[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Pierwsze pozytywne doświadczenia z normalnej eksploatacji w pełni elektrycznego Mercedesa eActros Cz.1

W pełni elektryczna ciężarówka klasy tonażowej ciężkiej w wersji dystrybucyjnej na drodze w pobliżu Rastatt – Mercedes-Benz eActros w praktycznych testach w Logistik Schmitt

Uroczyste przekazanie w pełni elektrycznego eActrosa operatorowi logistycznemu Logistik Schmitt miało miejsce w lutym tego roku podczas corocznej konferencji prasowej Daimler Trucks w Gaggenau. Obecnie wykonuje on normalne operacje przewozowe w Logistik Schmitt – firmie położonej niedaleko Rastatt w południowych Niemczech. Te praktyczne testy w pełni elektrycznego ciężkiego pojazdu ciężarowego są prowadzone w regionie od kilku miesięcy, a w ramach tego projektu zaplanowano również porównania dwóch rodzajów napędów w pełni elektrycznych – wyłącznie akumulatorowego oraz zasilanego z sieci trakcyjnej eWayBW
25-tonowy model wykonuje zadania między magazynem Logistik Schmitt w Ötigheim a fabryką Mercedes-Benz Gaggenau w Rastatt, znajdującymi się w odległości około siedmiu kilometrów. Logistik Schmitt używa eActrosa zamiast konwencjonalnej ciężarówki z silnikiem wysokoprężnym do transportu obudów przekładni. Dzięki temu eActros o zasięgu do 200 kilometrów dziennie pokonuje dystans około 168 kilometrów w trakcie realizacji operacji odbywających się w trybie 3-zmianowym. Dotychczasowe pozytywne doświadczenia z tej eksploatacji umacniają cel Mercedes-Benz Trucks, polegający na rozpoczęciu produkcji seryjnej takich aut od 2021 roku. Stefan Buchner, szef koncernu, ocenia: „Mercedes-Benz eActros jest teraz zintegrowany z codziennymi operacjami przez naszych klientów testowych w Niemczech i Szwajcarii. Tutaj eActros pokonał już dziesiątki tysięcy kilometrów. Nawet w pełni obciążony i bez względu na wysokie lub niskie temperatury z powodzeniem wykonuje codzienne obowiązki. To nas zachęca do dążenia do zapewnienia od 2021 roku lokalnej bezemisyjnej dystrybucji za pomocą ciężkich, seryjnie produkowanych ciężarówek. Cieszymy się, że wraz z Logistik Schmitt jesteśmy w stanie rozszerzyć testy eActrosa. Przyjmiemy też ustalenia z tej fazy testowania i zastosujemy je w ramach porównawczych działań planowanych w obrębie prób sieci trakcyjnej eWayBW. Pierwsze pozytywne opinie od Logistik Schmitt nastawiły nas bardzo optymistycznie”. Także Rainer Schmitt, Partner wykonawczy Logistik Schmitt, pozytywnie ocenia praktyczne operacje eActrosa w barwach tego podmiotu: „Jako zorientowany na przyszłość dostawca usług logistycznych chcemy przyczynić się do umożliwienia naszej branży działania w sposób przyjazny dla środowiska. Dzięki Mercedes-Benz eActros możemy już pracować cicho i lokalnie w sposób wolny od emisji, pozostając całkowicie mobilnym. Praktyczne testy wykazały, że eActros doskonale nadaje się do stosowania w operacjach dystrybucyjnych takich jak nasze. Jest niezawodny, zawsze gotowy do pracy, a jego zasięg z łatwością pokrywa wymagane przez nas dzienne odległości. W ścisłej współpracy z ekspertami Mercedes-Benz Trucks wyjaśniliśmy kluczowe pytania dotyczące zakresu naszej działalności i wymaganej infrastruktury ładowania. Kiedy zaczęliśmy korzystać z eActrosa, nasi kierowcy otrzymali też kompleksowe szkolenie i instrukcje, jak sterować elektryczną ciężarówką. eActros przewozi teraz aż dwanaście ton ładunku i codziennie przejeżdża dwanaście tras, tym samym pokonując łącznie 168 kilometrów. Jest ładowany w naszych własnych obiektach za pomocą mobilnej stacji ładowania pomiędzy poszczególnymi trasami w czasie, gdy mają miejsce rozładunek i załadunek”.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij