REKLAMA

Postęp w sferze infrastruktury do ładowania otwiera nowe możliwości dla DAF CF Electric VDL E-Power Cz.2

Poprawa w sferze infrastruktury do ładowania pozwoliła na wprowadzenie istotnych zmian ulepszających w ciężarówce DAF CF Electric VDL E-Power, opracowanej wspólnie przez DAF Trucks i VDL Groep. W rezultacie, dzięki zastosowaniu tzw. sprytnej technologii ładowania, ta w pełni elektryczna ciężarówka jest w stanie dziennie przejechać do 300 kilometrów. Naładowanie akumulatora do pełnej pojemności zajmuje zaś tylko pół godziny, co oznacza, że pojazd da się całkowicie zintegrować z planem dostaw bez dodatkowego czasu oczekiwania kierowcy, a harmonogramy jazd można zoptymalizować.

Etapowe uruchomianie produkcji seryjnej

Patrick Smit, dyrektor fabryki VDL Bus Chassis w Eindhoven, gdzie montowany jest samochód elektryczny, stwierdza „Aby zagwarantować jakość każdego pojazdu, nie spieszymy się z rozpoczęciem produkcji seryjnej”. Dlatego CF Electric jest obecnie dostępny dla klientów w Holandii, Belgii oraz Nadrenii Północnej-Westfalii w Niemczech. W zależności od obecnej lokalnej
dostępności infrastruktury do ładowania i planów jej uruchomienia w najbliższej przyszłości oraz możliwości posprzedażnych, w innych częściach Europy trwają prace nad oceną możliwości zbytu i związanym z nią marketingiem tej odmiany.

Kwestia biznesowa

Wdrożenie CF Electric pomogło klientom ustalić uzasadnienie biznesowe dla eksploatacji elektrycznych ciężarówek i przekonać się, co oznacza ich użycie w codziennej praktyce. Podczas gdy w pierwszych tygodniach użytkowania wykorzystywano tylko ograniczoną część dostępnego zasięgu, określonego na 100 kilometrów, niektórzy spedytorzy pokonują teraz tym wariantem nawet do około 300 kilometrów dziennie. Patrick Smit z VDL wskazuje „To kwestia inteligentnego planowania podróży. Zdolność do szybkiego ładowania akumulatorów - w nieco ponad 30 minut do 100 procent pojemności - oznacza, że w razie potrzeby dodatkowe kilometry są szybko dostępne”.
18 godzin dziennie, 7 dni w tygodniu
W Tinie Manders Transport ciężarówka elektryczna pokonała dotąd w normalnym ruchu ponad 30 000 kilometrów, jeżdżąc przez 7 dni w tygodniu od szóstej rano do północy. Są to głównie krótsze trasy w regionie Eindhoven. Próby te udowodniły, że CF Electric cechuje taka sama niezawodność, jak każdą inną ciężarówkę marki DAF. Przy czym planowanie jego marszruty oraz jego prowadzenie, ze względu na w pełni elektryczny napęd, wymaga innego sposobu myślenia. Najpierw trzeba upewnić się, że trasa została dostosowana do tego modelu, a nie na odwrót. Ponadto, podczas załadunku i rozładunku trzeba zapewnić optymalne spożytkowanie dostępnego wtedy czasu, by móc maksymalnie doładować akumulatory. Jeśli weźmie się te czynniki pod uwagę, taka ciężarówka elektryczna staje się idealnym rozwiązaniem dla dystrybucji miejskiej.

REKLAMA

Informacje o DAF CF Electric VDL E-Power

DAF CF Electric VDL E-Power to w pełni elektryczny 2-osiowy ciągnik siodłowy w układzie napędowym 4x2, opracowany do przewozów głównie na obszarach miejskich i tworzenia zestawów o dopuszczalnej masie całkowitej do 37 ton przeważnie z naczepami jedno- lub dwuosiowymi. W ramach dystrybucji miejskiej nadaje się więc do przewozu nawet relatywnie dużych partii ładunków. Konstrukcyjnie bazuje natomiast na typie CF, ale działa w pełni elektrycznie dzięki technologii E-Power firmy VDL. Rdzeniem zastosowanej w nim tzw. inteligentnej jednostki napędowej jest silnik elektryczny o mocy 210 kilowatów, zasilany z akumulatorów litowo-jonowych o łącznej pojemności 170 kilowatogodzin.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA