REKLAMA

Planowane ciężarówki Hyzon z ogniwami paliwowymi oparte na ciężarówkach DAF

Wprowadzenie na rynek amerykańskiej ciężarówki Hyzon Motors zaczyna być realizowane zgodnie z planami przedstawionymi na początku roku: europejska siedziba główna w Holandii została otwarta, a wkrótce pojawi się pierwsza ciężarówka z ogniwami paliwowymi oparta na DAF.

Plany amerykańskiego startu ciężarówki Hyzon Motors opublikowane w styczniu brzmiały fantastycznie. Od listopada tego roku nowa marka chciała dostarczyć ciężarówki klasy tonażowej ciężkiej z ogniwami paliwowymi, lekkie ciężarówki do 20 ton w pierwszym kwartale 2021 roku, z kolei samochody dostawcze o zasięgu do 800 kilometrów w drugim kwartale.

Ale pomimo wszystkich wezwań do końca: do końca 2021 roku Hyzon Motors chce uruchomić setki ciężarówek z ogniwami paliwowymi w Europie i otworzył własną europejską siedzibę w Groningen w Holandii. Tutaj również ma się odbywać produkcja lokalnie bezemisyjnych ciężarówek - w ścisłej współpracy z Holthausen Clean Technology, holenderską firmą zajmującą się wodorem, która już oferuje ciężarówki z ogniwami paliwowymi na bazie DAF i odpowiednio przerobione samochody dostawcze VW.

REKLAMA

Leasing all inclusive bez kompromisów
Według własnych oświadczeń Hyzon Motors reaktywował już dawną fabrykę ogniw paliwowych General Motors w Nowym Jorku po wielkich ogłoszeniach na początku roku i rozpoczął działalność w Australii. Firma chce oferować swoje pojazdy użytkowe z ogniwami paliwowymi w formie kompleksowej dzierżawy bez żadnych kompromisów w działaniu. Oddział w Groningen dostarcza już ciężkie ciężarówki H2 i przyjmuje zamówienia na dostawę na cały kontynent.

„Jako europejski pionier w komercjalizacji pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi, Holthausen Clean Technology od lat dostarcza ciężarówki z ogniwami paliwowymi. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy połączyć siły z naszym amerykańskim partnerem Hyzon Motors i tym samym zapewnić europejskim klientom najbardziej zaawansowaną technologię ciężarówek na ogniwa paliwowe" powiedzieli Max i Carl Holthausen, dyrektorzy zarządzający Hyzon Motors Europe.

Zasięg do 2000 kilometrów
Dzięki nowoczesnym systemom wspomagania kierowcy, ciężarówki z ogniwami paliwowymi Hyzon, które będą oparte na DAF XF, przynajmniej dla Europy, według pierwszych oficjalnych zdjęć prasowych, powinny spełniać najwyższe standardy bezpieczeństwa. Start-up mówił także na początku roku o systemach telematycznych, które powinny uczynić ciężkie ciężarówki punktem odniesienia. Mówi się, że układy napędowe są dobre na przebieg ponad miliona kilometrów. Według firmy zbiorniki wodoru na ciężarówce w razie potrzeby można zwiekszać - z 48 kilogramów, co powinno wystarczyć na 500 kilometrów na jednym tankowaniu, do 192 kilogramów, co przekłada się na zasięg rzędu nawet 2000 kilometrów.

Centralnym punktem wszystkich rozważanych koncepcji pojazdów jest oczywiście ogniwo paliwowe. Mówi się, że pochodzi od Horizon, firmy produkującej wodór z Singapuru, która istnieje od 2003 roku. Według własnych informacji, ma obecnie cztery międzynarodowe centra kompetencyjne i jest głównym udziałowcem Hyzon Motors. Systemy ogniw paliwowych do pojazdów Hyzon będą zatem dostarczać co najmniej 40 kW, a maksymalnie 370 kW. W przypadku popularnych 40-tonowych pojazdów planowane są ogniwa paliwowe o mocy 150 i 200 kW.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA