Typ 7900 Electric jest w stanie przewieźć 85 pasażerów. Został wyposażony w czujniki oraz elementy sterujące pojazdem zarządzane przez system sztucznej inteligencji (AI). W celu zapewnienia pełnego bezpieczeństwa i niezawodności, system AI jest również chroniony środkami bezpieczeństwa cybernetycznego. Poza tym zaliczył wcześniej wstępne rundy rygorystycznych testów w Centrum Testowania i Badań Autonomicznych Pojazdów (Centre of Excellence for Testing and Research of Autonomous Vehicles - CETRAN). Obecnie planuje się przetestowanie go0 na terenie kampusie NTU, a następnie na trasie poza uniwersytetem.
Generalnie testowane w Singapurze 7900 Electric to pierwszy w pełni autonomiczny, elektryczny autobusem szwedzkiego koncernu, przeznaczony do wykorzystania w transporcie publicznym. Gwarantuje cichą i bezemisyjną pracę oraz zużywa 80% mniej energii niż napędzany silnikiem wysokoprężnym odpowiednik o tych samych rozmiarach. Tym samym wyposażony w technologię autonomiczną stanowi ważny krok w kierunku wizji czystszego, bezpieczniejszego i inteligentniejszego miasta. Dlatego dążenie do pełnej autonomii bez wątpienia stanowi proces złożony, a partnerstwo Volvo Buses z uniwersytetem NTU oraz Land Transport Authority (LTA) w Singapurze ma decydujące znaczenie dla realizacji tej wizji.
Sprawdzany teraz w Singapurze egzemplarz wyposażono w autonomiczne oprogramowanie badawcze Volvo, podłączone do kluczowych elementów sterujących i wielu czujników. Naukowcy z NTU rozszerzyli go o system AI, współpracujący z czujnikami i w rezultacie umożliwiający autonomiczną jazdę. Powyższe obejmuje wykrywanie światła i czujników zasięgu (LIDARS), kamery 360 stopni oraz zaawansowany globalny system nawigacji satelitarnej, wykorzystujący kinematykę w czasie rzeczywistym. Odbywa się to na podobnych zasadach jak w przypadku każdego globalnego systemu pozycjonowania (GPS), ale stosuje się tu wiele różnych danych źródłowych, aby zapewnić precyzję lokalizacji z dokładnością do jednego centymetra.
Komentarze