[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.5

Podwozie KrAZ-7634NE 8x8 klasy wysokiej ładowności i wysokiej mobilności – baza nowego Neptun RK

Ukraina opanowała produkcję własnego systemu przeciwokrętowego obrony wybrzeża Neptun, zaprojektowanego do kontroli i ochrony granic morskich. Niedawno przeszedł on udany test.

Fot. Producent

Mobilny kompleks rakietowy LCD-360MTS ma za zadanie unieszkodliwić obiekty nawodne i naziemne wroga w odległości do 300 km. Mobilna jednostka USU-360 opiera się na 4-osiowym podwoziu 8x8 - KrAZ-7634NE o ładowności 27000 kg. System przeznaczono do umieszczania, tymczasowego składowania, transportu, przygotowania do wystrzelenia i uruchomienia rakiet R-360. Specjalne podwozie jest wyposażone w mocny silnik o mocy maksymalnej 460 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2500 Nm, współpracujący z automatyczną skrzynię biegów. Na wszystkich kołach założono zaś wyłącznie pojedyncze, szerokie ogumienie z bieżnikiem terenowym. Taka kompletacja pozwala na uzyskanie wysokich właściwości trakcyjno-dynamicznych samochodu. Do tego na wysoką mobilność taktyczną – dzielność terenową wpływają umieszczenie i rodzaj kabiny. Kabina jest typu militarnego, krótka, dzienna, obniżone i integralnie opancerzona – wykonana z pancernych blach i szkła, wysunięta do przodu i zamocowana bardzo wysoko – tak wysoko, że jej podłoga znajduje się na wysokości górnej powierzchni ramy podwozia, powyżej górnej powierzchni opon. Niemniej prowadzą do niej tylko dwa stopnie wejściowe, w tym dolny uchylny, ale zainstalowany znowuż bardzo wysoko. Stylizacyjnie kabinę tę przygotowano pod kątem militarnym. Cechują ją niemal płaskie powierzchnie, płaska, dzielona, mocno pochylona do tyłu szyba przednia z dolnymi bocznymi – narożnymi partiami wznoszącymi się oraz masywna przednia atrapa z pięcioma pionowy prostokątnymi wlotami powietrza i solidny stalowy zderzak, po bokach z okrągłymi kierunkowskazami i światłami, chronionymi stalową kratą, a na dole z centralnym stopniem i poniżej stalową centralną osłoną spody silnika z zamontowanymi dwoma stopniami. Ponadto na życzenie klienta układ wydechowy podwozia znajduje się między mostami pierwszym i drugim, z wyprowadzeniem spalin w trakcie jazdy auta po prawej stronie, z kolei zamiast dwóch 350-litrowych prostokątnych zbiorników paliwa znajdują się dwa okrągłe o pojemności po 165 litrów.

Długość ramy podwozia KrAZ-7634NE wynosi 8080 mm, wysokość górnej powierzchni dachu kabiny 2800 mm, a zewnętrzny minimalny całkowity promień skrętu 14 m. Pierwsza i druga oś są kierowane, wszystkie mosty – napędzane. Mechanizm kierowniczy otrzymał zintegrowane wspomaganie, aby zmniejszyć siłę na kierownicy.

REKLAMA

Poza wyrzutnią, system Nieptun obejmuje dwa pojazdy specjalne na podwoziach samochodu opancerzonego KWP Ukrainska bronietiechnika Warta (stanowisko dowodzenia i wóz załadowczy) oraz pojazd transportowy na podwoziu KrAZ-6322 (6×6). Typowa konfiguracja baterii Nieptuna zawiera wóz dowodzenia, cztery wyrzutnie, pojazd załadowczy i dwa wozy transportowe.

W rozwój i produkcję systemu, oprócz RK „Neptun” wraz z „KrAZ”, zaangażowane są firmy „Luch”, „Orizon Navigation”, „Impulpus”, „Vizar”, Centralne Siły Zbrojne „Arsenal” Narodowa Agencja Kosmiczna Ukrainy, operator telekomunikacyjny „Telecard”, „Ukrinmmash”, „Ukraińskie pojazdy opancerzone” i „Motor Sich”.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij