbyt dużej pojemności, co odbywa się kosztem pojemności ładowania, oraz jest zbyt drogie, oferujemy wsparcie dla najlepszego wykorzystania i optymalnego ładowania akumulatorów” kontynuuje Wijnand van den Brink.
Volvo Trucks ma specjalne oprogramowanie, w którym można wprowadzić trasę, liczbę przystanków i masę. Następnie system pokazuje, czy trasa jest możliwa, ile energii zużywa się na kilometr, stan naładowania baterii, jaka będzie średnia prędkość przewozu i jak długo potrwa jazda.

W pełni elektryczny

Oprócz modelu FE Electric, w tym roku Volvo Trucks dostarczy pierwsze lżejsze FL Electric. Ponadto w przyszłym roku rozpocznie się sprzedaż cięższych FM i FMX Electric. Zapowiedziano również pojawienie się FH i FH16 Electric. Od 2021 roku w wersji elektrycznej koncern będzie oferować pełen asortyment pojazdów do dużych obciążeń.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA