[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Pierwsze w pełni elektryczne ciężarówki Volvo dostarczone do klientów

19 lutego Volvo Trucks dostarczyło odbiorcom w Szwecji swoje pierwsze w pełni elektryczne ciężarówki – śmieciarkę oraz wariant dystrybucyjny. Odbiorcą pierwszej jest przedsiębiorstwo komunalne Renova, drugiej firma logistyczna DB Schenker i jej lokalny podwykonawca TGM.

Fot. Producent

W pełni elektryczne FL Electric należą do pilotażowej partii pojazdów opracowanych we współpracy z wybranymi klientami. Ograniczona ilościowo seryjna produkcja typu FL Electric oraz jego siostrzanego modelu FE Electric, obu przeznaczonych na rynki europejskie, rozpocznie się w drugiej połowie 2019 roku. Za ich główne zalety uważa się brak hałasu generowanego przez silnik spalinowy oraz zerową emisję spalin, przyczyniające się do poprawy warunków pracy kierowcy oraz utrzymania czystszego i cichszego środowiska miejskiego. Jak też podkreśla podmiot, dzięki ścisłej współpracy z kierowcami i klientami w krótkim czasie udało się opracować zelektryfikowane rozwiązania transportowe, spełniające wysokie wymagania pod względem osiągów, zasięgu użytecznego, ładowności i łatwości użytkowania. Jednocześnie kierowcy wyznaczeni do prowadzenia tych egzemplarzy mieli możliwość ich wypróbowania jeszcze przed dostawą, w ramach szkolenia. Największe wrażenie wywarł na nich układ napędowy, zapewniający dynamiczne przyspieszanie i niski poziom hałasu. W rezultacie koncern będzie dalej rozwijać swoją ofertę w obszarze rozwiązań zelektryfikowanych. Przy tym systematycznie zmniejsza oddziaływanie klimatyczne i środowiskowe wersji zasilanych olejem napędowym i gazem, wprowadzając układy napędowe o wysokiej sprawności.

REKLAMA

Fakty dotyczące elektrycznych wykonań ciężarówek Volvo

FL Electric i FE Electric zostały opracowane z myślą o transporcie dystrybucyjnym, wywozie odpadów oraz innych zastosowaniach w przewozach miejskich. Dopuszczalna masa całkowita 2-osiowego FL Electric wynosi 16000 kg, a 3-osiowego FE Electric 27000 kg.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij