REKLAMA

Pierwszy w 100% elektryczny ciągnik dla firmy Peter Appel

Pierwszy w 100% elektryczny ciągnik DAF został dostarczony do firmy Peter Appel Transport, gdzie wcześniej trafiły dwie ciężarówki hybrydowe, także marki DAF. Wraz z dostawą tego pierwszego egzemplarza test CF Electric z zasilaniem elektrycznym wkracza w kolejny etap prób w dostawach do supermarketów Albert Heijn położonych w centrach miast.

Daf elektryczny ciągnik Producent

Optymalne wykorzystanie w 100% elektrycznego ciągnika wymaga inteligentnego planowania w dynamicznej strukturze dystrybucji 24/7. Oprócz istniejących czasów dostawy do sklepów oraz czasu jazdy i odpoczynku kierowcy, należy teraz zaplanować proces ładowania. Gdy ciągnik został dostarczony 7 lipca 2020 roku, kierowcy firmy Peter Appel Transport natychmiast otrzymali obszerne instrukcje od pracowników DAF i VDL dotyczące bezpiecznego ładowania akumulatora na stacji ładowania. Ciągnik elektryczny służy do stosunkowo krótkich jazd. W praktyce oznacza to, że w Amsterdamie i okolicach są zaopatrywane maksymalnie trzy sklepy na jazdę z centrum dystrybucyjnego Albert Heijn w Zaandam. Do ładowania akumulatorów Albert Heijn ulepszył infrastrukturę ładowania w Zaandam, między innymi dzięki ultraszybkiej ładowarce od dewelopera Heliox i dostarczonej przez VDL. Dzięki niej średni czas ładowania po jeździe skrócono z 70 do 35 minut. Co ważne spożytkowano tu już doświadczenia wyniesione ze sprawdzianu dwóch wcześniej dostarczonych hybrydowych ciężarówków.,

REKLAMA

Elektryczny-DAF-PAT-1

Test doświadczalny z elektrycznymi i hybrydowymi ciężarówkami typu plug-in, służącymi do bezemisyjnych dostaw do supermarketów Albert Heijn w centrum miasta, jest wspierany przez program dotacji DKTI, oznaczający demonstrację technologii klimatycznych i innowacji w transporcie. Partnerzy – tzn. Albert Heijn, Peter Appel Transport, Simon Loos, DAF Trucks, TNO i dostawcy wraz z grupą miejskich rad sondażowych – również badają, w jaki sposób w przyszłości można zaopatrywać miasta w możliwie najbardziej bezemisyjny sposób, czyli bez szkodliwych emisji CO2, NOx i cząstek stałych oraz przy jak najmniejszym poziomie hałasu. W projekcie Peter Appel Transport jest ważnym partnerem w określaniu wymagań funkcjonalnych i operacyjnych oraz w testowaniu pojazdów.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA