[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.7

Pierwsze pozytywne doświadczenia z normalnej eksploatacji w pełni elektrycznego Mercedesa eActros Cz.3

W pełni elektryczna ciężarówka klasy tonażowej ciężkiej w wersji dystrybucyjnej na drodze w pobliżu Rastatt – Mercedes-Benz eActros w praktycznych testach w Logistik Schmitt

Informacje o „flocie innowacji” eActros
Oprócz operacji w Dolinie Murg, po drogach porusza się obecnie dziesięć pojazdów z tak zwanej „Floty Innowacji” eActros. Wykonując codzienne zadania auta te odmianach 18- lub 25-tonowych są sprawdzane w ramach badań praktycznych przez 20 klientów z różnych sektorów. Testy tej „Floty innowacji” składają się z dwóch faz, z których każda obejmuje dziesięciu klientów. Informacje zwrotne z tych praktycznych prób bezpośrednio wpływają na dalszy rozwój koncepcji eActros aż do osiągnięcia etapu jego gotowości do produkcji seryjnej. Rozwój i testowanie elektrycznej ciężarówki klasy tonażowej ciężkiej w normalnych operacjach dystrybucyjnych dokonywanych w tzw. krótkim promieniu w ramach projektu „Concept ELV” w różnym stopniu jest finansowany przez niemieckie Federalne Ministerstwo Środowiska (BMUB) oraz Federalne Ministerstwo Gospodarki i Energii (BMWi).

O eWayBW

eWayBW to projekt pilotażowy dotyczący badań hybrydowych ciężarówek napędzanych elektrycznie za pomocą napowietrznych linii energetycznych. Na trasie testowej na drodze B462 między Kuppenheim i Gernsbach-Obertsrot za pomocą napowietrznych sieci trakcyjnych zostaną zelektryfikowane trzy odcinki, a specjalnie wyposażone ciężarówki będą mogły pobierać z nich prąd. W trakcie takiego poboru ładowany jest akumulator, zabezpieczając dostawy energii niezbędnej do dalszej jazdy, gdy ciężarówka nie będzie już mieć kontaktu z napowietrznym systemem zasilania. Działanie takich hybrydowych sieci trakcyjnych zostanie zbadane podczas trzyletniej fazy pilotażowej. Projektowi towarzyszą badania naukowe. Planowanie, zatwierdzenie i budowa trasy pilotażowej będą kosztować 17,6 miliona EUR (źródło: www.ewaybw.de).

REKLAMA

eActros: bezemisyjna alternatywa dla dystrybucji miejskiej o krótkim promieniu
W pełni elektryczny eActros opiera się na ramie podwozia tradycyjnego Actrosa. Jednak jego architektura została całkowicie zaprojektowana w oparciu o elektryczny układ napędowy. W rezultacie cechuje się wysokim odsetkiem elementów specyficznych wyłącznie dla tego wykonania. Napęd gwarantują dwa silniki elektryczne w pobliżu piast kół tylnej osi, każdy o mocy 126 kW i maksymalnym momencie obrotowym 485 Nm. Ponadto zastosowane przełożenie przekłada się na uzyskiwanie momentu o wartości aż 11 000 Nm na każde koło. Wartość przenoszonego momentu pozostaje zatem równa wartości uzyskiwanej przez konwencjonalny odpowiednik. Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 240 kWh zapewniają wymaganą energię. W zależności od dostępnej mocy ładowania, akumulatory te można całkowicie naładować w ciągu zaledwie dwóch godzin (przy 150 kW).

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij