[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Pierwsze zadanie Very: Volvo Trucks przedstawia autonomiczny przewóz pomiędzy centrum logistycznym a portem

Elektryczny, połączony z siecią i autonomiczny pojazd Vera wejdzie w skład zintegrowanego rozwiązania do przewozu ładunków z centrum logistycznego do terminalu portowego w Göteborgu, w Szwecji. Zadanie to stanowi wynik nowo nawiązanej współpracy pomiędzy Volvo Trucks i DFDS, przedsiębiorstwem działającym w branży transportu morskiego i logistyki.

Cel tej współpracy polega na zastosowaniu Very do wykonywania rzeczywistych zadań – tzn. zgodnie z potrzebami przemieszczaniu kontenerów z centrum logistycznego DFDS w Göteborgu do terminalu portowego. Powyższe umożliwi stworzenie połączonego z siecią systemu ciągłego przepływu ładunków z centrum logistycznego DFDS do portowego terminalu i dalszej dystrybucji na całym świecie.
 W 2018 roku szwedzki koncern zaprezentował swoje pierwsze elektryczne, połączone z siecią i autonomiczne rozwiązanie zaprojektowane pod kątem wykonywania powtarzalnych zadań w centrach logistyki, fabrykach i portach. Vera jest bowiem odpowiednia do precyzyjnego transportowania dużych ładunków na krótkich dystansach. Mikael Karlsson, wiceprezes ds. rozwiązań autonomicznych w Volvo Trucks, ocenia „Teraz mamy szansę wdrożenia Very w idealnych warunkach i dalszego rozwijania jej możliwości do wykonywania podobnych operacji”.

Zasadniczy cel polega tu na wdrożeniu połączonego z siecią systemu składającego się z kilku aut Vera monitorowanych przez wieżę kontrolną, gdyż ten system autonomiczny na bieżąco monitoruje operator w wieży kontrolnej, odpowiadający także za transport. Kwestia dotyczy umożliwienia płynnego i ciągłego przepływu ładunków, stanowiącego odpowiedź na potrzeby większej efektywności, elastyczności i zrównoważonego rozwoju. Rozwiązanie przygotowano do wykonywania powtarzalnych przejazdów z prędkością 40 km/h. W tym kontekście współpraca z DFDS to pierwszy krok na drodze do zastosowania Very w rzeczywistych zadaniach transportowych, wykonywanych na wcześniej wyznaczonych drogach publicznych w obszarze przemysłowym.

REKLAMA

 Torben Carlsen, prezes i dyrektor naczelny DFDS, ocenia „Chcemy znaleźć się w czołówce połączonego z siecią i autonomicznego transportu. Ta współpraca pozwoli nam stworzyć efektywne, elastyczne i ekologiczne długoterminowe rozwiązanie do przyjmowania pojazdów autonomicznych na naszym terenie, co będzie z korzyścią dla naszych klientów, środowiska i działalności”.

Zanim jednak autonomiczne rozwiązanie transportowe stanie się w pełni funkcjonalne, będzie nadal rozwijane pod względem technologicznym, zarządzania operacjami i dostosowań infrastruktury. Zostaną też podjęte konieczne środki ostrożności, aby spełnić społeczne wymagania dotyczące bezpiecznej drogi do transportu autonomicznego. Dlatego m.in. niezbędne dostosowania w sferze infrastruktury wchodzą w zakres implementacji całego systemu transportowego, włącznie z automatycznymi bramami na terminalach. Jednocześnie w miarę gromadzenia doświadczeń przez Volvo Trucks, coraz bardziej możliwe staje się wykorzystanie Very w podobnych zastosowaniach, jako uzupełnienia obecnych rozwiązań transportowych. Transport autonomiczny o niskim poziomie hałasu i braku emisji spalin w przyszłości odegra mianowicie ważną rolę w logistyce i będzie korzystny zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i społeczeństwa. Testy już się rozpoczęły i podmiot takie rozwiązanie zamierza wdrożyć w najbliższych latach. W rezultacie współpraca z DFDS stanowi ważny początek i przyczynek do stymulowania dalszego postępu w tej dziedzinie.

 Przy czym, chociaż Volvo Trucks i DFDS są tu głównymi partnerami, ale w przeprowadzeniu pierwszego zadania Very uczestniczą również inne podmioty – inicjatywa ta jest realizowana przy wsparciu szwedzkiej agencji ds. innowacji Vinnova, szwedzkiego Urzędu Transportowego i szwedzkiej Agencji ds. Energii w ramach strategicznego programu FFI poświęconego badaniu pojazdów i innowacjom. Samo DFDS zaś oferuje usługi promowe i transportowe w Europie i Turcji, a roczne przychody firmy wynoszą około 17 mld DKK. Zatrudnia ona 8000 pracowników na statkach i w biurach w 20 krajach, ma siedzibę w Kopenhadze i jest notowana na giełdzie NASDAQ w w tym mieście.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij