REKLAMA

Po 20 latach opracowana przez Volvo Trucks skrzynia biegów I-Shift wciąż ma status przełomowej innowacji Cz.1

Z racji swojego pozytywnego wpływu na zużycie paliwa, osiągi pojazdu, bezpieczeństwo i komfort kierowcy, opracowana przez Volvo Trucks inteligentna zautomatyzowana manualna skrzynia biegów (AMT) nadal stanowi ważny kamień milowy w branży ciężarówek. Do końca 2020 roku sprzedano na całym świecie ponad milion aut użytkowych Volvo wyposażonych w I-Shift. I chociaż mija 20 lat od wprowadzenia tej przekładni na rynek, ta przełomowa technologia układu przeniesienia napędu wciąż jest rozwijana z myślą o dalszych korzyściach.

I shift Producent

Gdy w 2001 roku na rynek weszła pierwsza generacja I-Shift, Volvo Trucks potwierdziło swoje przekonanie o tym, że skrzynie biegów wykorzystujące sprzęgło cierne są najbardziej efektywnym rozwiązaniem dla systemu automatycznej zmiany biegów. Od tego czasu na całym świecie sprzedano ponad milion ciężarówek z technologią I-Shift. Obecnie skrzynia biegów I-Shift stanowi standardowe wyposażenie wszystkich wersji pojazdów FH, FH16, FM i FMX. Jako system zautomatyzowany, I-Shift sprzyja ograniczaniu zużycia paliwa – i tym samym redukuje negatywne oddziaływanie na środowisko naturalne. Przyczynia się też do poprawy bezpieczeństwa i właściwości jezdnych w rezultacie zredukowanej emisji hałasu i drgań oraz mniejszego fizycznego obciążenia kierowcy.

REKLAMA

Pär Bergstrand, menedżer w dziale Heavy Duty Transmission w Volvo Trucks, mówi „I-Shift była, i nadal jest, ważnym, przełomowym rozwiązaniem. Obecnie sprzedajemy I-Shift na całym świecie. W Ameryce Północnej przeszliśmy od udziałów jednocyfrowych w 2007 roku do dzisiejszych ponad 90% w kwestii odsetka ciężarówek Volvo wyposażonych w tę skrzynię biegów. Tak imponujący wzrost wyraźnie odzwierciedla zarówno wysoką sprawność, jak i atrakcyjność tego rozwiązania dla kierowcy”.

Opracowana przez Volvo, skrzynia biegów I-Shift jest w pełni zestrojona z resztą samochodu, gdyż wykorzystuje dane pochodzące zarówno z silnika, jak i innych układów pojazdu. Dzięki temu w poszczególnych zastosowaniach transportowych i konfiguracjach pojazdu może działać w sposób maksymalnie zoptymalizowany. Pär Bergstrand wyjaśnia „To właśnie to zestrojenie wyróżnia I-Shift i czyni ją tak uniwersalną. I-Shift stanowi udany rezultat wielu lat intensywnej pracy naszych utalentowanych inżynierów, wykorzystania opinii klientów przeprowadzających testy eksploatacyjne w fazie projektowej oraz dostępu Volvo Trucks do najnowszych zdobyczy techniki w ramach całej Grupy Volvo”.

Źródłem sukcesu I-Shift jest jej zdolność do współdziałania z resztą układu napędowego. Ta skrzynia biegów była dopasowywana do silnika i innych podzespołów auta począwszy od fazy projektowej. Dzięki ciągłemu doskonaleniu na przestrzeni lat, I-Shift jest w stanie sprostać wymaganiom szerokiego spektrum zastosowań transportowych, nie tylko pod względem wysokich osiągów i sprawności, ale także – w sferze zapewnienia optymalnych właściwości jezdnych i komfortu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA