REKLAMA

Pierwszy Mercedes-Benz eActros w Belgii Cz.1

Specjalista ds. transportu i logistyki – Van Mieghem Logistics – rozpoczyna praktyczny test Mercedesa-Benz eActros z zasilaniem akumulatorowym. Podmiot wykorzystuje tę 3-osiową, 25-tonową ciężarówkę do dystrybucji m.in. produktów farmaceutycznych i spożywczych. Wprowadzone wymienne nadwozie z chłodzeniem elektrycznym firmy Schmitz Cargobull umożliwia bezemisyjny transport w temperaturze kontrolowanej.

Mercedes-Benz Trucks kontynuuje praktyczne testy akumulatorowych – w pełni elektrycznych eActros. Belgijska firma logistyczna Van Mieghem Logistics po raz pierwszy wprowadza do eksploatacji takie auto, zaopatrzone w wymienną zabudowę chłodniczą Schmitz Cargobull, też zasilaną elektrycznie, czyli bezemisyjną. Ta rodzinna firma, specjalizująca się zarówno w transporcie międzynarodowym, jak i usługach dystrybucji krajowej, w pobliżu swojej siedziby w Saintes w Belgii testuje eActrosa na codziennych trasach dystrybucyjnych o długości łącznej do 200 km. Tym samym w pełni pokrywają one deklarowany średni zasięg tego wariantu, określony na około 200 kilometrów. Pojazd będzie początkowo używany do dostarczania produktów farmaceutycznych do szpitali i domów opieki. Wkrótce są planowane dla niego dodatkowe zadania.

Akumulatory ciężarówki ładuje się przez noc w magazynie przedsiębiorstwa. Peter Brock, dyrektor generalny Mercedes-Benz Trucks w Belgii i Luksemburgu, ocenia „Od 2018 roku eActros przeszedł intensywne testy u klientów w Niemczech, Szwajcarii i Holandii. Jesteśmy dumni, że mamy teraz pierwsze całkowicie elektryczne eActrosy w Belgii, które zostaną sprawdzone z Van Mieghem Logistics, cenioną firmą logistyczną w kraju. ” Laurent Van Mieghem, członek zarządu Van Mieghem Logistics, dodał zaś „Ochrona zasobów naturalnych stanowi integralny element naszej działalności korporacyjnej. Dlatego już zainwestowaliśmy w panele słoneczne na dachu naszego nowego magazynu oraz na terenie naszej firmy badamy możliwość instalacji turbin wiatrowych, które w przyszłości byłyby idealne do pozyskiwania własnej energii do zasilania elektrycznych ciężarówek i magazynów logistycznych. Nasze zainteresowanie ciężarówkami zasilanymi CNG lub LNG zawsze było bardzo umiarkowane, gdyż nadal używają one paliw kopalnych. Jednak zawsze myśleliśmy o całkowicie elektrycznym samochodzie ciężarowym i jako firma logistyczna z 90% flotą Mercedes-Benz było oczywiste, że bardzo chętnie uczestniczyliśmy w testach Mercedes-Benz eActros. Dla naszej firmy jest to droga do realizacji rozwiązania transportowego neutralnego pod względem emisji CO2, spełniającego nasze korporacyjne wartości zrównoważonego rozwoju i stawiającego nas u steru, jeśli kwestia dotyczy technologi nowoczesnej i przyjaznej dla środowiska”.

REKLAMA

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA