[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Pojazd ratunkowy - ewakuacyjny KMW DINGO 2 6x6

Opancerzony ewakuacyjny KMW DINGO 6x6 dla bezpiecznej eskorty i trudnych zadań

Fot. Producent

Zniszczone lub zepsute pojazdy w klasie masowej 14000 kg mogą być odzyskane i odholowane przez DINGO 6x6 w warunkach bojowych bez straty czasu. Specjalnie do tego zadania wersja 6x6 rodziny DINGO 2 została wyposażona w hydrauliczną wciągarkę o sile uciągu 10 ton z przekładnią planetarną, sprzęgłem wielopłytkowym i hamulec linowy oraz w tylne urządzenie holownicze. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów ratowniczych Dingo 6x6 KMW z łatwością może też wchodzić w skład patroli pojazdów i konwojów na obszarach misji wykonywanych w warunkach wojny asymetrycznej. Pojazd wyposażono bowiem w integralnie opancerzoną kabinę i częściowo opancerzone nadwozie. Sama kabina mieści trzy osoby, powstała z pancernych blach i innych materiałów o analogicznych cechach oraz pancernych szyb i zabezpiecza ochronę przed minami, IED i zagrożeniami balistycznymi. Do tego, ze względu na mniejsze rozmiary i dużą mobilność taktyczną – bardzo wysoką dzielność terenową, samochód wyróżnia się doskonałą zdolnością do działania w różnych warunkach drogowych, w tym w niezwykle trudnym terenie.

Siła i mobilność to jego cechy

DINGO 2 6x6 ma 8-biegową, w pełni zsynchronizowaną skrzynię przekładniową z układem automatycznej zmiany przełożeń (EAS) i dołączany napęd na przód. Zaopatrzono go też w wyłącznie pojedyncze ogumienie. Kolejny jego wyróżnik to specyficzne rama podwozia, osie i zawieszenie, przejęte – odziedziczone z rodziny Mercedes Unimog. Rama ma więc tradycyjny układ drabinowy z podłużnicami i poprzeczkami, ale jest wykonana ze specjalnej, bardzo elastycznej stali. Dla obniżenia środka ciężkości otrzymała także zagłębienie pośrodku – między osiami pierwszą i drugą. Do tego poprzeczki są typu rurowego. W efekcie rama cechuje się z jednej strony bardzo dużą wytrzymałością, z drugiej odpornością na skręcanie i zginanie. Kolejne cechy w podwoziu to mechaniczne zawieszenie oparte sprężynach śrubowych, czyli o kompletnie innej charakterystyce pracy niż resory piórowe, oraz portalowe mosty napędowe dla zwiększenia wartości prześwitu do poziomu nawet 480 mm. Mosty te zaopatrzono w blokady mechanizmów różnicowych, uzupełnione przez blokady międzymostowe (blokady wzdłużne i poprzeczne). To 3-osiowe podwozie buduje niemiecki Paul Nutzfahrzeuge w oparciu o standardowe podwozie 2-osiowego Unimoga z tzw. serii terenowej, czyli z kodami 4-cyfrowymi. Paul pełni tu rolę podmiotu autoryzowanego – licencjonowanego przez Mercedesa do wykonywania takich prac.

REKLAMA

Generalnie, dzięki takiej bazie podwoziowej, samochód może zarówno pokonywać ciężki teren, jak i osiągnąć prędkość maksymalną 80 km/h podczas poruszania się na drogach o nawierzchni utwardzonej. Ponadto, dzięki oparciu się na podwoziu Unimoga, podobnie jak wszyscy inni członkowie rodziny KMW DINGO, eksploatacja, konserwacja i szkolenia są w ten sposób standaryzowane, a przez to ułatwione.

Wzrost liczby osi z dwóch do trzech pozwolił na wzrost dopuszczalnej masy całkowitej ciężarówki do 17000-17500 kg oraz na wydłużenie powierzchni do załadunku, przy rozstawie osi 3900+1400 mm. Ten wzrost masy i długości nie wpłynął jednak negatywnie na tzw. mobilność strategiczną – tzn. możliwość przerzucania w ładowniach samolotów od C130 począwszy. Samochód może więc być łatwo transportowany drogą powietrzną. Podobnie jak pozostałe - 2-osiowe wersje tego pojazdu, przeznaczone do do patrolowania, rozpoznania, pogotowia ratunkowego, misji rozpoznawczych NBC, transportu lub napraw i przeglądów (warsztatowe), DINGO 6x6 jest uważany za najlepiej chroniony kołowy środek transportu w swojej klasie.

Profil możliwości pojazdu ratunkowego – ewakuacyjnego DINGO 2 6x6 – DINGO 2 Logistyka / wariant podstawowy:
wciągarka o sile uciągu 10 ton
5-tonowe obciążenie tylnego haka zaczepowego
zdolność holowania pojazdów kołowych o masie do 14000 kg
różny osprzęt i wyposażenie ewakuacyjne/sprzęt pomocniczy
system kamer do prowadzenia z kabiny obserwacji do tyłu

2-3 osobowa załoga

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij