REKLAMA

Pierwsza wersja XT napędzana gazem Scania dostarczona do Belgii

Pierwsza ciężarówka z napędem gazowym z nowej gamy Scania XT do zastosowań budowlanych została dostarczona do belgijskiego miasta Hasselt. Podwozie typu P 340 4×2 zasilane sprężonym gazem ziemnym (CNG) wybrała rada miejska ze względu na niższą emisję substancji szkodliwych.

Producent
Fot. Producent

Joost Venken, Radca ds. Środowiska i Zrównoważonego Rozwoju, ocenia "CNG zapewnia niższą emisję dwutlenku węgla, ale jeszcze ważniejsze w środowisku miejskim jest to, że ta ciężarówka emituje o 95% mniej cząsteczek, w przeciwieństwie do swoich odpowiedników z silnikiem Diesla. Oprócz korzyści zdrowotnych, CNG jest również znacznie tańszy w eksploatacji".

REKLAMA

Wariant CNG spełnia cele czystej floty Hasselt

Hasselt chce zainwestować w czystszą flotę pojazdów, a ciężarówka Scanii idealnie pasuje do tej koncepcji. W tym kontekście Michel Froidmont, radca ds. Infrastruktury i robót publicznych w Hasselta, dodaje "W chwili obecnej CNG stanowi najbardziej zrównoważony wyborów, jakiego możemy dokonać. Elektryczne ciężarówki, które spełniają wymagania, nie są jeszcze dostępne w Belgii. Ponadto Venken pragnie podkreślić, że zarówno Hasselt, jak i okoliczna Limburgia przodują w zakresie wprowadzania do eksploatacji pojazdów bez silnika wysokoprężnego o tej samej wydajności użytkowej. Nie ma żadnych kompromisów w zakresie zasilania, a w porównaniu z wersjami elektrycznymi, tankowanie CNG jest znacznie szybsze. Silniki gazowe Scania mogą również w przyszłości równie dobrze pracować na biogazie, aby nadal dało się znacząco redukować emisje CO2.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA